Kvalme!!

Tullemor85

Flørter med forumet
Ser ut som det er mange som ikke har symptomer her men lurer på om noen har et kjempetips mot kvalme? Fungerer snart ikke i det hele tatt så lurer på om det blir en sykemld etterhvert altså :-(

Her hjalp det litt med tørre rugknekkebrød...fant ut at det ikke er så ille når jeg er ordentlig mett, men da må jeg jo gå å trøkke innpå noe hele tida :confused:

Jeg må passe på å spise ofte, hvis ikke blir det ganske ille. Ritz kjeks og farris/eplejuice synes jeg hjelper :) prøver å ha litt nøtter og snacks i lommene på jobb og snike til meg det når jeg merker kvalmen begynner å komme :)

Jeg hadde kvalme tidligere i uken. Nå er jeg bare sulten hele tiden:o kommer jo til å trille om dette fortsetter. Blir fort mett og fort sulten:P

Morgen kvalme... Men går over når jeg får sove litt utpå om morningen. Så mulig jeg må sykemelde meg 50% for å kunne gjøre akkurat det.

Morgen kvalme... Men går over når jeg får sove litt utpå om morningen. Så mulig jeg må sykemelde meg 50% for å kunne gjøre akkurat det.

Har tenkt på det samme.. :(
Er sykemeldt 60% ut neste uke da, og skal til legen igjen neste mandag. Får høre hva hun har å si.
Denne uka har jeg hatt mer enn nok med jobbing 40% føler jeg :o

Blir fort sulten og når jeg blir sulten blir jeg kvalm :p her funker det å ha mat i nærheten hele tiden, nøtter, osv.. lett tilgjengelig :p Ruller snart avgårde!!

Blir fort sulten og når jeg blir sulten blir jeg kvalm :p her funker det å ha mat i nærheten hele tiden, nøtter, osv.. lett tilgjengelig :p Ruller snart avgårde!!

Noe annet forslag enn nøtter som er lett å ha med seg i lomma? :)

Jeg synes salt lakris hjelper når det er som verst. Det syntes jeg også forrige svangerskap. Eller citrusfrukter som er sure og gode :-)

Kastet opp 2 ganger i dag:( vet i alle fall en ting... Skal holde meg langt unna egg de neste månedene!! Jeg syns salt chips, lakris og faktisk sjokolade funker bra:p tidenes sunneste kosthold? :p

Salinas kjeks og ritz kjeks hadde i lommen innpakket i plastfolie på jobb og ellers litt most av og til,men en liten boks fungerer også om du har veske e.l du kan legge dem i ellers er nøtter (oftest hasselnøttkjerner) det jeg tyr til.. Eller en kopp te i nøden. Er 6+0 idag og merker at kvalmen kommer fortere nå enn før,men ikke så ofte som i uke 4 og 5.. Krysser fingrene for å slippe å bli venn med doskåla denne gangen...

Gruer meg til kvalmen kommer siden dette er 3 mann så vet jeg hvor jævelig det blir om en ukes tid

For meg hjelper det å spise, småspise. Oppskjært frukt, et halvt rundstykke med smør, mandler, drikke te med honning. Hold deg unna sukkerholdige ting, det får bare blodsukkeret til å svaie opp og ned..

Tørre ting som kjeks,salt chips og epler

Ligger her mega kvalm.. Første dag i dag der det har vært virkelig ille :( blir nok lege og sykemelding på mandag ja! Om jeg kan fungere noen timer om dagen for 3-åringen i huset, så gjør jeg heller det enn å ligge å spy på jobb :(

Back
Topp