Kvalme....

Lill1985

Forelsket i forumet
er det flere her som er kvalme og sliter med mat og ikke minst lage mat. Takler dårlig matlukt om dagen. Brødskive går greit.... Brenner voldsomt på bringa. håper dette går fort over denne gangen. med Angelica var det kvalme og oppkast hverdag i åtte mnd forresten er det farlig å ta kvalmestillende.

Ja! Jeg kjenner meg igjen her. Kastet opp frokosten på toget i dag. Prøvde meg på frokost nr 2 på jobb, men den kom også opp igjen. Får prøve meg på lucky number three.. Blir så sliten av å ikke få i meg mat. Men er samtidig så matlei, og blir kvalm av å lage mat. Skal bli godt med helg snart! Da skal jeg ligge på sofaen HELE tiden!

Føler med deg! Har vært sykemeldt siden slutten av uke 4 og er fortsatt sykemeldt pga ekstrem kvalme.
Jeg fikk først afipran på resept fra legen, den syntes jeg gjorde bare vondt værre.
Fikk ny resept på phenergan. Den tas om kvelden (rød trekant medisin, så du blir litt trøtt), men den funker faktisk litt. Skal hjelpe spesielt mot brekninger. Nå får jeg endelig i meg litt mat. Anbefaler deg å ta en telefon til legen!

Jeg klarer fint å spise mat, hehe, men det å lage den er det værre med... har spesielt en kjøttpølsepakke i kjøleskapet som gir meg fullstendig SPADER!! blir kvalm bare ved å tenkte på den.. Har også fått total avsmak for "Adams matkasse" som vi har hatt annenhver uke de siste seks ukene.. måtte bare avbestille hele greia, da jeg ble akutt kvalm bare ved tanken på at en slik kasse skulle leveres på døren her.. Uvisst hvorfor..

Er kvalm stort sett hele tiden, men ikke så dårlig at jeg spyr.. bare nesten.. blir værre hvis jeg er sulten, for mett, tørst eller sliten.. så var det bare å prøve å holde seg sånn jevnt i matinntak, blodsukker og energinivå.. for den som nå klarer det i en hektisk hverdag med jobb, barn, hus og mann..

Jeg klarer fint å spise mat, hehe, men det å lage den er det værre med... har spesielt en kjøttpølsepakke i kjøleskapet som gir meg fullstendig SPADER!! blir kvalm bare ved å tenkte på den.. Har også fått total avsmak for "Adams matkasse" som vi har hatt annenhver uke de siste seks ukene.. måtte bare avbestille hele greia, da jeg ble akutt kvalm bare ved tanken på at en slik kasse skulle leveres på døren her.. Uvisst hvorfor..

Er kvalm stort sett hele tiden, men ikke så dårlig at jeg spyr.. bare nesten.. blir værre hvis jeg er sulten, for mett, tørst eller sliten.. så var det bare å prøve å holde seg sånn jevnt i matinntak, blodsukker og energinivå.. for den som nå klarer det i en hektisk hverdag med jobb, barn, hus og mann..
Huff! Kjenner meg igjen! Hvis jeg ikke får i meg mat (som jeg ikke klarer tanken på å lage) er det krise i heimen.. Og det kan ikke være hva som helst :p d må vær noe jeger lyst på. Og for tiden er det nesten ingenting. Virker Som en umulig oppgave, men d går stort sett greit. Synes littsynd på samboer for tiden. Følermeg som den kjerringa og er vanligvis veldig grei å ha med og gjøre. Hvis jeg skal sammenligne det med noe er vel bridzilla det rette uttrykket.

Forferdelig kvalm, men kaster ikke opp, og det er faktisk værre enn i forrige svangerskap hvor jeg ble "fin igjen" etter å ha kastet opp... Føler også at jeg får feber når toppene på kvalmebølgene kommer. Noen andre som har det sånn?

Forferdelig kvalm, men kaster ikke opp, og det er faktisk værre enn i forrige svangerskap hvor jeg ble "fin igjen" etter å ha kastet opp... Føler også at jeg får feber når toppene på kvalmebølgene kommer. Noen andre som har det sånn?

Jupp! Blir kjempe varm og svetter...så om det å være grisekvalm ikke er nok :P

Jeg har også blitt sååå kvalm de siste dagene. Greier nesten ikke spise noen ting. I går spydde jeg sikkert 5 ganger, og i dag har jeg spydd 3 ganger så langt. Håper nesten at det bare er spysyken eller noe, for sånn som dette greier jeg ikke å ha det :-(

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp