Kvalme

Sniker litt. Har du gått ned 10% av før graviditetsvekt så burde legen din sende deg til sykehus og sjekke om du bør bli lagt inn. Grensen går faktisk på 7% mener jeg og hvis urinprøven viser at du er i ketose så bør du få væskebehandling så fort som mulig! Ketose er en tilstand som kan være farlig for fosteret og også for mor! Jeg ville tatt kontakt med legen i morgen hvis jeg var deg
Men jeg får i meg nok væske da! Og ketose har det noe med væsketap å gjøre? Har gått opp en kg sist uke, da jeg har klart å spise litt mer 3 dager før jeg veide meg. Skal veie meg igjen på tirsdag (eller i morgen tidlig, er litt spent).

Så dvs at jeg mest sannsynlig vil slite med kvalmen hele svangerskapet?

Ikkje nødvendigvis, men kanskje.. Noken blir kvitt det i ca 4. eller 5. måned, noken litt seinere og noken går desverre heile svangerskapet..
Eg hadde kvalmen heile svangerskapet sist, men slapp spyinga etter ca 4. måned.

Men jeg får i meg nok væske da! Og ketose har det noe med væsketap å gjøre? Har gått opp en kg sist uke, da jeg har klart å spise litt mer 3 dager før jeg veide meg. Skal veie meg igjen på tirsdag (eller i morgen tidlig, er litt spent).
Ketose er noe lavkarbo-folket vil oppnå, det betyr t kroppen spiser av egne reserver og det er ikke bra for verken deg eller den lille. Hvis du kaster opp, er du sikker på at du får i deg nok væske? Man kaster opp mye mere væske enn man er klar over selv.

Ketose er noe lavkarbo-folket vil oppnå, det betyr t kroppen spiser av egne reserver og det er ikke bra for verken deg eller den lille. Hvis du kaster opp, er du sikker på at du får i deg nok væske? Man kaster opp mye mere væske enn man er klar over selv.
Tisser bra da, selv om urinen er mer konsentrert enn vanlig. Kaster ikke opp så ofte så tror det går bra. Skal til legen torsdag neste uke. Får høre om jeg kan få noe annet kvalmestillende ihvertfall, om det ikke har gitt seg innen da. Jeg fungerer jo ikke i hverdagen. At jeg ikke orker å jobbe er en ting men klarer ikke gjøre noe med sønnen min. Må virkelig ta meg sammen for å klare å gå på kjøkkenet for å smøre han ei brødskive.

Her trodde jeg kvalmen hadde gitt seg, men når jeg ble liggende litt for lenge i sengen i dag tidlig uten å stå opp å spise kom kvalmen rimelig kjapt igjen.. Kvalmen kom vel rundt uke 7, mest på kveldstid da! Er 11+2 idag. Det er det som har reddet meg mye, mat med EN gang jeg våkner:p Det var en gang man kunne ligge i senga å dra seg lenge etter man våknet på fridagene.. Men neida :p Har heldigvis ikke spydd mer enn 2 ganger, så jeg vil anse meg som heldig! Men det er ikke noen god følelse å være kvalm og uvel uansett :/

Back
Topp