KVALME

Gertie

Elsker forumet
Er det flere som er som meg? Jeg er så ubeskrivelig kvalm!!! Var litt bedre på søndag dag, men fikk igjen med renter på kvelden og i dagene etter. Kaster ikke opp hele tiden, men 1-2 ganger om dagen! Ligger pal på sofaen. Klarer ikke gjøre noe for da tar kvalmen helt over hånd. Så lenge jeg ligger helt rolig å spiser ofte går det som regel greit, men ikke alltid. Bare det å reise seg å gå på kjøkkenet for å spise gjør meg spy-sjuk.
Tror jeg har forsøkt alle råd.
Flere?

Du har jo dobbelt opp i magehuset ditt i tillegg;)
Her hjelper ostepop litt;) tar ingefærkapsler også. Har ikke spydd på 2-3 dager!!!! Hva med å kjøpe ingefær-rot å koke deg te av det? Jeg liker den best iskald!
Er det for ille, så går det jo an å få kvalmestillende tbl av legen.
Jeg føler jeg blir kvalm av folaten også, for de to dagene jeg har glemt de, så har jeg ikke vært så kvalm.
Så nå skal jeg ta de på kvelden, for å se om det er bedre!
Jeg skulle gjerne lagt på sofaen hele dagene, men med en aktiv 2-åring i hus, pluss en mann som er borte, så er det umulig "/
Glad han skal på overnatting til bestemora i natt ;)

kvalm ja!!!
jeg har mer eller mindre lagt på sofaen i 2 nesten 3 uker...begynner å føle meg litt bedre, men dersom det er lukter eller mat som jeg ikke liker vrenger det seg inni meg!!!! Nå har jeg nettopp klart meg gjennom steking av kylling....ved å puste med munnen, tårene spruter for jeg brekker meg..men jeg klarte det!!!! :)
jeg har kastet opp noen dager, andre dager er jeg bare ubeskrivelig kvalm...

håper det gir seg snart! Jeg har lyst til å leve litt nå ;)

Spis og drikk ofte, men veldig små mengder i gangen. Ikke la magen kjenne på sultenhetsfølslsen, ei heller metthetsfølelsen. Blir det virkelig ille, kan reseptbelagte legemidler hjelpe. I værste fall, må innleggelse til for å komme nogenlunde ovenpå energimessig igjen.
God bedring, håper du finner noe som funker!

Er det flere som er som meg? Jeg er så ubeskrivelig kvalm!!! Var litt bedre på søndag dag, men fikk igjen med renter på kvelden og i dagene etter. Kaster ikke opp hele tiden, men 1-2 ganger om dagen! Ligger pal på sofaen. Klarer ikke gjøre noe for da tar kvalmen helt over hånd. Så lenge jeg ligger helt rolig å spiser ofte går det som regel greit, men ikke alltid. Bare det å reise seg å gå på kjøkkenet for å spise gjør meg spy-sjuk.
Tror jeg har forsøkt alle råd.
Flere?
Kjøp postafen reseptfritt på aboteket! Ikke en dag mer med kvalme!!

Tusen takk for gode ord og råd. Men tror jeg allerede har prøvd samtlige. Ink. Ingefærrot!
Har også kjøpt postafen, men har ikke turt å ta siden det står at det er overgang i placenta :confused:

Hør med legen om du kan få afipran. Det er på resept

Jeg vurderer å be om afipran nå, har vært så dårlig så lenge.. Legen anbefalte meg å lese om legemidler på www.relis.no da dette er en uavhengig infoside som ikke påvirkes av legemiddelindustrien. Ble litt tryggere da med tanke på kvalmestillende..

Skal på kontroll på sykehuset i morgen! Da kan jeg spørre der om jeg kan få noe :) takk for tips om siden! Skal lagres ;)

Uff, føler med deg! Sliter med det samme her. Hjelper litt å spise noen salte kjeks før jeg står opp, har det og vann på nattbordet. Ellers er det å småspise hele tiden og være mye ute i frisk luft som hjelper best. Er 50 % sykemeldt for tida og det har også hjulpet å jobbe kortere dager.
Ingefærkapsler hjalp meg sist, men nå klarer jeg ikke å få dem ned.

Lykke til i morgen!

Ser du alt har fått masse fine tips og råd over her.

Men jeg vil bare si at jeg fikk veldig vondt av deg, kvalme er noe av det værste som er!
Håper du finner noe som kan hjelpe og at det gir seg straks hvert øyeblikk.

Klem fra meg :)

Ser du alt har fått masse fine tips og råd over her.

Men jeg vil bare si at jeg fikk veldig vondt av deg, kvalme er noe av det værste som er!
Håper du finner noe som kan hjelpe og at det gir seg straks hvert øyeblikk.

Klem fra meg :)

Tusen takk :) kjempe koselig å høre:)
Kvalme er det værste som finnes!!! :confused:
Fikk heldigvis noen stikkpiller av legen på sykehuset i dag som skulle hjelpe! Så håper de gjør det ;)

Back
Topp