kvalme

tuddelidu

Betatt av forumet
VIP
har plutselig blitt grisekvalm... hva gjør man? noen gode tips? 

Vel, du kan jo prøve alle de vanlige tipsene: seaband, ingefær, salte kjeks, farris, spise veldig ofte, spise før du står opp, osv osv.. Men for MEG er alt dette bare tull! Det eneste som funker for meg er å gå til legen å få medisin! Du kan få resept på afipran, eller du kan kjøpe postafen (reisesyketab) reseptfritt. Postafen er IKKE skadelig, det har vært forska kjempemye på, og legene hadde ikke hatt LOV å gi det ut/ anbefale det til gravide dersom det ikke var helt trygt. Dersom jeg blir gravid en tredje gang så kommer jeg til å ta postafen så snart kvalmen melder seg. Jeg syns ikke det er verd å sette hele livet på vent i 6 uker og bare sitte i en krok å være så kvalm at man bare vil dø, når man faktisk kan bli kvitt kvalmen på en trygg måte.

hehe...ser den:) jeg har liksom ikke tid til å krølle med sammen i en klomp heller, er student og vil så veldigveldig gjerne få unnagjor eksamene til jul. Men det er heldigvis ingen konstant tilstand, men det kan komme ganske brått og hardt når det først kommer...

takker for tips, skal til legen i morgen (spent!!!) kan høre hva hun sier:)

jeg er av den typen som IKKE pakker i meg tabletter for svangerskapskvalmen - liker ikke slikt med lille i magen!

så her i huset har det gått i potetskruer, frukt, drikke, passe på å ha jevne måltider uten å spise seg for mett..... har kommet meg på jobb hver dag og har familie som jeg må stille opp for på ettermiddagene! Så jeg tror man kan klare det fint om man bare finner noe som hjelper for seg selv (sure drops, lakris, salt potetgull etc valgene er mange).... minuset med postafen er at man blir så himmla trøtt og, så hva hjelper det om man skal klare å få gjort noe den dagen!

Jeg har ekstrem svangerskapskvalme og d eneste som hjelper her hvis jeg først begynner å spy, er å bli lagt inn med intravenøst. Den beste måten å etterlikne denne behandlingen på hjemme, er å få i seg salt, sukker og væske! Derfor er eplemost og farris en veldig god "medisin" som ikke må undervurderes, mye bra i farrisen sa legen på sykehuset:-) Her blir jeg ofte kvalm hvis jeg våkner på natta og må på do eller blir liggende å ikke få sove igjen, og da hjelper d å slurpe i seg ett glass med dette via sugerør:-) Kun juice fungerer som regel greit d også. Også får jeg alltid brødskive med leverpostei og suragurk på senga før jeg står opp. Her syns jeg ikke afipran funker så bra og postafen blir man jo så sykt trøtt av så d orker jeg ikke! Er dessuten i mot å stappe innpå piller i graviditeten uansett hvor trygt d påstås å være, d kommer stadig ny info så jeg syns d tryggeste er å la være:-)

Back
Topp