Kvalme...

sunway

Forelsket i forumet
Morgenkvalme er en ting, den er til å holde ut. Men hva skal jeg gjøre med kveldskvalmen, den er til å dø av. Begynner i 20-tiden om kvelden og holder det gående sånn ca. halve natten. Det som pleier å hjelpe er jo mat, men om kvelden er matlysten på bonn. Noen som har noen råd mot denne kvalmen? Jeg møkklei og ønsker å sove litt mer om natten, sånn at jeg snart kan begynne å jobbe igjen.

har det sånn jeg og!
følte meg bedre i forrige uke, sånn innimellom, men denne uka fra 12+ har det gått "nedover" igjen..
Spyr og styrer..
Morgen, midt på dagen, middagstid og kveld/natt.
Det som fungerer på meg er rett og slett appelsinjuice.. (mat her oxo da, men det er ikke alltid det fungerer her heller, men appelsinjuice tare nesten alltid)..
(ikke så bra for tenna men...får være flinke å drikke litt vann etterpå og skylde m sånn fluorskyll - affal det tannlegen min sa..)

Føler med deg.. samme båsen...[&:][:'(] 
Krysse fingre for at et snart er over..

Ja, det bør bare snart være over. Dette tar humøret fra meg, og gleden med å være gravid. Heldigvis er dette siste gang for min del, og den meningen blir aldri endret. Kjekt å få barn altså, men dette er noe dritt, bokstavelig talt.
Er visst i skikkelig dårlig humør i dag, tror jeg har vært for mye hjemme alene.

Huff, ja jeg har noen sånne dager jeg og!
Her blir det heller ingen fler..
Dvs vi vil ha 2 stk.. Sambo syns det holdt m 1 han da.. MEN, selvom jeg var like kvalm sist så ville jeg ha 1 til [:D]
Når det er over så ser man jo at det var verdt det![:D][:D] Men er så slitsomt når det står på!
Akkurat spist knekkebrød og drikki appelsinjuice så jeg ser litt lysere på det nå.. hehe!![8D]

Dette er det fjerde svangerskapet mitt da, men med første var jeg ikke syk i det hele tatt, og bra var det. Ikke sikkert jeg hadde fått fler om jeg var syk da. Men jeg har vel egentlig bare blitt verre og verre for hvert svangerskap jeg da, men nummer 3 var vel kanskje den værste, faktisk ikke så ille nå, men kveldene er til å dø av altså.

Smertefritt skal det ikke være nei, men skjønner ikke vitsen med denne dårlige matlysten og kvalmen, tar jo all gleden fra graviditeten bort. Dette barnet er veldig ønsket, men innimellom har jeg dager hvor jeg lurer på hva jeg har gjort. Uansett hvordan det ender så vet jeg at dette er mitt siste svangerskap. Klamrer meg litt til den tanken, faktisk.

Har vært kveldskvalmen ganske lenge... egetlig fra uke 7 ca..... men ingen morgenkvalme. Tenkte jeg var litt heldig, var jeg kvalmen gikk jeg å la meg og sov det bort [:D] Men nå.... er jeg noe dårlig om kvelden, men sover godt. Når jeg står opp kommer en voldsom kvalme.... brekker meg flre ganger og spyr noen ganger...[:'(]

Ikke noe godt.... og jeg som trudde alt blir noe bedre etter uke 12..... neida...[:-] Men det kommer noe godt ut av det i oktober[:D]

Back
Topp