Kvalme:S

mamma til snart 3<3

Andre møte med forumet
Hallo jenter:) 
er det andre enn meg som sliter med ekstrem kvalme?? denne kvalmen tar heilt av om dagen:S kan så vidt ete før jeg på kaste opp, klarer ikke og holde på noe nesten, kunn det jeg drikker.. Var ikke sånn i de 2 andre svangerskapene mine:S så får håpe denne kvalmen forsvinne snart:P men ellers er formen fine:)

Jupp.. ble sykemeldt i går etter å ha kasta opp 4 ganger på jobb dagen i forveien.. og ikke klart å spise noe. I går var det enda verre.. men i dag med litt avslapning og jevne "måltider" så er det litt bedre.. Men det meste som går ned er flytende da.. Tygging utløser brekninger.. Så smoothie, tynn grøt, suppe... Var sånn de andre gangene også.. og ikk mye ned i vekt i svangerskapet.. håper denne gangen ikke blir riktig like ille... 

Jeg var sist svangerskap og dette så langt, så heldig at jeg ikke faktisk kaster opp, men går rundt og er utrooolig kvalm likevel.. Veldig følsom for lukter også.. Hvis det kommer noen på bussen som røyker, må jeg gå av tvert for eksempel, og det er nokså upraktisk! 

Det som hjelper med er de tingene jeg tåler når jeg er fyllesyk - sjokomelk for eksempel! Og yoghurt.. Starta akkurat dagen med et digert glass sjokomelk.. Ikke så sunt, men det holder den verste kvalmen unna noen timer.. emoticon

For min del går jeg også rundt og er skrekkelig sulten, men har ordentlig aversjon mot mat, og syntes "alt" er bare ekkelt, og sulten gjør i grunn bare kvalmen værre... Menmen.. Dette svangerskapet er hittil veldig likt det forrige, så jeg vet det gir seg om en stund.. Har litt å gå på, så det er ikke fullstendig krise at jeg taper noen kg nå i begynnelsen... 

Oppdaget forresten et nytt kvalmeutløsende fenomen i går - kvalmende musikk... holdt på å brekke meg av musikken på radioen, så måtte bare slå av... nice.. Sinnsykehus neste 

Nangi skrev:
Jeg var sist svangerskap og dette så langt, så heldig at jeg ikke faktisk kaster opp, men går rundt og er utrooolig kvalm likevel.. Veldig følsom for lukter også.. Hvis det kommer noen på bussen som røyker, må jeg gå av tvert for eksempel, og det er nokså upraktisk! 

Det som hjelper med er de tingene jeg tåler når jeg er fyllesyk - sjokomelk for eksempel! Og yoghurt.. Starta akkurat dagen med et digert glass sjokomelk.. Ikke så sunt, men det holder den verste kvalmen unna noen timer.. emoticon

For min del går jeg også rundt og er skrekkelig sulten, men har ordentlig aversjon mot mat, og syntes "alt" er bare ekkelt, og sulten gjør i grunn bare kvalmen værre... Menmen.. Dette svangerskapet er hittil veldig likt det forrige, så jeg vet det gir seg om en stund.. Har litt å gå på, så det er ikke fullstendig krise at jeg taper noen kg nå i begynnelsen... 

Oppdaget forresten et nytt kvalmeutløsende fenomen i går - kvalmende musikk... holdt på å brekke meg av musikken på radioen, så måtte bare slå av... nice.. Sinnsykehus neste 

Haha! Eg bli slik av ting eg kanskje tenke på.. E heilt rart.. :p

Hei. Jeg er 9 uker på vei og har vært kvalm og kastet opp i fire uker nå. Er helt forferdelig og greier ikke forlate leiligheten, så håper det går over etter hvert!

Back
Topp