kvalme!! *oppdatert*

April13Des09

Betatt av forumet
herremin hvor kvalm går det ant å bli??
har måttet bestille time hos legen idag,må ha sykemelding..klarer ikke gå på jobb..meeeen,vi hadde jo ikke noe plan om å si det til folk ennå at jeg er gravid,men med den mongosjefen min krever nok å få vite hvorfor jeg er sykemeldt!

så send meg gjerne tips mot kvalme.. er kvalm morgen og kveld...

*da er jeg sykemeldt ut mnd, å henvisning til tidlig ul er sendt! Fikk noen tabeletter mot kvalmen,så håper de hjelper

Han har ikke rett på å kreve noen ting, eneste du ifølge loven Ftl; §8-8; har plikt til å gjøre er å gi tilstrekkelig informasjon til din arbeidsgiver for å kunne gi adekvat oppfølging :)

Det står jo i sykemeldingen hva du er sykemeldt for da. Men din sjef har jo taushetsplikt! 

Jorlin skrev:
Det står jo i sykemeldingen hva du er sykemeldt for da. Men din sjef har jo taushetsplikt! 

Ikke den delen arbeidsgiveren får - det står kun i din del av sykemeldingen :)

Jeg har også måttet kaste inn håndkle i dag, null sjans å funke på jobb når jeg ikke engang greier det hjemme.

Kvalm fra midnatt til sen ettermiddag før det roer seg litt og jeg får noen fine timer på kvelden.

Jeg spiser HELE tia, eneste som funker for en liten stund er å kaste opp.

Men kjøleskapet vårt har aldri sett så sunt ut. Fylt med epler, appelsiner, diverse juice og grønnsaker.

Sjefene mine vet allerede om det, vet de bli glade når sånne nyheter kommer. Har også hatt noen samarbeidspartnere i hverdagen. Når jeg ringte i morres, sa jeg til hun som tok tlf at hun bare kunne si det som det var. Jeg må selv hente jenta mi i bhg senere og jeg gidder ikke late som jeg fortsatt har vondt i ryggen eller syk på annen måte. Men de er nok litt snurt for at jeg har klart å holde det skjult i noen uker allerede;). ( Har jenta mi i samme bhg som jeg jobber om noen lurte)

Godt at du er blitt sykmeldt, da! Jeg hadde første skoledag etter ferien i dag, og fortalte læreren at jeg er gravid. Hun syntes det var kjempekjekt, og gledet seg til jeg skal ha med babyen på skolen til våren :D

Hvilke tabletter har du fått?

spire nr fire :) skrev:
Godt at du er blitt sykmeldt, da! Jeg hadde første skoledag etter ferien i dag, og fortalte læreren at jeg er gravid. Hun syntes det var kjempekjekt, og gledet seg til jeg skal ha med babyen på skolen til våren :D

Hvilke tabletter har du fått?

Fikk resept på afipran og på Pyridoksin.. skal prøve pyridoksin først... :)

hei hei! Jeg måtte også gå til legen min i dag og har foreløpig fått sykemelding de to neste ukene. Er fryktelig kvalm store deler av dagen, samt kaster opp og brekker meg. Har dere vansker med å spise? Det har jeg, syns det er så ubehagelig å spise mens jeg er så kvalm. Ved forrige svangerskap hadde jeg det på samme måte. Heldigvis ga det seg etter uke 12, men da hadde jeg gått ned fem kilo. Har ikke funnet noe som hjelper. Prøver å småspise, men blir kvalm av det og. Søskenbarnet mitt anbefalte salt lakris? Men har ikke prøvd det! Fikk respet på Prostafen og afipran av legen, har dere noen erfaringer med de?

Fikk noe greier av legen på legevakten i går i stikkåille form. Den var fantastsik. Føler jeg har fått et helt nytt liv nå. Herlig!
Kom meg til og med gjennom morningen uten noe form for kvalme:D

Hvorfor fikk ikke jeg tilbud om tabletter hvis det finnes noe sånt? Var å fikk forlenget sykemelding i dag... legen sa bare at jeg måtte forhøre meg med de hvis jeg gikk på apoteket for å prøve ut noe.

kommer ann på legen tror jeg. noen av de er jo livredde for å skrive ut noe som helst...

Mener å ha hørt at de skriver det ut bare hvis det er absolutt nødvendig.Og at det ikke bra å ta det uten å virkelig ha behov for det. Men det er bare noe jeg har hørt. Hva står det i pakkningsvedlegget under gravid/amming?

Sarahlill skrev:
hei hei! Jeg måtte også gå til legen min i dag og har foreløpig fått sykemelding de to neste ukene. Er fryktelig kvalm store deler av dagen, samt kaster opp og brekker meg. Har dere vansker med å spise? Det har jeg, syns det er så ubehagelig å spise mens jeg er så kvalm. Ved forrige svangerskap hadde jeg det på samme måte. Heldigvis ga det seg etter uke 12, men da hadde jeg gått ned fem kilo. Har ikke funnet noe som hjelper. Prøver å småspise, men blir kvalm av det og. Søskenbarnet mitt anbefalte salt lakris? Men har ikke prøvd det! Fikk respet på Prostafen og afipran av legen, har dere noen erfaringer med de?

Postafen e reisesyketabletter. (Fås reseptfritt på apotek) Eg blir grådig trøtt av det.. Afipran e kvalmestillende. Effektive også, e min erfaring i allefall. Men funket ikkje mitt forrige svangerskap då.. Ingenting eg prøvde funket.. :-/ Blir forresten litt trøtt av Afipran og, men bedre det enn intens kvalm..

unnskyld for at jeg er treig å svare... :P men er i så dårlig form at jeg gidder ikke sitte med dataen.

vet ikke hvorfor noen ikke skriver ut medisiner,mens noen andre gjør det.. men kan ikke si at medisinene hjelper noe særlig.. :P
er kanskje ikke like kvalm å spyr,men er ennu dårlig...

Kjenner meg igjen her... Er i 2. uka på et årsvikariat, og er så kvalm at jeg må konsentrere meg for å ikke spy. Det passer dårlig når man har en gjeng 10-åringer å passe på.. Men hos meg er kvalmen fortsatt levelig på dagtid, så blir den verre mot kvelden. Nå kl. ni ligger jeg i senga snart klar til å ta kveld. HATER å være kvalm. Æsj.. Men belønninga kommer. Om 8 mnd!

Back
Topp