Kvalme og mat

Prøver15

Elsker forumet
Dere som er kvalme, hva spiser dere i løpet av en dag?

Jeg er kvalm og må småspise hele tiden for å ikke bli dårligere. Samtidig som tanken på mat er... Krevende. Litt sånn elsk/hat-forhold akkurat nå.
Det er ikke så mye som frister, så blir mye pølser og sånn usunt. Tanken på middag orker jeg ikke engang :( Har ikke hatt middag på noen dager, blir enkle løsninger som rista brød med nugatti :(

Hjelp!?

Her går det mye i epler, pærer, tomater og agurk om dagen. Klarer ikke spise pølser, sjokolade ol.
Ellers spiser jeg stekt egg, rundstykker og pasta.

Jeg har spist mye brødskiver og frukt i det siste.. Lite middag, men litt pizza av og til (både frossen, take away og hjemmelaga)
Har også et super ambivalent forhold til mat om dagen. Må ha noe, men ingenting frister.. Epler har det gått mye av.. :)

Er mest glad i take away pizza eller god norsk mat. Type kjøttkake, kjøttsuppe, pannekake osv :p
Ellers går det i mye halvgrove brød, klarer ikke skikkelig grove, med skinke og cherrytomater. Eller nystekte rundstykker. Som mellommåltid blir det enten yoghurt som ikke er for søt og appelsin. :)

Jeg føler den. Jeg prøver å spise lidt frukt og så brød. Mye vann er vigtigt så drikker det mye og lidt te. Er helt gal i sjokolade ( som altid!) ;)

Spiser grønne epler, pærer og røde appelsiner. Og også litt havregrøt med kanel og litt sukker. Frokosten består av ferske rundstykker med skinke, majones og agurk.
Samboeren min må lage middag. Da klarer jeg å få det i meg.

Salte potetskruer kan anbefales, og eplejuice blandet ut med vann når det virkelig står på..

Ellers spiser jeg en del yoghurt, havregrøt og bananer.

Huff, jeg synes synd på dere som ikke får beholde maten/er så kvalm at dere ikke kan spise :(
Jeg er da heldig som bare e småkvalm om dagene, og det går som regel greit så lenge jeg spiser med 2-3 timers mellomrom...

Huff, jeg synes synd på dere som ikke får beholde maten/er så kvalm at dere ikke kan spise :(
Jeg er da heldig som bare e småkvalm om dagene, og det går som regel greit så lenge jeg spiser med 2-3 timers mellomrom...
Samme her! Var mer kvalm og kastet opp tidligere, men nå er det bare småkvalmen som henger i. Og ekstrem kvalme om det går mer enn 3 timer siden jeg spiste sist :P

Akkurat nå føler jeg at kvalmen er på topp! Når man trodde formen ikke kunne bli dårligere :(
Nå sliter jeg med å finne ting jeg får i meg. Starter dagen med ritzkjeks og vann. Ellers funker omelett akkurat nå! Merker jeg søker etter salt mat..

Jeg klarer ikke tanken på pølser eller sjokolade. Her har det gått i fløtepudding med hvit saus i to dager nå. Det smaker såpass lite at jeg klarer å beholde det. Ellers går det i brød med litt smør og vann, masse vann :)

Det er så godt å lese at vi er flere som har det slik. Rart å skrive..for man vil jo at alle skal ha det bra. Håper dere skjønner hva jeg mener likevel....
Spiser hele tiden for å holde kvalmen unna, samtidig som ingenting frister. Rart. Føler jeg ikke fungerer ordentlig...

Løvstek med pommenfrites og salat (den eneste middagen jeg har lyst på), ritz kjeks, melon yoghurt, appelsiner. Blir ikke mye variert for tiden :meh:

Her blir det lite varmmat /middag. Heller rundstykker, smør, appelsin, eple, granateple, pølser, sjokolade. .. Ikke akkurat ønskekost :( Får litt ekstra vondt inni meg når jeg leser hvor viktig kostholdet er som gravid, hvorfor takler da ikke kroppen sunn, næringsrik mat?? undrer jeg meg :/ Håper virkelig det går seg til for oss alle!

Opp og ned på dagene her! Idag har jeg ikke spydd! Konstant kvalmda, å lite mat.. Men hver dag uten spy er himmel ;)

Back
Topp