Kvalme og kjønn på barnet

Led du av kraftig kvalme, og hvilket kjønn fikk du?

• Kraftig kvalme, fikk jente

Votes: 5 27,8%
  • Kraftig kvalme, fikk gutt

Votes: 7 38,9%
  • Lett til ingen kvalme, fikk jente

Votes: 2 11,1%
  • Lett til ingen kvalme, fikk gutt

Votes: 5 27,8%

• Antall som har svart
    18

Murmeldyret

Gift med forumet
Novemberlykke 2018
Juligull2021
Har lest flere steder at kraftig kvalme i følge gamle kjerringråd indikerer jentebabyer, og tenkte det kunne være morsomt å se om dette stemmer for maidamene. Glad i statistikk som jeg er lager jeg det som en poll, så kan man svare etter hvert som man kommer så langt at man får vite kjønnet (føles som en evighet til!). Dere som har barn fra før må gjerne svare på om det passet de(n) gangen(e). Hva som defineres som kraftig kvalme blir jo opp til hver enkelt, men helt vitenskapelig kan vi vel ikke si at denne undersøkelsen er :D

For min del har jeg ikke antydning til kvalme, og jeg har alltid sett for meg at jeg kommer til å få sønner, så spent på om dette stemmer!

Veldig vanskelig å vurdere hva som er kraftig kvalme. Var kvalm, men spydde aldri og det gikk over ca uke 14/15 mener jeg. Fikk jente

Svarte allerede for forrige gang - vil definitivt kalle det kraftig kvalme (men ikke hyperemesis, gikk ikke ned i vekt) - men det ble en gutt :-) Føler meg veldig lik denne gangen!

Kastet opp en gang med nr 1 som var gutt,med nr 2 var jeg litt kvalm,også gutt, nr 3 ikke kvalm-jente, nr 4 kvalm innimellom men ikke kastet opp enda,hadde en følelse på jente helt i starten,nå har jeg en følelse på at det er gutt

Jeg har en gutt og ei jente, ikke kvalm eller dårlig med noen av de. Syns svangerskapene var ganske like i grunn;)

Var sinnsykt kvalm og dårlig fra uke 5 til 15 forrige gang. Så kvalm at jeg har grudd meg til neste graviditet og tar heller en fødsel til eller tre enn en ny kvalmeperiode :p fikk jente.

Nå er jeg IKKE kvalm. Tror det ender i sa/ma snart. Har hatt blødninger også. Klamrer meg til håpet om at det er annerledes/gutt denne gangen :)

Mer kvalm og dårlig med jentene enn med gutten.

Nå er jeg noe midt mellom, og det er jo interessant :p

Kastet opp daglig- fikk gutt
Lett kvalme- fikk jente

Med min første var jeg slett ikke kvalm, fikk ei jente. Med barn nummer to var jeg kjempekvalm, gikk ned 10 kilo de første 15 ukene... Det var også ei jente :)
Denne gangen har jeg begynt å bli endel kvalm, så det blir spennende å se hvordan det går! ;)

Jeg led av hypermesis og gikk ned 9 kg ved forrige svangerskap, ut kom en nydelig liten gutt :happy:

Var sinnsykt kvalm og dårlig fra uke 5 til 15 forrige gang. Så kvalm at jeg har grudd meg til neste graviditet og tar heller en fødsel til eller tre enn en ny kvalmeperiode :p fikk jente.

Nå er jeg IKKE kvalm. Tror det ender i sa/ma snart. Har hatt blødninger også. Klamrer meg til håpet om at det er annerledes/gutt denne gangen :)
Jeg hadde blødninger i begynnelsen da jeg gikk med nr 2 som ble en frisk og rask gutt:)

Sist var jeg så kvalm at jeg ikke fungerte, det ble gutt :P kvalm nå også ;)

Med første , så var jeg ekstremt kvalm,kastet opp flere ganger om dagen fra uke 6-19.
Fungerte ikke,kunne ikke dra på butikken uten å kaste opp..
Ble jente.

Med andre så kastet jeg opp 1 gang. Knall fin form bortsett fra bekkenløsning.
Ble gutt.

Denne gangen trodde jeg først gutt, siden formen var så fin:)
Men over natten så kom kvalmen og skikkelig dritt form..
Så har følelsen på jente.

Med første så var jeg kjempe kvalm og kastet opp. Gikk ned 8 kilo. Ble en jente.

Denne gangen så er kvalmen værre, fryktelig halsbrann og metallsmak I munnen. Spent på kjønn :)

Jeg var mye mer intens kvalm med jenta mi enn med gutten min !

Nr 1 - kraftig kvalme og oppkast fra uke 7 til 16. Var helt jævlig mildt sagt! Da ble det jente :) denne gangen er jeg foreløpig bare uggen 7+0 og alt kan fortsatt skje :p

Veldig variasjon, spennende :) gleder meg til vi begynner å kunne se hva som dukker opp denne gangen, og hvordan fordelingen blir nå.

Jeg er litt på samme stadie som deg. Kjenner ingen symptomer, og har hatt to små blødninger, så klarer ikke helt å tro at dette går veien. Legen mente det ikke var grunn til bekymring så lenge jeg ikke hadde smerter eller blødde mye og lenge, men klarer ikke helt å falle til ro med det...

Håper det går veien for oss begge ♡

Var ekstremt kvalm fra uke 6 til 26 forrige gang og fikk jente. Nå kom kvalmen for fullt i forigårs (uke 5) så får vi se hvor lenge den varer og hva slags kjønn det blir denne gangen...

Back
Topp