Kvalme og jobb

*Krusedullen*

Forelsket i forumet
Jeg er rundt 6 uker på vei og er så kvalm. Jeg jobber med mat og blir kvalm av alle luktene som er på jobben..
Har vært hjemme i to dager nå med ungene pga sykdom og ringte sjefen i dag for å si at jeg må være hjemme i morgen og. Blir da møtt med en veldig utrivelig tone og beskjed om at det ikke gikk bra på jobb for de var bare to stykker der nå og at det passet jævlig dårlig at jeg var hjemme 1 dag til..

Har fått en legetime i morgen pga kvalmen og hadde håpet på en sykemelding til det roer seg litt igjen, men nå sitter jeg bare med skikkelig dårlig samvittighet for at jeg i det hele tatt har bestilt en legetime. Lite hyggelig å komme drassende med en sykemelding å få enda mer kjeft for at jeg er hjemme...

For en dritt beskjed å få! Det der er dårlig gjort! Det de skulle sagt var : Uff, det var synd! God bedring, håper vi ser deg snart!
Blir så provosert av det der. Gi deg dårlig samvittighet for noe du ikke kan noe for. Bah

En kinkig situasjon det der, men lite du får gjort med helsen din. Er du i form til å jobbe, så gjør du det. Er du for dårlig til å dra på jobb, så le du hjemme.

Synd at sjefen skal gi deg dårlig samvittighet. Ikke nødvendig å la sin frustrasjon gå utover deg.

Jeg er rundt 6 uker på vei og er så kvalm. Jeg jobber med mat og blir kvalm av alle luktene som er på jobben..
Har vært hjemme i to dager nå med ungene pga sykdom og ringte sjefen i dag for å si at jeg må være hjemme i morgen og. Blir da møtt med en veldig utrivelig tone og beskjed om at det ikke gikk bra på jobb for de var bare to stykker der nå og at det passet jævlig dårlig at jeg var hjemme 1 dag til..

Har fått en legetime i morgen pga kvalmen og hadde håpet på en sykemelding til det roer seg litt igjen, men nå sitter jeg bare med skikkelig dårlig samvittighet for at jeg i det hele tatt har bestilt en legetime. Lite hyggelig å komme drassende med en sykemelding å få enda mer kjeft for at jeg er hjemme...

Vet veldig godt hvordan det føles å føle seg presset til å gå på jobb. Det må du selvsagt føle på selv, men det er utrolig ekkelt - særlig når du får høre sånne tilbakemeldinger.

Jeg er nå i uke 11 og fortsatt 50% sykemeldt, vært 100 % i to uker (da var det helt umulig) men begynte med stakkars 30% som bare var plagsomt og tullete. Noe mindre enn 50% er nytteløst når man er DØDSKVALM og omgitt av folk og lukter hele dagen

Har også hatt en sånn type usympatisk sjef, men som alle andre sier - helsa først! Hvis det går "galt" på jobb så er det ingen som takker deg for at du pressa deg sjøl, men heller kjefter på at det gikk galt..
Så sykemeld deg, med all rett på din side!
God bedring, håper kvalmen gir seg snart! :)

Herlighet!! Nei ,vet du hva!
Gå å få deg en sykemelding!
Nå skal du bare tenke på deg selv, og den lille i magen:) Tvitvi :)

Vet veldig godt hvordan du har det. Jeg er 6+4 i dag og kvalmen har virkelig slått inn. Orker nesten ingenting. Føles som en enorm fyllesyke som aldri går over. Blir like kvalm av å spise som å ikke spise, og bare synet og lukten av mat gjør det ekstra ille. Sist ble jeg 40% sykemeldt og følte det hjalp, for det ble verre når jeg var sliten. Men denne gangen er jeg kvalm uansett hva jeg gjør eller ikke gjør...

Er pt sykemeldt ut uken av andre årsaker, men aner ikke hva jeg gjør når jobben kaller igjen på mandag!

Back
Topp