Kvalme og jobb...

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Jeg ser ikke helt hvordan de to skal gå sammen. Tidligere i uka har det gått fint, men kvalmen er blitt verre og jeg må provosere fram spy en til to ganger per dag fordi jeg ikke klarer å gå så kvalm hele tiden. Jeg tar ingefærtabletter, men de funker bare i to timer ca, og da er det leeeenge til jeg kan ta neste dose. Jeg begynner å bli gal, og jeg har ikke hatt kvalmen i en uke engang!

Nå har jeg tatt meg fri imorgen, mest på grunn av kvalmen, men skylder på forkjølelsen, selvfølgelig... Den påvirker meg den også så klart, men mest det at jeg ikke tør å gå på jobb sånn som jeg er... (Jobber i barnehage) Jeg vet ikke om kvalmen kommer på sitt verste på grunn av tom mage eller bare det at den når en høyde. Jeg spiser hele tiden, men ingenting gjør meg mett, og det jeg får i meg tvinger jeg ned.

Noen som har erfaring med dette?

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja hadde det sånn her om dagen, var helt forferdelig.. Råder deg til å prøve å jobbe så mye som mulig.. Ha med deg salte kjeks, å da Salinas er best, drikk farris og tygg tyggis - er det som funker best på meg hvertfall :)

Har også begynt å være ganske kvalm, spesielt om morgenen og når jeg begynner å bli sulten. Spiser til alle måltidene i barnehagen (jobber i en), og drikker masse vann.
Om morgenen funker det å spise med en gang jeg går ut av senga, før jeg går på badet. Det roer kvalmen, i allefall foreløpig ;)

Skjønner godt du synes det er slitsomt å være på jobb med kvalme, det er vanskelig å ta seg sammen... Men håper det snart roer seg, og at du finner en måte å få det til å funke på :)

Æ va ikke kvalm, men no e æ kvalm hele dagen. Men æ e mest kvalm på kvelden, da heng æ over dassen å rope på elgen:p

Så inntil videre, så går det jo greit:)

Jeg tenker at vi går gravid en liten del av livet og at man bør lytte til kroppen! Hva med en liten sykemelding?

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Hvor mye sover du per natt? Hvis jeg ikke sov nok i første svangerskap var jeg kjempe dårlig. Spiser du ofte nok? Prøvd seabands?

Jeg skal på jobb på tirsdag og gruer meg allerede i forhold til kvalmen. Men har ikke spydd enda heldigvis..

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Tingen er at jeg er kvalm HELE tiden, det gjør ingen forskjell om jeg spiser. Det blir tusen ganger verre om jeg ikke spiser, såklart, men uansett ganske ille. Likevel kjenner jeg ikke helt når jeg begynner å bli sulten fordi følelsen er ganske lik til å begynne med.

Ingenting er GODT, men kapteinkjeks går ned bra.

Jeg har liksom ikke lyst til å sykemelde meg, men vil heller ikke jobbe... Ugh...

Jeg sover bra, så det er ikke noe problem.

Back
Topp