Kvalme og jobb - hva gjør dere?

Da jeg begynte å bli kvalm snakket jeg med sjefen. Etter gratulasjon og full forståelse anbefalte han meg faktisk å oppsøke legen og evt sykmelde meg om det var nødvendig. 50% eller 100% for en liten stund. Alt som sku til for at jeg sku føle at jeg kunne fungere i hverdagen og På jobb :) har nå vært 100 % sykemeldt i 3 uker. Formen føles bedre nå også. Så er jeg heldig får jeg kanskje se mine kollegaer litt igjen til uken.

Bare husk at kroppen og babyen kommer foran jobben. De fleste skjønner det :)

Så mange forståelsesfulle sjefer! Så bra :) Forrige gang varte kvalmen fra uke 7-14 ca, og den har kommet nå også.. Jeg jobber natt, og skal jobbe i helgen, så er litt spent. Forrige gang byttet jeg vakter og styrte på for å unngå sykemelding, og nå er jeg jammen ikke sikker på hva jeg gjør.
Har en lite forståelsesfull sjef, og med STORT mannefall på jobb gruer jeg meg skikkelig til å fortelle det.

Så mange forståelsesfulle sjefer! Så bra :) Forrige gang varte kvalmen fra uke 7-14 ca, og den har kommet nå også.. Jeg jobber natt, og skal jobbe i helgen, så er litt spent. Forrige gang byttet jeg vakter og styrte på for å unngå sykemelding, og nå er jeg jammen ikke sikker på hva jeg gjør.
Har en lite forståelsesfull sjef, og med STORT mannefall på jobb gruer jeg meg skikkelig til å fortelle det.
Huff så kjipt da :( husk at du er viktigere enn sjefen din sitt bemanningsproblem!!

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Sykemeldt med hyperemesis. Hadde det først graviditet også. Klarer ikke lukter, lys og lyd. Så vidt jeg orker å sjekke forumet på mobilen. Er nok over og ut for meg noen uker til :/

Åh! Gruer meg slik til jobb i morgen! Har vært sykemeldt i 2 1/2 uke pga ekstrem kvalme. Men i morgen har jeg lovet jobben å møte.. Så kan ikke la være å komme heller. Har søkt om lønnsforhøying, så da kan jeg ikke sitte på ræva hjemme, da vil jeg ihvertfall ikke få det :-p

Er så redd for at jeg kun blir sittende på do å kaste opp i morgen :-/ er ikke bare å reise hjem om formen skulle bli dårlig, fordi jeg har over 1 time reiseveg.. Usj!

Kvalmen kom igår :/ er 7+5 - den forsvinner vel ikke heller nå :/ værst etter klokken 12 faktisk ... Æsj gruer meg til jobb imorgen !!

Har vært kvalm ei ukes tid, og ble sendt hjem på mandag. Jobber bare 60 % frem til 1 november og akkurat nå er jeg sjeleglad for det ;) Tok egenmelding de to siste vaktene da jeg ikke kom meg ut av senga engang. Skal på jobb igjen i morra og håper det går bra. Har Postafen i tilfelle i veska mi. Er det ikke bedre til torsdag så ber jeg om sykemelding når jeg er på kontroll. Jobber i butikk og er alene på jobb 3, 5 til 5 timer om dagen, og vi har har ikke do på bakrommet:p

Åh! Gruer meg slik til jobb i morgen! Har vært sykemeldt i 2 1/2 uke pga ekstrem kvalme. Men i morgen har jeg lovet jobben å møte.. Så kan ikke la være å komme heller. Har søkt om lønnsforhøying, så da kan jeg ikke sitte på ræva hjemme, da vil jeg ihvertfall ikke få det :-p

Er så redd for at jeg kun blir sittende på do å kaste opp i morgen :-/ er ikke bare å reise hjem om formen skulle bli dårlig, fordi jeg har over 1 time reiseveg.. Usj!
Huff dette hørtes ikke greit ut! Håper det går greit <3

Huff dette hørtes ikke greit ut! Håper det går greit <3

Håper jeg også :-) håper jeg blir positivt overrasket :-) men litt skeptisk siden jeg nå ikke pleier å fungere før i 15 tiden på dagen.. I morgen må jeg opp 06.00 og skal være på jobb litt før 08.00.. Men skal klare å komme gjennom morgendagen, også tror jeg at jeg skal følge legen sitt råd om å være minst 50 % sykemeldt en stund til.. Om jeg får hjemmekontor av arb.stedet så kan jeg klare å jobbe litt mer, så håper det lar seg gjennomføre :-D

Godt å høre Tutta86! Det er noe med å skulle leve, ikke bare overleve:) særlig når vi har en ekstra å tenke på!

Godt å høre Tutta86! Det er noe med å skulle leve, ikke bare overleve:) særlig når vi har en ekstra å tenke på!

Ops så ikke at det var mange flere innlegg her:)
Lykke til med jobbing og kvaler alle dere andre også! Her har dagen blitt tilbragt i senga..:( helt utmatttet. Har også fått uvi men får medisin så satser på det bedrer seg. Prøver meg på jobb i morgen...

Back
Topp