Kvalme - igjen ...

FruTB

Betatt av forumet
Hei, her kommer jeg hoppende fra oktoberforumet. Har visst termin i slutten av september istedet. Veldig ny-gravid med andre ord.

Sist svangerskap hadde jeg det helt topp gjennom alle månedene. Litt sliten/trøtt på begynnelsen, men ikke noe som hindret meg i å leve som vanlig. Det skal sies at jeg var student, og kunne styre dagene litt mer enn det jeg kan nå. Nå har jeg en sinnsynkt intest jobb(!) og jeg kjenner jeg gruer meg litt til første uken ... -tror jeg må si det til de jeg jobber nærmest med sånn at jeg kan sette meg litt uten at det ser rart ut ;)

Men det jeg egentlig lurer litt på; når ble dere kvalme? Jeg er ikke kvalm - ingen ting. 4+1 i dag (har visst det i 4 dager allerede) og har et veldig stort håp om at jeg heller ikke blir noe særlig kvalm, siden jeg ikke ble det sist, og siden jeg ikke har blitt det til nå ... Erfaringer? Når ble du kvalm? Var du kvalm i andre svangerskap?

Jeg var ikke kvalm i sist svangerskap.. Men er det nå! Startet i uke 5-6, er i uke 8 + 2 nå

Var kvalm i uke 3 og 4. Ikke så mye i 5. Frykter at det kommer tilbake og tar med venner:s

E no 4+2, og kvalm...har vært hjemme med sykt barn i slutten av forrige uke når også kvalmen startet...gruer meg litt til jobb...etter å ha både kastet opp her hjemme i forbindelse med bleieskift på den fremtidige storesøster...og under lek med plastelina med henne... og jeg jobber i barnehage...

Med henne var jeg kjempe kvalm og dårlig...fra uke 5-8 ca gikk jeg ned 3kg pga i uke alt jeg spiste/drakk kom i retur, var i uke 8-9 innlagt på sykehus med henne for å få næring intravenøs... med henne kastet jeg opp mange ganger for dagen fra uke 3 til æ var 3mnd på vei, da roa det seg litt, men kvalm og oppkast daglig frem til jeg var 4-5mnd på vei...

Håpe på litt mindre kvalme denne gangen...

Jeg var kvalm i første svangerksap, kom først i uke 6, spydde minst 5-6 ganger om dagen i ca 17 uker:sick006

Håper virkelig jeg slipper unna denne gangen, men tror egentlig ikke det, så venter vel bare på at kvalmen skal komme snikende.

Ikke kvalm i forrige svangerskap men nå er jeg det.
Begynte rundt uke 5-6 med kvalmen. Er nå 7 uker på vei. Kjøpte seaband igår, desperat.

Hei, her kommer jeg hoppende fra oktoberforumet. Har visst termin i slutten av september istedet. Veldig ny-gravid med andre ord.

Sist svangerskap hadde jeg det helt topp gjennom alle månedene. Litt sliten/trøtt på begynnelsen, men ikke noe som hindret meg i å leve som vanlig. Det skal sies at jeg var student, og kunne styre dagene litt mer enn det jeg kan nå. Nå har jeg en sinnsynkt intest jobb(!) og jeg kjenner jeg gruer meg litt til første uken ... -tror jeg må si det til de jeg jobber nærmest med sånn at jeg kan sette meg litt uten at det ser rart ut ;)

Men det jeg egentlig lurer litt på; når ble dere kvalme? Jeg er ikke kvalm - ingen ting. 4+1 i dag (har visst det i 4 dager allerede) og har et veldig stort håp om at jeg heller ikke blir noe særlig kvalm, siden jeg ikke ble det sist, og siden jeg ikke har blitt det til nå ... Erfaringer? Når ble du kvalm? Var du kvalm i andre svangerskap?

Jeg hadde det veldig sånn som ditt forje svangerskap i mitt forje svangerskap. Husker jeg var litt trøtt, litt murringer, men var student og jobbet ekstra i turnus, så kunne sove når jeg ønsket det.
Denne gangen er jeg så sykt trøtt(og da mener jeg TRØTT), sovner med sønnen min på 4år kl 19 på kvelden, går å legger meg i egen seng og sover hele natta igjennom. Kvalmen kom for fult her i dag, 5+2 i dag.

Back
Topp