Kvalme i uke 15

Solsikke85

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hei,

Er det noen flere som har passert uke 15 og fremdeles kaster opp? Tar dere eventuelt noe mot kvalmen?

Begynner å bli litt lei her....
 
Jeg kaster ikke opp, men er kvalm. Tar Ikke noe for det, men tar livet med ro.
 
Er straks i uke 15 og fortsatt kvalm til tider. Nå kaster jeg vel ikke opp lenger, men kun brekker meg. Har kvalmestillinende på lur hvis det blor for ille.
 
Er straks i uke 15 og fortsatt kvalm til tider. Nå kaster jeg vel ikke opp lenger, men kun brekker meg. Har kvalmestillinende på lur hvis det blor for ille.

Hva slags kvalmestillende bruker du?
 
Hvis det er skikkelig ille har jeg sett flere inn her nevne noe som demper kvalmen. Du kan jo høre med lege eller jordmor? Håper det gir seg snart:)
 
Jeg har brukt postafen på ekstremt dårlige dager (prøver å ikke bruke det hver dag, men ved behov)
Uke 14 i morgen og er kvalm, kaster opp (ikke så mye som før, men er ikke kvitt det!:grumpy:) og vondt i hodet, lite energi og føler meg ikke så veldig bra :shy:
 
Jeg har brukt postafen på ekstremt dårlige dager (prøver å ikke bruke det hver dag, men ved behov)
Uke 14 i morgen og er kvalm, kaster opp (ikke så mye som før, men er ikke kvitt det!:grumpy:) og vondt i hodet, lite energi og føler meg ikke så veldig bra :shy:

Så kjipt at du også fortsatt er dårlig. Jeg er 15+4 i dag og fortsatt kvalm 24/7. Har vel egentlig begynt å innstille meg på at det blir sånn ut svangerskapet, men er så usikker på om jeg skal be om noen tabletter eller ikke. Jeg overlever jo uten, men fungerer ikke akkurat tipptopp i hverdagen..
 
Jeg synes ikke den funker på meg dessverre, så tar den så og si aldri, kun de aller værste dagene. Husker ikke hva tablettene heter nå, men er visst det samme som afipran.

Takk for svar! Håper kvalmen din har gitt seg :).
 
Da jeg var hos jordmor i går sa hun: det er dessverre mange som blir innlagt pga de er dehydrert og så dårlige nettopp pga de er under medisinert!!! Jeg fikk først skrevet ut (av lege på privat tul) en resept på stemetil (kvalmedempende) som jeg skulle ta 3 ganger om dagen. Jeg gjorde det i ca 2 uker uten effekt.... så sa legen at jeg kunne prøve prostafen.
I går sa jordmor at sykehusene behandlet gravide med kvalme med BEGGE medisinene... o_O om man var VELDIG dårlig toppet man det med enda en medisin..
Hun var veldig klar på at ingen burde være så dårlig så lenge pga det påvirker fosteret, psyken og helsen generelt! Så jeg har nå tatt prostafen i dag med goood samvittighet! :happy7
Håper det kommer seg, jeg har gode dager og litt mindre gode dager.. :confused2 krysser fingrene for at set PLUTSELIG er over!!
 
Back
Topp