Kvalme i svangerskap

SleepingBeauty

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Om du var kvalm i svangerskapet, hvilken uke var du i da det begynte?

Begynte i uke 9. Og varte til uke 13... :)

Begynte på dagen i uke 5 og varte til ca uke 20. Var innlagt 8 dager fra 6+3 til 7+4, fikk da nedlagt sonde og lå på konstant intrevenøs veske.. Gikk på postafen fram til uke 17, etter det klarte jeg å holde kvalmen i sjakk ved mange og små måltider :) 

Redningen min var fiskekaker :) Eneste som ikke kom opp igjen en eneste gang :)

Begynte uke 5 og varte til uke 11. Spøy opp igjen omtrent alt, men fikk i meg nok næring til at jeg slapp innleggelse.

begynte før positiv test på alle 3
med første gav det seh i uke 19
med nr2 og nr3 ikke før ungen var ute, innlagt flere ganger

Uke 5, ga seg når ungen var ute...

Var kvalm fra 6+2 til 6+6, og et par morgener i uke 9 før jeg hadde spist frokost. Ellers en gang innimellom hvis det var lenge siden jeg hadde spist, men det var kun før uke 15.

Med tvillingene fra uke 6-7 og til fødsel. (brukte kraftige medisiner og var innlagt 2 ggr)
Med Tiril fra uke 6-7 og frem til uke 18 (postafen brukte jeg)
Nå med gutt i magen fra uke 7 og mest til uke 18 (postafen og akupunktur).. kvalmen har tatt seg opp igjen har vært jevnt uvel hele tiden.

Jeg har afipran, tiamin og postafan. Men jeg fikk beskjed av apoteket, at man ikke bør bruke postafan så mye. Så jeg prøver å unngå den, men jeg er en del dårlig om dagene enda. Jeg småspiser hele dagen, alt jeg kan finne og ha lyst på. Veldig slitsomt. Og så føler jeg meg mer trøtt denne gangen....

Men alt det har gjerne en sammenheng?

Fra uke 7, og det fortsetter enda :(

Det står stoor respekt av dere som er/har vært kvalm m. innleggelser og det hele , og i tillegg gjennomfører flere svangerskap. Jeg var ikke kvalm en eneste dag i mitt forrige, så jeg er jo siker på at jeg blir det ved en evt neste gang ;-) :-)

Begynte i uke 5-6, var innlagt i uke 7. Kvalmen sluttet helt i uke 18.

Begynte vell i uke 6-7 og har etter uke 14 blitt gradvis bedre, nesten kvalmefri nå

begynnte for to dager siden i uke 3+2....dette kan bli gøy

Back
Topp