Kvalme- hva gjør dere ift. jobb?

Siljemor_82

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Nå har kvalmen virkelig slått til :depressed: Måtte reise tidlig fra jobb i går og i dag kastet jeg opp to ganger på jobb. Jobber som lærer så er ikke lett å være på jobb når kvalmen slår til. Hva gjør dere andre som er plaget av kvalme? Kommer ikke til å klare å være på jobb fulle dager når det er som nå, og kan jo ikke sykemelde meg når enkelte dager kanskje er helt fine.

Jeg ble sykmeldt i går.. Har prøvd i flere dager, men nå sa det stopp. Føler at jeg ikke har klart å ta vare på meg selv rett og slett. Legen spurte om jeg trengte 2 uker, men jeg sa at jeg ville prøve med 1 uke. Vil jo gjerne være i jobb

Jeg sliter sånn med kvalmen at jeg ble sykemeldt igår jeg også, legen spurte om jeg ville ha sykemelding og jeg spurte om det var noe annet som kunne hjelpe. Han lo av meg smått først, så fikk jeg beskjed om at det var medisiner men det kunne ha negativ virkning på fosteret så det ble ikke aktuelt med mindre det ble verre osv. Han spurte ikke noe om lengden til meg, han tok 2uker med en gang. Huff håper snart det blir bedre. Får nesten ikke spist eller noe, det går bare i å drikke masse vann

jeg klarer meg på jobb, for kan ta pause når det trengs, værre er det med skolen. så jobber med å få lov til å levere inn ting hjemmefra så lenge kvalmen er her! gikk fint forrige svangerskap, da trengte jeg kun å møte opp på prøver. håper det skal gå nå også, men får no se!

Nå har kvalmen virkelig slått til :depressed: Måtte reise tidlig fra jobb i går og i dag kastet jeg opp to ganger på jobb. Jobber som lærer så er ikke lett å være på jobb når kvalmen slår til. Hva gjør dere andre som er plaget av kvalme? Kommer ikke til å klare å være på jobb fulle dager når det er som nå, og kan jo ikke sykemelde meg når enkelte dager kanskje er helt fine.
Jeg jobber også som lærer, men kvalmen har heldigvis ikke tikket inn før på ettermiddagen enda! Håper det holder seg sånn. Er utrolig trøtt å sliten, så jobber hardt for å være blid og engasjert i klasserommet;) skjønner at det er vanskelig å sykemelde seg, men det er kanskje bedre enn å være kjempedårlig på jobb:)

Jeg skal bestille legetime i morgen, kroppen protesterer hver morgen når jeg drar på jobb. Dette går ikke lenger. Og jeg som har så lyst til å jobbe :(

Jeg sliter sånn med kvalmen at jeg ble sykemeldt igår jeg også, legen spurte om jeg ville ha sykemelding og jeg spurte om det var noe annet som kunne hjelpe. Han lo av meg smått først, så fikk jeg beskjed om at det var medisiner men det kunne ha negativ virkning på fosteret så det ble ikke aktuelt med mindre det ble verre osv. Han spurte ikke noe om lengden til meg, han tok 2uker med en gang. Huff håper snart det blir bedre. Får nesten ikke spist eller noe, det går bare i å drikke masse vann
Jeg fikk kvalmestillende tabletter av legen min. Han insisterte på at de ikke hadde noen negativ virkning på fosteret. Jeg tenker at jeg kun skal ta de hvis det er helt krise.

Jeg fikk kvalmestillende tabletter av legen min. Han insisterte på at de ikke hadde noen negativ virkning på fosteret. Jeg tenker at jeg kun skal ta de hvis det er helt krise.
Så rart, min ville ikke gi ut noe som helt med mindre jeg ble enda verre :/

Jeg ville ikke tatt sjangsen på å ta kvalmestillende, er det Afipran du har fått ? det står i felleskatalogen at den kan gis, men at de ikke er sikre på om det vil gi fosterskade, skal ikke brukes under amming fordi det går over i melken. Å når det ikke er bra for babyen på utsiden av magen, så er det vertfall ikke bra på innsiden når babyen ikke er utviklet til en baby skikkelig enda en gang. Personlig ville ikke tatt den, men valget får være opp til hver enkelt :)

Jeg ville ikke tatt sjangsen på å ta kvalmestillende, er det Afipran du har fått ? det står i felleskatalogen at den kan gis, men at de ikke er sikre på om det vil gi fosterskade, skal ikke brukes under amming fordi det går over i melken. Å når det ikke er bra for babyen på utsiden av magen, så er det vertfall ikke bra på innsiden når babyen ikke er utviklet til en baby skikkelig enda en gang. Personlig ville ikke tatt den, men valget får være opp til hver enkelt :)
Det var det jeg hadde en mistanke om. Da skal jeg ikke ta dem. Legene tolker nok det som står ganske forskjellig. Jeg er livredd for å påvirke babyen negativt, så da får heller mamma være kvalm ;)

Denne gangen overlever jeg med salte kjeks i lommen og vesken, og smuler over alt. Og selvfølgelig kollegaer som ler og forstår at jeg er gravid: "Hehe, det er godt med salte kjeks ja.;);)" Da jeg var gravid med de store kastet jeg opp mange ganger om dagen på jobb. Heldigvis greier jeg å utsette det litt når jeg kjenner jeg må kaste opp, så jeg har alltid rukket å komme meg på do først. Da jeg var gravid med jenta mi brukte jeg også kvalmestillende noen måneder, det ble en effektiv redning fra å kaste opp overalt.

I går kom kvalmen for fullt hos meg. Hører vel til det når man entrer 7. Svangerskapsuke. Våknet i dag morges med et lite håp om at jeg ikke var kvalm. Men endte opp med å gå til jobb i full snøstorm med hjemmelaget smoothie i et glass :P Nå går jeg rundt på jobb og drikker en slurk av det som er igjen i glasset. En slurk nå og da hjelper på det verste men det tar cirka 5 min før det kommer tilbake igjen. Jaja, jobb i dag og i morgen før tre dager fri :) Gleder meg til å komme hjem og legge meg!!!

Wow! 100% ut måneden? Høres himmelsk ut! Selv om det ikke var det du var ute etter ;)
Ja :p er hjemme nå, enda ikke klart å sende ungen i bhg. Er såå kvalm og har spydd i dag. Synd på meg :( Hehe :) gleder meg til ungen er levert og jeg kan slappe av på senga :D

Ja :p er hjemme nå, enda ikke klart å sende ungen i bhg. Er såå kvalm og har spydd i dag. Synd på meg :( Hehe :) gleder meg til ungen er levert og jeg kan slappe av på senga :D
Det blir godt, ja :) het har sambo vært supersnill og levert hele uka, og så har jeg hentet hele uka.

Back
Topp