Kvalme er fysisk og psykisk terror!!!!!

Pio

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
ER SÅ LEI AV Å VÆRE KVALM!!!!!!!!!

Startet i uke 5, er nå 12+2, har ikke kastet opp på 1,5 uke, men er kvalm 24/7.. det varierer i styrke, men idag er det SINNSYKT. Jobber imot for ikke å kaste opp, for vet jeg kommer så altfor raskt inn i en ond sirkel.. som ender med intravenøst væskebehandling :( Har vært senge/sofaliggende i 7!! uker.. så er mildt sagt drittlei av alt på tv'n nå.. har dager jeg er litt bedre altså, men stort sett liggende..


Dette er mitt 3. svangerskap med hyperemesis, så viste igrunnen hva jeg gikk til.. men til mitt forslag er det 9,5 år siden sist gang jeg var gravid :p

Off, dette ble dagens sytetråd fra meg..
 
Kvalme er noe djevelskap!! :mad: Føler med deg!!

Hvordan har forløpet vært i dine tidligere svangerskap? Har hyperemesisen gitt seg en viss uke, eller har det vart i en grad hele graviditeten?
 
Kvalme er noe djevelskap!! :mad: Føler med deg!!

Hvordan har forløpet vært i dine tidligere svangerskap? Har hyperemesisen gitt seg en viss uke, eller har det vart i en grad hele graviditeten?
I første svangerskap ga det seg i uke 32, med nr 2 ble det redusert mellom uke 16-20 en gang,men kom tidvis tilbake gjennom hele svangerskapet.. har jo forsåvidt blitt bedre nå også, men slitsomt med denne kvalmen.
 
Føler sånn med deg! Jeg er i samme båt.. kvalm og sengeliggende.. alt med mat og drikke er en kamp. Og tiden står helt stille.. har også to svangerskap med hyperemesis bak meg, der det varte hele veien til fødsel, så har ikke store håpet om å bli bedre.

Har dessverre ingen råd og tips, men jeg føler med deg og sender deg en stor klem :Heartred
 
Føler sånn med deg! Jeg er i samme båt.. kvalm og sengeliggende.. alt med mat og drikke er en kamp. Og tiden står helt stille.. har også to svangerskap med hyperemesis bak meg, der det varte hele veien til fødsel, så har ikke store håpet om å bli bedre.

Har dessverre ingen råd og tips, men jeg føler med deg og sender deg en stor klem :Heartred
Takk likens ♡

På de verste dagene står jeg opp om morgenen, og gleder meg til det blir kveld så jeg får legge meg igjen :(

Har fått zofran og syrenøytraliserende tabletter så har blitt noe bedre av disse,men kvalmen er der. Og prøver jeg å gjøre noe husarbeid over 5-10 minutter kommer kvalmen som kastet over meg,og da tar det timer sengeliggende før den er nede på et normalt nivå igjen:(
 
Føler med deg! Nå er jeg ikke sengeliggende, men skulle trodd det ble bedre i 2. trimester. VEL JEG BLE VERRE SAMME DAG JEG BLE 12+0 :hungover::mad::confused::wacky::nailbiting::arghh: Er så kvalm på kveldene spesielt, at mannen snakker jeg nesten ikke med, bare puster tungt og ser på han, og igår kveld hang jeg ut soveroms ruta i 10 min før jeg kunne legge meg ned
 
Føler med deg! Nå er jeg ikke sengeliggende, men skulle trodd det ble bedre i 2. trimester. VEL JEG BLE VERRE SAMME DAG JEG BLE 12+0 :hungover::mad::confused::wacky::nailbiting::arghh: Er så kvalm på kveldene spesielt, at mannen snakker jeg nesten ikke med, bare puster tungt og ser på han, og igår kveld hang jeg ut soveroms ruta i 10 min før jeg kunne legge meg ned
Jeg er også dårligst på kveldene. Ligger i sofaen med rene pusteøvelsene, inn om nasen ut om munnen..

Dette er PYTON! Kvalm når jeg la meg igår kveld,og kvalm når jeg står opp idag . Ungene er heldigvis såpass store at de ordner seg selv om morgenen jeg kun observerer så de ikke glemmer skolemat å sånn.
 
Idag følte jeg meg litt bedre, skulle vei å ta noen blodprøver å fant da ut at jeg skulle stikke en tur innom jobben å snakke med de, var innom der en times tid.. Har måtte ligget på sofaen resten av dagen, kjempekvalm og med hodepine fra h....... tydeligvis at dette var mer enn kroppen (og hodet) taklet enda. Må puste meg gjennom kvalmebølgene...

Off, dagens syting :(
 
Sniker her, og sender en trøstende klem. Er etter 7 mnd fortsatt kvalm og føler med dere. Tredje her også. Husker jeg gråt ofte i begynnelsen for jeg visste hvor lang tid med kvalme jeg hadde igjen. Men det går bedre nå, og tiden går stadig fremover. Plutselig har dere baby, og svangerskapet var bare et sekund av livet mens den herlige babyen har dere for alltid :Heartred
 
Sniker her, og sender en trøstende klem. Er etter 7 mnd fortsatt kvalm og føler med dere. Tredje her også. Husker jeg gråt ofte i begynnelsen for jeg visste hvor lang tid med kvalme jeg hadde igjen. Men det går bedre nå, og tiden går stadig fremover. Plutselig har dere baby, og svangerskapet var bare et sekund av livet mens den herlige babyen har dere for alltid :Heartred
Det er vel det som er det verste at jeg vet hbor langt frem det er til målet.. :( Tårene sitter løst for tiden.. og ikke minst når eldste på 10 år, nettopp hadde bygget snøborg ute og ønsker st jeg skal se,men jeg klarer ikke tanken på å reise meg opp,og hun blir trist og føler at vi ikke har tid til henne lenger ♡ Det sliter i mammahjertet idag ♡
 
Back
Topp