Kvalme , bare meg?

4 barns mamma

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2019
Hei. Jeg opplever for tiden mye kvalme , veldig lite matlyst. Kjenner magen er stor og det presser på alt innvendig.
I natt fikk jeg ikke sove da det presset/strammet mye og det var veldig ubehagelig.

Ikke uvanlig at en del 1 trimester plager kommer tilbake nå i 3 trimester. Har selv litt kvalme om jeg er sulten feks. Føler og ting begynner å bli tungt og alt presser overalt og jeg klarer ikke spise så mye om gangen lenger. Sånn kommer d nok til å være til vi føder tenker jeg.

Opplever dårligere matlyst jeg også.

Jeg tror ikke plagene dine er så uvanlige. Jeg er kvalm til tider og det har jeg vært gjennom hele svangerskapet. Mer tidligere enn nå, men det er der fremdeles. Jeg kjenner også nå som jeg har blitt større at det strammer mye, til tider kjennes det ut som jeg har hold (slik man får når man løper). Det er slitsomt og vondt.

Jeg har ikke vært kvalm siden uke 12 men nå magen presser andre organer så igår jeg kunne ikke ha middag. :bored: 28+1 idag så det blir ikke lettere framover :)

Jeg er 30 uker og fremdeles kvalm og kaster opp, så her har det ikke vært noen pause, men kjenner at det er mye mer press på magesekken og det gjør jo ikke ting bedre. Spent på hvordan de siste ukene blir, synes at det er veldig ubehagelig å gå gravid nå.

Får halsbrann pga det. Men kvalmen har jeg hatt siden jeg ble gravid. Veldig slitsomt denne gangen egentlig.

Jeg blir og kvalm hvis det har gått lenge mellom et måltid eller at jeg spiser fort. Kom for et par uker siden.

Har fått tilbake den ekle kvalmen fra 1. trimester her også. Blir kvalm om jeg ikke spiser, og kvalm av å spise. Mye trykk og press i hele magen, og guttungen driver med ommøblering av innsiden min. Sluttet aldri å kaste opp jevnlig, men det kommer hyppigere nå slik som det gjorde i 1. trimester. Gått ned 1,4kg denne uken også, men skal til lege om ikke så lenge så da får jeg snakket med henne om det også ☺️

Fremdeles kvalm her, uke 34... Hadde et par fine uker rundt uke 24, ellers har det stort sett vært lammende kvalme siden uke 4...

Men snart ferdig. Snaaaart ferdig..

Har vært kvalm hele svangerskapet, men kjenner det mer intenst igjen nå. Mye på grunn av halsbrann fra :angry4, men også plassmangel i magen

Uff, jeg får vondt av alle dere som er så kvalme at dere kaster opp enda, og til og med går ned i vekt. Hadde jeg gått ned mer en noen kilo hadde det ikke vært bra. Har ikke noe å gå på. Jeg skal ikke klage når jeg er kvalm, svimmel og uvel, det er mange her som tydeligvis har det mye mer enn meg. Dere er tøffe og jeg ønsker dere lykke til! :)

Er nå i uke 31+1 men har også en del kvalme igjen. Får så mye sure oppstøt for tiden at jeg blir kvalm av de etterpå. Eller som andre også sier, hvis jeg går for lenge uten mat. siste innspurt damer. Dette klarer vi:smiley-bounce016

Godt å høre at vi er flere.. Mye ommøblering inne i magen her også, trykker å klemmer på det meste.

Her har også kvalmen kommet tilbake :hungover:
Også ikkje minst halsbrann :dead:

Har termin i begynnelsen av September, så henger litt her med dere i august også;)

Her holder kvalmen seg også standhaftig påplass.:lurking: Mager trøst å se at vi er flere i den samme båten...:sorry:

Denne gangen vet jeg heldigvis at kvalmen er blåst bort straks babyen er ute, og den oppturen som kommer da ser jeg virkelig fram til. :woot:

Hold ut alle dere super-mamas!! :joyful: Nå er det bare oppløpet igjen :Heartred

Hyperemesisen er tilbake for fullt, så nå sitter jeg på sykehuset nok en gang for væskepåfyll. De siste ukene kan ikke gå fort nok.

Kvalme tilbake her og, men i mye mindre grad enn i 1. Trimester enda heldigvis 33+1

Har ikke hatt kvalme siden uke 12, men opplever han fykder mye i magen, så har ikke like stor matllyst akkurat nå :)

Back
Topp