Kvalm

Drcat90

Flørter med forumet
Marshmallows 2022
Hvor langt var dere på veg da den skikkelige kvalmen inntraff?

Last edited:
Jeg har og to svangerskap bak meg med Oppkast i tide og utide frem til fødsel. Men jeg husker ikke når den startet..
denne gangen kom kvalmen 6+1 men er foreløpig håndterbar og kun kastet opp en gang. Måtte dette svangerskapet bli noe helt annet enn tidligere opplevelser ;)

Jeg er også mye mindre kvalm enn de to forrige svangerskapene! Har hatt noen dager (når det var veldig varmt) der den har vært ille, og da tenkte ueg NÅ begynner de verste ukene...men så har det blitt mye bedre etter et par dager. Så nå har jeg fått en liten bølge i ny og ne den siste uka hvis jeg blir altfor sulten eller altfor trøtt.

Første gang fikk jeg jente, var ganske så kvalm fra uke 5-9. Andre gang fikk jeg gutt og var ille kvalm i flere mnd og kasta opp. Denne gang veldig lite kvalm, så lurer på om det da må være tvillinger siden det er så annerledes igjen:laughing002

Kvalmen satte inn for fult hos meg rundt uke 6 :hungover:

Har egentlig aldri vært noe kvalm i noen av graviditetene mine, men får derimot sånne plutselige spontane oppkast uten forvarsel :wacky:
Minner litt om babiser med refluks :facepalm:

De andre mine har jeg vært kvalm etter positiv test. Mens denne gangen har jeg vært kvalm før jeg testet positiv.

Jeg er litt av og på, kommer sånne bølger, var verst for en uke siden, nå kommer det litt i bølger fortsatt men ikke oppkast, er 7+0

Er 7+5 i dag og har kasta opp hver dag den siste 1,5 uka. Mye kvalm gjennom hele dagen, men perioder i løpet av dagen hvor jeg føler meg i god form.

Jeg er bare 4+2, men oppkast både i går og i dag:sour: Spent på fortsettelsen. Er litt av og på kvalm. Virker som jeg blir kvalm hvis det er lenge siden jeg har spist, men også etter jeg har spist?! Blir bedre akkurat etter jeg har spist.

Med forrige (gutt) begynte kvalmen i ca uke 6 og varte til rundt uke 10. kastet opp en gang!
Denne gangen begynte kvalmen rundt samme tid, helt kriiise faktisk. Klart å holde meg fra å spy enda, men det er såvidt. Kvalm når jeg er sulten, kvalm når jeg spiser og rett etter. Har perioder med opphold fra kvalmen :depressed:

Jeg har ikke rukket å bli kvalm enda, men sist gang jeg var gravid bodde jeg på badet på en madrass i tre uker, fra uke 6-7 ish :hilarious:

Vært kvalm siden 5+0 eller noe, men nå er jeg 7+2 og siste dagene plutselig spydd i munnen uten forvarsel, så får jeg skikkelig halsbrann :-(

Back
Topp