Kvalm...

Da har kvalmen kommet! :crybaby2
Er gravid med barn nr 5,og i 2 av graviditeten bak meg hadde jeg hypermesis. Håper jeg ikke får det nå...

Hva er dine beste tips mot kvalme ??

Jeg hadde hyperemisis i mitt første svangerskap, men i de to neste var jeg bare litt kvalm i noen uker. Mine beste tips er seaband, ritz/tuc kjeks før man står opp (og alltid ha det tilgjengelig), ingefær i alle former, drikke og spise regelmessig og ofte. Og når man har ett øyeblikk man ikke er så kvalm så burde man få i seg så sunne ting som mulig! Som frukt/grønnsakssmoothie eller liknende. Jeg hadde alltid med meg vannflaske overalt slik at jeg ikke skulle bli så dehydrert. Lykke til, håper det bare er kvalme for deg, og ikke hyperemisis! :)
 
Jeg hadde hyperemisis i mitt første svangerskap, men i de to neste var jeg bare litt kvalm i noen uker. Mine beste tips er seaband, ritz/tuc kjeks før man står opp (og alltid ha det tilgjengelig), ingefær i alle former, drikke og spise regelmessig og ofte. Og når man har ett øyeblikk man ikke er så kvalm så burde man få i seg så sunne ting som mulig! Som frukt/grønnsakssmoothie eller liknende. Jeg hadde alltid med meg vannflaske overalt slik at jeg ikke skulle bli så dehydrert. Lykke til, håper det bare er kvalme for deg, og ikke hyperemisis! :)
Enig med deg! :) Eneste som funket for meg var ritz :wacky:
 
Eneste som funket til en viss grad hos meg var å ligge i sengen så lenge som mulig om morgenen og saaaakte få i meg tørre salte kjeks og små slurker med vann. Den svangerskapskvalmen er altså så GRUSOM! Heldigvis ikke kvalm enda i dette svangerskapet (*bank i bordet*). Er foreløpig bare 5+6 så går å forbereder meg på det verste, men håper på det beste:wtf:
 
Jeg har vært kvalm siden egget festet seg, men ikke sånn at det har påvirket hverdagen min enda. I dag var det verre og tok på meg Seaband for første gang. Jammen hjalp det. Veldig overrasket da jeg egentlig ikke har noe tro på sånt. :)
 
Last edited:
Jeg har vært kvalm siden egget festet seg, men ikke sånn at det har påvirker hverdagen min enda. I dag var det verre og tok på med Seaband for første gang. Jammen hjalp det. Veldig overrasket da jeg egentlig ikke har noe tro på sånt. :)
Ja, de gjorde underverker for meg sist, så må se å finne de igjen!:joyful:
 
Føler jeg har prøvd alt nå,men ingenting funker.
Så blir og spørre legen om kvalmestillende.

Denne kvalmen er så sinnsykt ubehagelig :arghh:
 
Føler jeg har prøvd alt nå,men ingenting funker.
Så blir og spørre legen om kvalmestillende.

Denne kvalmen er så sinnsykt ubehagelig :arghh:
Kjedelig når det blir så ille at ingenting hjelper. Håper fu får noe bra kvalmestillende av legen. Hadde glemt fra sist hvor kjip kvalmen er, for før dette svangerskapet tenkte jeg: "6-7 uker med litt kvalme, det fikser jeg!" Og nå etter 2 uker, så kjennes 5 uker til som ca et år :p
 
Håper det. :happy:

Ja,man glemmer fort. Alt dette blir vel fortrengt.:laughing002
Prøver og tenker at det kunne vært verre..men nå føles det ikke ut som det finnes noe verre her i verden.:sad010:puke
 
Back
Topp