lillemarihøne
Forelsket i forumet
Da har kvalmen kommet!
Hva er dine beste tips mot kvalme ??
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Da har kvalmen kommet!
Er gravid med barn nr 5,og i 2 av graviditeten bak meg hadde jeg hypermesis. Håper jeg ikke får det nå...
Jeg er i mitt fjerde HG-svangerskap nå. Det eneste som har funket for meg er Postafen og Ringer i.v.
Ellers, vær forsiktig med ingefær når dere er gravide
https://www.matportalen.no/matvareg...aa_ingefaershots_og_kosttilskudd_med_ingefaer
Wow, det har jeg aldri sett eller hørt om! Ble jo anbefalt ingefær som bare det jeg.. flott du sier ifra, slik at vi kan være klar over det!
Enig med deg! Eneste som funket for meg var ritzJeg hadde hyperemisis i mitt første svangerskap, men i de to neste var jeg bare litt kvalm i noen uker. Mine beste tips er seaband, ritz/tuc kjeks før man står opp (og alltid ha det tilgjengelig), ingefær i alle former, drikke og spise regelmessig og ofte. Og når man har ett øyeblikk man ikke er så kvalm så burde man få i seg så sunne ting som mulig! Som frukt/grønnsakssmoothie eller liknende. Jeg hadde alltid med meg vannflaske overalt slik at jeg ikke skulle bli så dehydrert. Lykke til, håper det bare er kvalme for deg, og ikke hyperemisis!
Ja, de gjorde underverker for meg sist, så må se å finne de igjen!Jeg har vært kvalm siden egget festet seg, men ikke sånn at det har påvirker hverdagen min enda. I dag var det verre og tok på med Seaband for første gang. Jammen hjalp det. Veldig overrasket da jeg egentlig ikke har noe tro på sånt.
Kjedelig når det blir så ille at ingenting hjelper. Håper fu får noe bra kvalmestillende av legen. Hadde glemt fra sist hvor kjip kvalmen er, for før dette svangerskapet tenkte jeg: "6-7 uker med litt kvalme, det fikser jeg!" Og nå etter 2 uker, så kjennes 5 uker til som ca et årFøler jeg har prøvd alt nå,men ingenting funker.
Så blir og spørre legen om kvalmestillende.
Denne kvalmen er så sinnsykt ubehagelig