Kvalm

tolilla

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Høsthjerter 2017
Oktoberlykke 2019
Juliknøttene 2022
Å herregud, siste dagene har det kommet kastet på meg!
Kan ikke huske at jeg orket gå slik i over 6,5 måneder sist.
Kun to-tre dager nå, men jaggu, dette er vel den minst gledelige delen av et svangerskap.

Trodde det skulle gi seg litt etter å ha spist, men det roer seg jo ikke!

Sånn er det her og, overveldende :(

Eg er nok då fin første timen eg er oppe, men så kjem kvalmen stigande.. og er verst rett etter eg har ete...:grumpy:

Uff den herjer her også. Skal til legen etterpå for jeg skrur av alt inntak når jeg blir sånn.
Forrige svangerskap sov jeg så mye pga kvalmen.
Jeg våknet opp en morgen og rullet meg i selvmedlidenhet helt til jeg innså at sist gang jeg tisset var i overigår... Så det ble noen turer inn på sykehus for litt påfyll og tenkte jeg skulle være føre var denne gangen :-)

Premien er vel verdt det, men jaggu

Å herregud, siste dagene har det kommet kastet på meg!
Kan ikke huske at jeg orket gå slik i over 6,5 måneder sist.
Kun to-tre dager nå, men jaggu, dette er vel den minst gledelige delen av et svangerskap.

Trodde det skulle gi seg litt etter å ha spist, men det roer seg jo ikke!
Kaster du opp? Legen har jo noe for å roe det?
Jeg blir verre av å spise..så lite matinntak her:bag:

Kaster du opp? Legen har jo noe for å roe det?
Jeg blir verre av å spise..så lite matinntak her:bag:

Nei, har ikke kastet opp ennå. Men denne kvalmen kom så veldig plutselig! Har sittet her litt i symptomfri-land og egentlig hatt det fint. Får se litt an, har første legetime til tirsdag. Gikk hele svangerskapet forrige gang uten kvalmestillende, men spørs om vi får finne på noe annet denne gangen om jeg blir like dårlig. Orker ikke kaste opp i 7 måneder o gha en liten en i tillegg.

Nei, har ikke kastet opp ennå. Men denne kvalmen kom så veldig plutselig! Har sittet her litt i symptomfri-land og egentlig hatt det fint. Får se litt an, har første legetime til tirsdag. Gikk hele svangerskapet forrige gang uten kvalmestillende, men spørs om vi får finne på noe annet denne gangen om jeg blir like dårlig. Orker ikke kaste opp i 7 måneder o gha en liten en i tillegg.
Kvalmestillende skal jo være trygt :) Vurderer å spørre legen om det selv, samtidig er det et veldig tydelig symptom på at ting er i orden.
Jeg kastet opp i dag tidlig, første gang dette svangerskapet.. Litt stress å henge over doen med minste på 13 mnd som står ved siden av og er så nysgjerrig :hilarious:

Kasta inn håndkleet og dro til legen pga kvalmen i går, får knapt i meg noe mat, prøver å drikke så mye jeg orker. Men det også blir nok litt for lite. Legen mente jeg må prøve å få i meg minst en liter drikke og evt litt ostepop eller noe for å få i meg litt salter. Ble sykemeldt i 14 dager. Kasta opp til jeg var nesten halvveis sist!

Kvalmestillende skal jo være trygt :) Vurderer å spørre legen om det selv, samtidig er det et veldig tydelig symptom på at ting er i orden.
Jeg kastet opp i dag tidlig, første gang dette svangerskapet.. Litt stress å henge over doen med minste på 13 mnd som står ved siden av og er så nysgjerrig :hilarious:

Uff ja akkurat den delen med en liten en fra før ser jeg ikke frem til i det hele tatt. vi har en på 17 måneder, og han skal jo alltid henge med mammaen sin

Kasta inn håndkleet og dro til legen pga kvalmen i går, får knapt i meg noe mat, prøver å drikke så mye jeg orker. Men det også blir nok litt for lite. Legen mente jeg må prøve å få i meg minst en liter drikke og evt litt ostepop eller noe for å få i meg litt salter. Ble sykemeldt i 14 dager. Kasta opp til jeg var nesten halvveis sist!

Ostepop? rareste jeg har hørt :)
Kasnkje farris hadde vært bedre mtp saltene? Men hvis ostepop fungerer for deg så kjør på.

Jeg gikk ned i forrige svangerskap for jeg klarte ikke spise noe som helst som inneholdt sukker eller fett, da ble jeg bare dårlig..

Sprite fungerer vel så bra for å få i drikke og salter samtidig. Bare rør ut kullsyren først

Kvalmen kom plutselig her også. Kastet opp først i går. Var hos legen i går. Fikk kvalmestillende, da jeg ikke ønsker sykemelding. Har nettopp begynt i ny jobb. Hatt en bedre dag i dag med kvalmestillende. Har ikke kastet opp, selv om det til tider har vært en hard dag.

Ostepop? rareste jeg har hørt :)
Kasnkje farris hadde vært bedre mtp saltene? Men hvis ostepop fungerer for deg så kjør på.

Jeg gikk ned i forrige svangerskap for jeg klarte ikke spise noe som helst som inneholdt sukker eller fett, da ble jeg bare dårlig..
Joda, hun foreslo å blade farris og eplejuice også.

Er helt jævlig de dagene kvalmen ikke slipper taket, men er heldigvis ikke sånn hver dag. Har tatt ett par postafen, men syns egentlig ikke det hjalp noe særlig. Håper jeg slipper unna den verste kvalmen :wideyed:

Foreløpig mest kvalm på morgenen, og så litt bedre etter å ha spist. Når det er sagt kjenner jeg meg mer uggen utover dagen for hver dag som går.

Back
Topp