Kvalm?

Lengsel1

Flørter med forumet
Noen andre som sliter med EKSTREM kvalme ?? Har hatt det siden rundt uke 5 og er nå 8+1 , ingefær te er bare spyvann, får nesten ikke i meg noe og går kvalm og utslått hele dagen [emoji13][emoji13] Legen mente de går over med tid men noen som har noe triks?[emoji28][emoji85] Har forsøkt de meste av de bøker sier [emoji14]

Ekstrem kvalme har jeg ikke, men er mye kvalm, orker ikke spise noe særlig, kun lyst på farris[emoji1]

Be om å få resept på afipran dersom ingenting hjelper! Det er dette som gis til pasienter inneliggende for hyperemesis!

Reisesyketabletter anbefales IKKE!!

Be om å få resept på afipran dersom ingenting hjelper! Det er dette som gis til pasienter inneliggende for hyperemesis!

Reisesyketabletter anbefales IKKE!!

Hvorfor anbefales ikke reisesyketabletter? Jeg har fått beskjed om å ta prostafen som er nettopp det, hvis jeg ikke klarer å holde på maten....

Hvorfor anbefales ikke reisesyketabletter? Jeg har fått beskjed om å ta prostafen som er nettopp det, hvis jeg ikke klarer å holde på maten....

Det er altfor lite data på det til at man vet om det trygt eller ikke for fosteret.
525849c7a5ca10795a29e7721d8d2f79.png

Afipran derimot er det masse forskning rundt og det er ikke funnet fosterskader som følge av afipranbruk.

I 70- og 80-årene brukte gravide andre kvalmestillende som ikke var testet godt nok på gravide, og da opplevde man mye fosterskader i form av manglende ekstremiteter osv. Hadde aldri tatt sjansen på noe som jeg ikke VET er trygt[emoji32]

Det er altfor lite data på det til at man vet om det trygt eller ikke for fosteret.

Afipran derimot er det masse forskning rundt og det er ikke funnet fosterskader som følge av afipranbruk.

I 70- og 80-årene brukte gravide andre kvalmestillende som ikke var testet godt nok på gravide, og da opplevde man mye fosterskader i form av manglende ekstremiteter osv. Hadde aldri tatt sjansen på noe som jeg ikke VET er trygt[emoji32]

Trenger jo ikke å drive unødvendig skremselspropaganda, da. Kanskje afipran er bedre, men har lest endel om dette de siste dagene når kvalmen har vært på det verste, og det virker som at det er maaaange kvinner som får utskrevet postafen for ekstrem kvalme i svangerskapet, og på forumer skrives det om friske flotte barn som har blitt satt til verden av en postafenspisende mor.

Her er også kvalmen helt forferdelig. Er kvalm dagen lang. Reisesyketabeletter kommer jeg ikke til å ta. Har prøvd å rådføre meg om tips jeg og, men ingenting hjelper. Så må nok bare vente til det forhåpentligvis gir seg etterhvert[emoji4] følger tråden for å se om noen kommer med en "mirakelkur" hihi[emoji87]

Trenger jo ikke å drive unødvendig skremselspropaganda, da. Kanskje afipran er bedre, men har lest endel om dette de siste dagene når kvalmen har vært på det verste, og det virker som at det er maaaange kvinner som får utskrevet postafen for ekstrem kvalme i svangerskapet, og på forumer skrives det om friske flotte barn som har blitt satt til verden av en postafenspisende mor.

Det er ikke meningen heller, men jeg har 3 år bak meg ved gyn/føde og der ble ALDRI postafen gitt eller anbefalt..... kun Afipran, og det er det jo grunner til....[emoji849]
og det som skjedde er jo helt reelt[emoji6]

Var ekstremt kvalm sist, kastet masse opp fikk ikke i meg vann eller noe. Da fikk jeg kvalmenedsettende av legen, noe som egentlig var waist. For når jeg var så kvalm at jeg trengte de så klarte jeg ikke holde på tablettene :P
Denne gang kaster jeg mindre opp, men sliter ekstremt med kvalmen. Kaster opp hver dag og går så og si konstant kvalm gjennom hele dagen.
Det som har hjulpet meg begge gangene er bombomer med lakris: SPESIELT Ifa og lakrisal.
Frukt : Eple, pære og nektarin.
Skiver med smeltet ost :P
Youghurt ( syrlige i smaken ikke søte)

Ting som gjør det verre hos meg :
Alt søtt med sukker, kan ikke drikke eller spise noe søtt :)

Tror det variere veeeeeeeeeldig fra person til person hva de reagerer på osv. Men dette har hvertfall hjulpet meg :D

Det er ikke meningen heller, men jeg har 3 år bak meg ved gyn/føde og der ble ALDRI postafen gitt eller anbefalt..... kun Afipran, og det er det jo grunner til....[emoji849]
og det som skjedde er jo helt reelt[emoji6]

Folk får da gjøre som de vil, men aldri i livet om jeg hadde valgt postafen over Afipran når jeg vet der jeg vet....

Kjøpte meg seabands på apoteket idag, og krysser alt jeg har for at de funker på meg og kan lette hvertfall kvalmetoppene de kommende ukene:wacky:
Verdt et forsøk! 150kr:happy:

Dæ som hjelper meg er masse frisk luft. Spise ca kver 2,elle 3 time. Kutte melkeprodukter å hvete. Mat som kan gjer en oppblåste. Snop er heller ikke bra. Har i dag hatt en dag der eg kun va kvalm en gang som varte i ca 15-20 min.xsmile9 Får en sjelden gang en slik god dag,men virker så eg må ha gått noen dager me å spise sunn mat å ofte å sove nok.

Kvalm gjennom hele dagen, med noen topper her og der.

Nå går jeg og er kvalm store deler av tiden. Har ikke kastet opp, men er stort sett kvalm i en eller annen grad.. Er 6+6.

Nå har kvalmen gitt seg litt! Vært kvalm og rar siden jeg fant ut at jeg var gravid. Helt forferdelig! Nå frister mat igjen - og det er egt kun litt morgenkvalme [emoji1374]

Back
Topp