Kvalm

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Hva spiser dere når kvalmen tar overhånd og får å prøve å få i dere noe mat? Grøt var tydeligvis ikke maten for en gravid så kvalmen er skikkelig ille og har allerede kastet opp 2 ganger i ettermiddag.
 
Denne tråden skal jeg følge med på.. Sliter veldig selv i dag.
 
Ostesmørbrød, ristet skive med tynt lag m smør og syltetøy, pitabrød m tomatpure og ost på som stekes i ovnen, sjokomelk, chips...:p
 
Frukt og gulrøtter, yoghurt, knekkebrød med baconost eller gräddost, skive med nugatti, salte kjeks, te, ristet brød med syltetøy.
 
Kalde epler, iskald appelsinjus har jeg nå funnet ut at hjelper litt på min kvalme. Ellers spiser vi det jeg har lyst på til middag, for ellers får jeg ikke i meg noe! For meg er det viktig å ikke bli for sulten, for da blir deg kjempe ille! Følger ned her jeg :)
 
Har tørr kjeks ved siden av puta som jeg spiser liggende når jeg våkner og så venter litt før jeg står opp, ellers kommer kvalmen med en gang jeg reiser meg.

Så gjelder det å få i seg et knekkebrød så fort som mulig. Og hele tida spise litt sånn at kvalmen ikke kommer.

Må bare ikke bli sulten.

Hvis kvalmen først kommer begynner jeg med Biola. Så knekkebrød. Salte tortillachips har også fungert.
 
Klokka er 4.10 på natta jeg våkna og var småkvalm, nå spiser jeg ritz før jeg skal sove videre. Ja, jeg ligger I senga. Gubbis ligger og snorker ved siden av meg.

Ellers så går det mye I ostesmørbrød, trikset for meg er å spise mindre og ofte. Veldig ofte.
 
Klokka er 4.10 på natta jeg våkna og var småkvalm, nå spiser jeg ritz før jeg skal sove videre. Ja, jeg ligger I senga. Gubbis ligger og snorker ved siden av meg.

Ellers så går det mye I ostesmørbrød, trikset for meg er å spise mindre og ofte. Veldig ofte.

0502 her...har ingen kjeks ved senga (urutinert) og veldig i tvil om jeg orker å stå opp for å spise litt...ligger jeg våken noe lenger nå må jeg uansett på do, så kan vel like godt bare stå opp :p

For et liv :laughing002
 
0502 her...har ingen kjeks ved senga (urutinert) og veldig i tvil om jeg orker å stå opp for å spise litt...ligger jeg våken noe lenger nå må jeg uansett på do, så kan vel like godt bare stå opp :p

For et liv :laughing002
Hehe :p
Jeg sovnet igjen etter kvalmen var stilt. Så var det på'n igjen med kjeks for en times tid siden. :p
 
Min kvalme blir verre og verre for hver dag.. Blir nesten overraska om jeg ikke kaster opp i dag eller i morgen. Håper virkelig uke 12 kommer fort! Prøver tenke at det er positivt å oppleve symptomer som kvalme men ikke alltid like lett..
 
alt haha
prøver der mest utrolige.
en boks tunfisk, knekkebrød, nudler, suppe, det jeg finner
 
Rugsprø med hvitost. Ikke smør, ikke majones, klarer ikke noe "klæsj" når jeg er kvalm. Drikker kun vann. Melk er fantastisk godt, men får så fæl smak i munnen etterpå som jeg blir uvel av..
 
Jeg skal være så lykkelig når denne kvalmen går over (forhåpentligvis snart!)!

Er jo 8+6 i morgen, og de sier at uke ni er den verste...håper det letter snart og iallefall ikke blir verre! Skal kjøre bil i to timer på mandagsmorgenen...det gruer jeg meg SKIKKELIG til!
 
Her går det i ritz kjeks :p
 
Back
Topp