Kvalm!!

Jent1

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Kvalmen har virkelig slått til hos meg nå. Er kvalm hele dagen, må spise hver 2. time for å holde det noenlunde i sjakk. Har stort sett bare ligger på sofaen hele helgen :( Når jeg ligger i ro er det ok, men med en gang jeg røyser meg opp og beveger meg kommer den sigende.

Er så redd jeg må sykmelde meg tidlig i sv. Jobber i barnehage, ikke så enkelt å være kvalm i en så aktiv jobb.

Flere som har det slik?

Ja, jeg kan nesten ikke røre en finger pga kvalmen.

Er du sykemeldt?
Ja, er det nå:-( Men jeg har ikke sjans til å jobbe nå. Når jeg har levert i bhg så bruker jeg resten av dagen til å ligge helt i ro for å holde kvalmen under kontroll.

Nei, tar ikke noe. Prøver bare å spise så ofte som mulig, men lett mat. Drikker litt cola og farris. Bare uggen når jeg ligger, men med en gang jeg røyser meg og skal gjøre noe kommer den.... ÅH!! Noen som har gode tips? Skal kjøpe Sea band imorgen :)

Hei
Ikke noe greit at du er kvalm.
Har hørt at sea båndet er bra men at det ikke alltid kommer dypt nok til det gitte punktet. Så hvis det ikke fungerer ville jeg prøvd akupunktur evt spise noe kjølende som f.eks agurk.
Lykke til

Kvalmen har virkelig slått til hos meg nå. Er kvalm hele dagen, må spise hver 2. time for å holde det noenlunde i sjakk. Har stort sett bare ligger på sofaen hele helgen :( Når jeg ligger i ro er det ok, men med en gang jeg røyser meg opp og beveger meg kommer den sigende.

Er så redd jeg må sykmelde meg tidlig i sv. Jobber i barnehage, ikke så enkelt å være kvalm i en så aktiv jobb.

Flere som har det slik?
Jeg har det på samme måte. Jobber også i barnehage, og det er ganske slitsomt med kvalmen hengende over seg. Jeg har et barn på 1,5 fra før også, som krever sitt. Forrige gang jeg gikk gravid, endte det med 50% sykemelding halgått i svangerskapet, da presset jeg meg for langt. Så jeg skal være litt "snillere" med meg selv denne gangen. Blæ det var litt klaging fra meg:-p

Jeg har det på samme måte. Jobber også i barnehage, og det er ganske slitsomt med kvalmen hengende over seg. Jeg har et barn på 1,5 fra før også, som krever sitt. Forrige gang jeg gikk gravid, endte det med 50% sykemelding halgått i svangerskapet, da presset jeg meg for langt. Så jeg skal være litt "snillere" med meg selv denne gangen. Blæ det var litt klaging fra meg:p

Klarer du å komme deg gjennom barnehagehverdagen? Off, ja et barn på 1,5 år i tillegg krever nok sitt. Jeg var på jobb i dag i 4-5 timer, men det var nok! Tror jeg tar ut egenmld resten av uka.

Klarer du å komme deg gjennom barnehagehverdagen? Off, ja et barn på 1,5 år i tillegg krever nok sitt. Jeg var på jobb i dag i 4-5 timer, men det var nok! Tror jeg tar ut egenmld resten av uka.
Har nettopp startet i ny bhg, og dem vet at jeg er gravid. Men føler jo at det er et visst "press" til å vise en god arbeidsmoral, og gjøre en god jobb. Så, så langt det lar seg gjøre, skal jeg jobbe 100%... Kjenner jeg blir sliten bare av tanken....... Uff

I dag slo kvalmen til sånn plutselig... aldri vært sånn i noen av de andre svangerskapene, uggen, ja, men ikke sånn kanondårlig!!! Var på jobb i dag og hadde bare lyst å gå hjem, ingenting bler gjort, går bare å svelger og holder på å spy.. så tar fri i morgen. Vil bare ligge helt i ro uten noen så mye som rører meg. Lett d når mannen er i nordsjøen og har to viltre gutter på 2 og 5....

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kvalmen er verst her også. Verst om morgenen når jeg skal lage mat til meg og lillemann.. Jeg står og brekker og brekker meg.. Lillemann later som han brekker seg han også :P huff.. :P
Hehe, min også når jeg er på badet å spyr, mens hun er med pappaen:-p

Er uggen og kvalm og det er ikke lett nei med en 15 mnd gammel gutt som vil ha oppmerksomhet.
Ikke minst 2 store som driver med puberteten....
Han minste går ikke i bhg, noe som vi har valgt selv, og jeg jobber 15% utafor huset, og BURDE jobbe noen timer hver dag med syingen min. Men det går bare når han sover.....
Det er for kort på dagen og på kvelden er jeg for trøtt.
Kan ikke sykmelde meg fra lillebror og min egen lille bedrift selvfølgelig :P
Får se hvordan dette går....

Back
Topp