KVALM!

baby89

Blir kjent med forumet
Er uvell og kvalm hele dagen, har vært det i snart 2 uker. I dag er første gang jeg har kastet opp. Har det helt forferdelig, fungere ikke i hverdagen :( Er det noen som har tips på hva jeg kan gjøre? Er det noe jeg kan spise? Har dilla på frukt, spiser masse av det, og det hjelper mot kvalme i 5 minutter. Tar ingefær tabletter uten effekt :( Føler at alle menneskene rundt meg har grusom ånde, også meg selv! Blir svimmel og uvell av parfymen til samboeren min. Klarer nesten ingen nærkontakt. Syntes alle klær lukter surt når dem er vasket! ALT lukter grusomt :p føler meg helt gal! Er det bare jeg som har det sånn? Jeg kjenner at det kan bli noen tøffe mnder ;p huff! Er 6+5

Du er ikke aleine om å ha det sånn! Jeg er også skikkelig kvalm, det er veldig frustrerende.. Luktesansen er helt sinnsyk om dagen, jeg å kjenner mye lukter fra andre. Mye ekle lukter egentlig...:p Jeg prøver å spise litt salt kjeks, litt salt potetgull og mye drikke.. Har kjeks og vann på nattbordet, det hjelper litt om morgenen. Har ikke kastet opp enda (hurra), men bare venter på det.. forferdelig slitsomt å ha det sånn hver dag....:/

Nei du er ikke alene om det. Er kjedelig, men jeg tenker at det er jo endel av det så da går det helt fint i forhold til når jeg tenker på hva som skjer i kroppen ♡

Oh... nå følte jeg meg utrolig heldig som ikke har noe særlig symptomer... Er trøtt som fy og har ekstremt god luktesans. Blir av og til kvalm etter jeg har spist, men det er det hele :p
Sender gode tanker til alle som har det fælt!! :)

Er uvell og kvalm hele dagen, har vært det i snart 2 uker. I dag er første gang jeg har kastet opp. Har det helt forferdelig, fungere ikke i hverdagen :( Er det noen som har tips på hva jeg kan gjøre? Er det noe jeg kan spise? Har dilla på frukt, spiser masse av det, og det hjelper mot kvalme i 5 minutter. Tar ingefær tabletter uten effekt :( Føler at alle menneskene rundt meg har grusom ånde, også meg selv! Blir svimmel og uvell av parfymen til samboeren min. Klarer nesten ingen nærkontakt. Syntes alle klær lukter surt når dem er vasket! ALT lukter grusomt :p føler meg helt gal! Er det bare jeg som har det sånn? Jeg kjenner at det kan bli noen tøffe mnder ;p huff! Er 6+5

Uff! Jeg vet hvordan du har det, jeg var helt ekstremt kvalm med mine to første. Jeg bare "venter" på at det skal komme!

Jeg vet om mange som har fått stor hjelp av akupunkturarmbånd mot kvalme, som du kan kjøpe på apoteket.
Jeg skal prøve det om jeg blir kvalm.

"Akupressurarmbånd er et sett på 2 tøyarmbånd som man fester på hvert håndledd. Hvert armbånd virker ved å trykkmassere akupunkturpunktet P6 på håndleddet. Tanken er at ved press på dette punktet sendes ikke impulser til brekningssenteret og kvalmen opphører. Armbåndene kan også brukes forebyggende. Armbåndene finnes i 2 størrelser og kan brukes av barn, voksne og gravide." (fra apotekets hjemmeside.)

Vet hvordan det er! jeg lå og kastet opp i 35 uker med førstemann- gikk ned 14 kilo de 2 første ukene. var helt grusomt-går bare å venter på det nå også- er kvalm hele tiden. Men da hjalp ingeførkapsler(ser du har prøvd det) du kan også prøve å blande 50/50 med eplejuice og farris, mariekjeks, love hearts (men da kan du få halsbrann- men bedre enn kvalme...) Lykke til, og god bedring!:-)

Nå har jeg prøvd armbåndet, uten effekt! :(

Er jeg ganske desperat! Har kjøpt ingefær rot å kokt den å tilsatt sitron dråper! Sitter å ser bort på koppen å manner meg opp til å ta en slurk! :p

Skal også prøve å regulere med maten fra i dag. Startet dagen med to skiver med ost og kaviar og 2glass biola. 1 knekkebrød med brunost til lunsj og kun sitronvann og avkok av ingefær! :p

Legger ved et bilde av galskapen! :p ImageUploadedByBV Forum1368442282.951140.jpg

Back
Topp