Kvalm

Mummi-mamma nr 1

Elsker forumet
I dag har jeg hatt min aller første dag som kvalm. Kjennes ut som jeg holder på å få spy-syken i hele dag.
Null energi, så lenge jeg sitter helt i ro er det ok......
Så hvis dette er et tegn på at jeg er gravid, så greit- jeg skal takle det[:D]
(men jeg trenger ikke være som dette hver dag he he he he)

Velkommen etter :)

Sånn har jeg hatt det siden jeg begynte påskeferien... helt grusomt!ikke spydd, men vært veldig nære på flere ganger... men er egentlig konstant uggen, og sliter med å finne mat som frister. Og det er slitsomt når jeg blir sulten hver halvtime... og jeg blir enda mer kvalm av å være sulten og mett... så håpløs balansegang det der...

Kavet meg på jobb forrige uke, men klarte ikke fulle dager. Når jeg er hjemme ligger jeg kun på sofaen... stakkars mannen må jo gjøre alt av husarbeid og matlaging! I dag på morgenen hadde jeg plutselig et lite kvarter hvor jeg begynte å føle meg som meg selv igjen. Kvalmen var vekk, og energien kom helt plutselig. Fikk gjort unna litt klesvask og rydding, før kvalmen kom for fullt igjen... og der ble den resten av dagen...

Frykter jeg må be om delvis sykemelding til mandag når jeg skal til legen. Det tar utrolig på på kroppen og gå rundt sånn, og er jo redd for å pushe meg for mye nå de neste kritiske ukene...

Håper bare jeg slipper å ha det sånn i 5-6 uker til :(

Men, vi får trøste oss med at det tross alt er et godt tegn :)

Tar til takke med alt av symptomer, bare Lille Spire holder seg der [;)]

ingefærkapsler? hjelper det?? Takk for tipset. skal kjøpes i morra!!! Har aldri vært kvalm i et svangerskap før
Men nå......[:'(]

Jeg har gått til innkjøp av fersk ingefær som jeg tar små biter av når kvalmen melder seg.. Spøy masse i går, i dag har jeg holdt det i sjakk med små måltider, frisk luft og ingefær. [:)]

skal handle inn masse sitronbrus og syrlige drops[:D] synes det hjelper mot kvalmen. er ikke så kvalm enda, men den kommer nok når æ tippe over 6 uker..

jeg har også vært EKSTERM kvalm i det sisste. har vel gått ca en uke, vært kvalm hele dagen med små opphold før det kommer tilbake... to sisste dagene har jeg spydd som bare det... [:'(] håper ikke jeg blir gående slik i mange uker... en ting hadde vært selve morran kvalm... men når det er hele dagene hver dag... da blir det litt mye...

ORIGINAL: TapperDenPyseteDama

Tar til takke med alt av symptomer, bare Lille Spire holder seg der [;)]

samme her..
sa til mannen igår "gleder meg til kvalmen kommer"
bare sånn at jeg vet at jeg er gravid [8D]

uff..sånn har jeg hatt det hvær dag siste to ukene...er slitsomt.. spyr ikke men er konsdtant uggen og skikkelig kvalm..:( orker ikke spise men får sug etter noe ganske ofte, men blir kvalm av og se i kjøleskape, blir kvalm av og spise, av og ikke spise.. huff..ja..menmen..så lenge lille spiren holder seg der h*n skal så skal jeg nok klare det ja.. :)

og det var foresten akkurat samme når jeg var gravid med lille vennen:) det går over:)

merker at det hjelper litt med tyggis faktisk...må ta ny hele tiden da når smaken går ut..hehe..

edit:
jeg spurte etter ingefærkasler på apoteket og hun som jobba der ville ikke at jeg skulle ta det siden det sto i pakningsvedlegget at man skulle ver forsiktig med ingefær når man var gravid..om jeg måtte ta det måtte jeg vertfall ta kontakt med legen min først og høre hva hun sa ang det sa hun så jeg tar ikke det før det blir så gale at jeg ikke klarer og gå slik lenger, og datar jeg kontakt med lege først for og vere helt sikker på at det går and..

Er det normalt å være kvalm på natta også? Trodde det var bare om morgenen dette her jeg. Men her er det kvalme hele døgnet. da jeg er best er merkelig nok tidlig om morgenen, før jeg spiser noe[8|]
Men i dag har jeg laga meg en ingefærte[:)] Godt var det også. Tok litt honning og sitron i[:D]
Kanskje det hjelper litt. Jeg har troa[:)]

Men for all del..... Jeg er bare glad jeg har symptomer. Tar imot alt[:D] Så lenge alt går bra[:D]

Back
Topp