Kvalm under amming

Bårg

Betatt av forumet
jeg opplever at jeg blir litt kvalm og uvel under amming. Absolutt ikke hver gang, men noen ganger om dagen. Det gir seg med en gang hun er ferdig med å spise. Flere som har opplevd det?:banghead:
 
Normalt. Drikk mye vann og få i deg mat.
 
Blir uggen å mister matlysta,har vært sånn med alle 4 barna her:)
 
Jeg får alltid en rar følelse i kroppen når jeg ammer, litt sånn akutttrangtilågråte-følelse... rart[emoji854]
 
Hadde det sånn med første, denne ha gangen passer jeg på å spise og drikke nok, og å hvile og sove når han sover :)
 
jeg opplever at jeg blir litt kvalm og uvel under amming. Absolutt ikke hver gang, men noen ganger om dagen. Det gir seg med en gang hun er ferdig med å spise. Flere som har opplevd det?:banghead:

Jeg fikk det i begynnelsen. De første ukene etter fødsel. Fikk forklart fra jordmor at det var pga at livmoren trakk seg sammen når man ammet. Når livmoren er ferdig med trekke seg til sin normale str så føler man ikke det lenger. Mulig det varierer fra person til person. Er det lenge siden fødsel?Jeg kjenner ikke det lenger. Er 7 uker siden fødsel. Men jeg blir kjempe trøtt under amming. Blir det fortsatt og vært det siden fødsel.
 
Jeg får alltid en rar følelse i kroppen når jeg ammer, litt sånn akutttrangtilågråte-følelse... rart[emoji854]

Samme her! Eller jeg kjenner på en litt sånn sorgfølelse nesten hver gang jeg ammer! Veldig spesielt.
 
Jeg fikk det i begynnelsen. De første ukene etter fødsel. Fikk forklart fra jordmor at det var pga at livmoren trakk seg sammen når man ammet. Når livmoren er ferdig med trekke seg til sin normale str så føler man ikke det lenger. Mulig det varierer fra person til person. Er det lenge siden fødsel?Jeg kjenner ikke det lenger. Er 7 uker siden fødsel. Men jeg blir kjempe trøtt under amming. Blir det fortsatt og vært det siden fødsel.
Hun er snart 8 uker, og livmoren er tilbake til normal størrelse:) men skal bli flinkere til å spise og drikke før amming. Leste at det kunne komme av et lite blodtrykksfall når man ammer..
 
Haha, du veit at d finnes sjokolade du kan spise også? [emoji8] og is! Masse snacks altså- må bare finne d i butikken eller få de til å ta d inn [emoji28] hilsen ho som levde lenge på melkefritt!
Ja jeg har 2 barn som reagerer på laktose så jeg er EGENTLIG godt kjent med alt av sånne produkter men jeg må innrømme at hodet mitt består av kun grøt å bomull for tiden så ingen av de varene har streifet tankegangen min de siste ukene :hilarious: huff... men nå er jeg nokså sikker på att melkeprodukter/kumelk ikke er årsaken til all lufta til babyen. Er livsikker på at han rett å slett ikke tåler laktose. Han har så mye luft i den lille kroppen sin at det bare kan ikke beskrives..
 
Jeg fikk det i begynnelsen. De første ukene etter fødsel. Fikk forklart fra jordmor at det var pga at livmoren trakk seg sammen når man ammet. Når livmoren er ferdig med trekke seg til sin normale str så føler man ikke det lenger. Mulig det varierer fra person til person. Er det lenge siden fødsel?Jeg kjenner ikke det lenger. Er 7 uker siden fødsel. Men jeg blir kjempe trøtt under amming. Blir det fortsatt og vært det siden fødsel.

Njaa, det var vel etterrier hun snakka om da? Jeg ble kvalm mye lenger sist gang, muligens så lenge jeg fullamma. Det var pga ammingen/utdrivingen. Kommer sikker an på hvor sterk utdriving man har og hvor mye melk som produseres. Er jo en liten påkjenning for kroppen. Blir tørst samtidig :)
 
Jeg blir uvel i utdrivingen, men jeg tror det er fordi det gjør SÅ vondt. Når de første sekundene er over, går det helt fint. Hvorfor var det INGEN som sa at amming kunne være vondt, gjøre en kvalm osv mens vi gikk gravid? Dette er min første. Heldigvis går amming veldig bra for meg. Bare de første sekundene hver gang jeg må bite tenna sammen.
 
Back
Topp