Kvalm om kvelden

FrøkenFryd81

Elsker forumet
Himmelbarn
Januarlykke 2020
Jeg føler meg ganske ok på dagtid, bare litt uggen når jeg trenger å få opp blodsukkeret..
når kvelden kommer derimot, blur jeg så kvalm at jeg ligger og smågulper og føler meg helt forferdelig!
Er det fordi man er sliten?
Flere som blir verre i formen mot kveld?

Sånn her har jeg aldri på noe tidspunkt i mine sv skap vært, helt grusomt! :(

Samme her.. sabla upraktisk når jeg jobber mest kvelder...

Hele dagen :(:( men med gutten min var jeg det bare om kvelden tror jeg

Jeg går og er små kvalm hele dagen. Men når klokka bikker 17.30 er jeg skam dårlig. Føler jeg ikke kan bevege meg uten å kaste opp...

Det kan ha sammenheng med inntaket av mat igjenom dagen. Jeg har lest at kvalme ofte er forbundet med fordøyelsen og treg mage. Kvalmen min letta da jeg ble bevisst på det, da jeg spiste mat som var bedre for fordøyelsen.

Æ e i toppform til i 12-13 tida. Så e æ kvalm, svak og sliten resten av dagen :yuck:

Jeg føler meg ganske ok på dagtid, bare litt uggen når jeg trenger å få opp blodsukkeret..
når kvelden kommer derimot, blur jeg så kvalm at jeg ligger og smågulper og føler meg helt forferdelig!
Er det fordi man er sliten?
Flere som blir verre i formen mot kveld?

Sånn her har jeg aldri på noe tidspunkt i mine sv skap vært, helt grusomt! :(

Har det på samme måten. Ikke kvalm akkurat, men uvel på kvelden. Har funnet ut at det hjelper å hvile og spise noe lett. Gjerne frukt eller knekkebrød.

Det kan ha sammenheng med inntaket av mat igjenom dagen. Jeg har lest at kvalme ofte er forbundet med fordøyelsen og treg mage. Kvalmen min letta da jeg ble bevisst på det, da jeg spiste mat som var bedre for fordøyelsen.

Takk for tips, skal prøve å være litt bevisst og se om det har noe å si... :)

Har det på samme måten. Ikke kvalm akkurat, men uvel på kvelden. Har funnet ut at det hjelper å hvile og spise noe lett. Gjerne frukt eller knekkebrød.

Har forsøkt å spise litt lettere idag!
Egentlig har jeg bare lyst på junk og det er jo tung mat da...
har også kjøpt sea-bands! Synes faktisk jeg er bedre idag! Om det er tilfeldig er jo ikke godt å si da...

Her er det ingen logikk i når kvalmen og uggenheten er verst.. Opp og ned fra dag til dag..

Kanskje se om det har noe med hvordan du sitter ligger på kvelden?
Når jeg har halsbrann og er skikkelig sliten og siger sammen så blir d verre. For da presses d på magen. Å passe på kosten er nok også smart. Spise litt lett fordøyelig kost.

Det er mye i det med treg fordøyelse! Jeg føler at det er lite bevegelse i fordøyelsen. Det hjelper å konstant ha mat i magen som blir bearbeidet, det kanskje fordi da er tarmene i bevegelse. Har forsøkt å drikke Biola, spise lett fordøyelig mat og det har faktisk hjulpet!! Ikke mye men litt! Jeg er så kvalm at jeg ikke har vist hvor jeg skal gjøre av meg, utenom senga. Helt utrolig, 3 svangerskapet og sliter med kvalme i 10 uker med alle. Nå skal jeg virkelig spise fiber, Biola og masse vann og se om det blir enda bedre. Håper håper!

Back
Topp