Kvalm og uvel

Lyh

Glad i forumet
Septembermødre <3
Novemberbarna 19
Er det normalt å bli kvalm igjen i slutten av sv.skapet? :)
Eg har den siste veka vært ein del kvalm og vært veldig dårlig i magen. Altså verkt. Itillegg til ganske lite liv fra tuppa. Men det har variert heile tida og eg har nesten ikkje kjent noke i heile sv.skapet. Tok seg opp og seinare heilt stilt. Fekk sjekka og alt var bra.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Har lest andre som har hatt det sånn. Det er jo mye mindre plass inni der og babyen presser på alle de indre organene.
Selv ble jeg uvel av sparkene hennes en periode før hun la seg lenger ned i bekkenet. Hun sparket meg jo rett i innvollene! :D :P
Men er du i tvil så snakk med lege/jordmor eller føden. :) Bedre å snakke med de en gang for mye enn en for lite vet du. :)

Har lest andre som har hatt det sånn. Det er jo mye mindre plass inni der og babyen presser på alle de indre organene.
Selv ble jeg uvel av sparkene hennes en periode før hun la seg lenger ned i bekkenet. Hun sparket meg jo rett i innvollene! :D :P
Men er du i tvil så snakk med lege/jordmor eller føden. :) Bedre å snakke med de en gang for mye enn en for lite vet du. :)
Ja, sant så sant :) Hehe, høyres litt "artig" ut. Har ikkje fått opplevd så mykje spark og sånn :)
Tenkte ringe jordmor. Får ikkje tak i dei. Ringt 3 forskjellige nr. for å komme på sjekk berre. Veit ikkje kven eg skal ringe :)

Ja, sant så sant :) Hehe, høyres litt "artig" ut. Har ikkje fått opplevd så mykje spark og sånn :)
Tenkte ringe jordmor. Får ikkje tak i dei. Ringt 3 forskjellige nr. for å komme på sjekk berre. Veit ikkje kven eg skal ringe :)

Sånn sett skal jeg vel bare være glad for at hun sparker. Er jo veldig koselig. :)

Ring fødeavdelingen hvis du er bekymret. Så kan det jo hende de kan berolige deg over telefon ellers tar de en sjekk for å se at alt er i orden. :) Lykke til. :)

jeg har begynt å bli litt småkvalm i det siste, hvertfall om det går for lenge mellom måltider.. jeg småspiser hele tida for orker ikke stor tunge måltider.. er ikke plass :p så er jeg mer trøtt og svimmel osv, men det tror jeg kommer av lav hb og ferritin..

Jeg har også følt meg litt småkvalm og uvel i det siste. Føler det ofte har sammenheng med hvordan han ligger.

Vil anbefale å ringe føden i stedet for din faste jordmor, da får du svar med en gang uansett. Og de er alltid hyggelige når man ringer :) de har jo også både jordmor og leger tilgjengelige!

Jeg har også en dårligere periode nå etter en ganske fin Mai og Juni.. Tung jobb! :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Er en del svimmel og småkvalm jeg også..
Begynte å rydde litt på badet i dagtidlig. Og fy hvor svimmel og kvalm jeg ble... måtte rett på sofaen å legge meg.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har kjent meg litt kvalm og uvell de siste dagene, men hær har det vært mye som har skjedd den siste uken med både en liten feritur og shopping osv, så tror kanskje kroppen min varsler meg om å ta det litt mer med ro :P
Har blitt litt lite søvn og litt for mye spenning så må vell slappe av litt nå :)

har hatt litt mer kvalme når det har vært veldig varmt. Prøver å øke væskemengde jeg drikker og å ta det enda mer med ro. Men ta en tlf til føden du :)

Takk for svar alle ;)
Reknar med kvalmen kjem av mindre plass som De seier.
Eg kjenner så lite liv at eg er så bekymra for at det skal være noke gale.. Med babyen altså. Har egentlig alltid vært reddd det, men ein kan jo ikkje tenke sånn heller :S
Tar kontakt med Jordmor/ Føden i morgo eller seinare idag. Uansett. Berre for å lufte bekymringa og plager :)

Her kom kvalmen tilbake i uke 28, og har siden vært av og på. Mi jente har også i perioder vært mye rolig, og da blir man litt bekymret. Synes det er bra du tar kontakt med jordmor/føden :-) Jeg dro på en ekstra sjekk i uke. 27 da jeg ikke visste om jeg hadde kjent liv på tre dager. Alt var bra, og det var deilig å få det bekreftet :-)

Var til kontroll til JM i går, alt ho testa var bra og normalt. Kjempefint :)
Eg har fått time til ein ny UL idag og er kjempeglad dei tek meg sopass serriøst når eg har sagt eg er bekymra.
I gårkveld, eller i natt har eg kjent rommesteringa i magen som aldri før! Og voldsomme smerter der mensensmertene pleier Vær og bak igjen i ryggen.. Kan det være fordi ho har vært litt aktiv? Glad eg skal på kontroll idag vertfall, kan wg spørra om det som fell meg inn :)

Er stort sett rolig her også, men hu kommer med noen skikkelige tak innimellom :)
Merket at bevegelsesmønsteret forandret seg når hu festa seg. Bevegelsene ble seigere og ikke så store, så er nok liten plass til henne nå etterhvert :) Kjenner hu presser på både ribbeina og blæra samtdig så føler meg ganske stappa :)

Var til UL idag og alt var normalt og berre fint :) Han var nesten irritert over at eg kom, og var ganske uhyggeleg i stemma... Eg spelte med og det gjekk greitt. Han ønska meg velkommen tilbake om ein god mnd :) Tenk på det... Kunn 1 mnd igjen.. +/-

Back
Topp