Kvalm og sykemeldt eller Afipran og jobb?

Mallings

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Hva hadde dere gjort om Afipran hjalp dere?

Man overlever jo kvalmen, men om man klarer jobbe går jo dagene mye fortere og så mye deiligere enn den kvalmen! (Nå tenker jeg ikke på de som MÅ medisineres for å unngå innleggelse , men om kvalmen 'bare' gjør deg kvalm 24/7)...

Her er jeg i ny jobb nå, så biter tenna sammen å står på ! Men hadde god effekt av Afipran i sist svangerskap ( da jeg jobba fult då også ).
Så tar nok en tlf til legen min i uka, for jobbe vil jeg, å et kjempe pluss at ukene går fortere også ! :-)

Jeg skal ringe legen i morgen for å be om time og så spørre om sykemelding! Jeg er sykepleier og fungere overhode ikke som jeg skal på jobb! Liker ikke å ta medisiner.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg biter tenna sammen.. Jobber alene nesten hele tiden, så har en bøtte i nærheten hele tiden selvom jeg ennå ikke har kastet opp ;) Og jeg kan stå å uffe meg litt når kvalmen har helt party i kroppen min. Men om afipran funker på deg, så hadde jeg kanskje tatt det?

Er ikke Postafen bedre å prøve først? Mildere for kropp og spire :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Er ikke Postafen bedre å prøve først? Mildere for kropp og spire :-)

Jo, selvfølgelig lurt å prøve mildeste medikament først (fungerer bare ikke på meg... :-/ ). I utgangspunktet hadde det vært digg om man klarte seg uten noe som helst, eller kunne regulere det med hyppige måltider , seabands osv...

Her funket ingenting i forrihe svangerskap og ble innlagt i uke 6. Håååper det ikke skjer denne gang og ! Her hjelper det litt å spise konstant, da mener jeg konstant putte noe i munnen - nøtt potetgull snop eple brød osv osv... heh...

Hvis afipran funker og legen mener det er ok at du bruker det så hadde jeg gjort det :-)

Hvis jeg hadde vært konstant kvalm og kunne ta noe for det så ville jeg gladelig gjort det hvis:
- effekten på fosteret var minimalt