Kvalm og sykemeldt eller Afipran og jobb?

Mallings

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Hva hadde dere gjort om Afipran hjalp dere?

Man overlever jo kvalmen, men om man klarer jobbe går jo dagene mye fortere og så mye deiligere enn den kvalmen! (Nå tenker jeg ikke på de som MÅ medisineres for å unngå innleggelse , men om kvalmen 'bare' gjør deg kvalm 24/7)...

Her er jeg i ny jobb nå, så biter tenna sammen å står på ! Men hadde god effekt av Afipran i sist svangerskap ( da jeg jobba fult då også ).
Så tar nok en tlf til legen min i uka, for jobbe vil jeg, å et kjempe pluss at ukene går fortere også ! :-)

Jeg skal ringe legen i morgen for å be om time og så spørre om sykemelding! Jeg er sykepleier og fungere overhode ikke som jeg skal på jobb! Liker ikke å ta medisiner.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg biter tenna sammen.. Jobber alene nesten hele tiden, så har en bøtte i nærheten hele tiden selvom jeg ennå ikke har kastet opp ;) Og jeg kan stå å uffe meg litt når kvalmen har helt party i kroppen min. Men om afipran funker på deg, så hadde jeg kanskje tatt det?

Er ikke Postafen bedre å prøve først? Mildere for kropp og spire :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Er ikke Postafen bedre å prøve først? Mildere for kropp og spire :-)

Jo, selvfølgelig lurt å prøve mildeste medikament først (fungerer bare ikke på meg... :-/ ). I utgangspunktet hadde det vært digg om man klarte seg uten noe som helst, eller kunne regulere det med hyppige måltider , seabands osv...

Her funket ingenting i forrihe svangerskap og ble innlagt i uke 6. Håååper det ikke skjer denne gang og ! Her hjelper det litt å spise konstant, da mener jeg konstant putte noe i munnen - nøtt potetgull snop eple brød osv osv... heh...

Hvis afipran funker og legen mener det er ok at du bruker det så hadde jeg gjort det :-)

Hvis jeg hadde vært konstant kvalm og kunne ta noe for det så ville jeg gladelig gjort det hvis:
- effekten på fosteret var minimalt
- gevinsten er større enn ulempen

*Siden jeg allerede går på anti-dep medisiner ville jeg i mitt tilfelle vurdert det nøye...

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Her funket ingenting i forrihe svangerskap og ble innlagt i uke 6. Håååper det ikke skjer denne gang og ! Her hjelper det litt å spise konstant, da mener jeg konstant putte noe i munnen - nøtt potetgull snop eple brød osv osv... heh...

Hvis afipran funker og legen mener det er ok at du bruker det så hadde jeg gjort det :-)

Haha, da er det lett å holde det skjult.... Og så mange deilige kilo som vil komme på! ;-)

Jeg gikk og var stygg-kvalm! les; Kasta opp flere dager i strekk, og fikk verken i meg mat eller drikke...
Er 6+5 i dag.

Har vært sykmeldt en uke.
Men nå begynner ting å rette seg litt, ( Måtte det bare fortsette i denne retningen.. ) jeg tar afipran om kvalmen melder seg på det verste. Kan ta inntil 3 tbl dagen, men som regel holder det med 1 eller 2.
Så i morgen skal jeg tilbake på jobb igjen, og jeg ser faktisk frem til det. Blir liksom litt psykisk sliten av å ligge hjem på dagesvis å synes synd på seg selv, så for min del funker nok jobb og afipran.

Er veldig trøtt da, og det skal lite til før jeg kjenner jeg blir skikkelig utslitt, så det skal bli spennende å se hvordan arbeidshverdagen går ;)

Jente 2003 ❤️
? - 2015 ❤️

Jeg gikk og var stygg-kvalm! les; Kasta opp flere dager i strekk, og fikk verken i meg mat eller drikke...
Er 6+5 i dag.

Har vært sykmeldt en uke.
Men nå begynner ting å rette seg litt, ( Måtte det bare fortsette i denne retningen.. ) jeg tar afipran om kvalmen melder seg på det verste. Kan ta inntil 3 tbl dagen, men som regel holder det med 1 eller 2.
Så i morgen skal jeg tilbake på jobb igjen, og jeg ser faktisk frem til det. Blir liksom litt psykisk sliten av å ligge hjem på dagesvis å synes synd på seg selv, så for min del funker nok jobb og afipran.

Er veldig trøtt da, og det skal lite til før jeg kjenner jeg blir skikkelig utslitt, så det skal bli spennende å se hvordan arbeidshverdagen går ;)

Jente 2003 ❤️
? - 2015 ❤️

Så godt å lese at du er blitt bedre, det er håp altså før uke 12... Har , som deg, egentlig mest lyst til å jobbe. Og er bare 5+4, så hadde håpet kvalmen holdt seg borte enda 14 dager slik den gjorde forrige gang. Men idag har jeg vært kvalm HELE dagen, får i meg mat men konsentrasjon til å gjøre noe konstruktivt er det så som så med. Blir en spennende dag på jobb imorgen (med Afipran i veska-har holdt meg unna frem til nå)...

Jeg fikk ikke sykemelding da jeg fikk afipran - måtte prøve noen dager først, og eventuelt få sykemelding hvis det ikke fungerte. For meg virker afipran veldig bra, men er trøtt og uopplagt - samtidig synes jeg det er godt å være på jobb og få dagene til å gå :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hadde valgt sykmelding. Legen nektet meg kvalmestillende sist og ville heller sykmelde, så kan jo ikke være helt bra og ta disse.

*27.08.2013*
*14.04.2015*

I dag fikk jeg er 50% sykemelding. Det er noen dager jeg er kjempe kvalm og ikke fungerer, mens andre dager klarer jeg å holde kvalmen i sjakk. Men jeg synes det er vanskelig å vite hvordan jeg skal bruke sykemeldingen. Flere i samme situasjon?

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp