Kvalm og fortvilet [emoji22]

Ella30

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
Jeg har altså vært så kvalm denne uken, og det har bare blitt verre for hver dag! Fikk ordnet meg en 30% sykemelding igår så jeg kan komme kl 10 på jobb men nå er jeg redd det ikke er nok. Jeg vil gjerne jobbe fordi tiden går mye raskere da så jeg håper veldig at jeg finner ut hvordan denne kvalmen takles på best mulig måte.

Har tidligere vært innlagt med intravenøs behandling 3 ganger på 2 svangerskap så optimismen denne gangen er ikke mye å skryte av. Da har det gått galt når jeg har begynt å kaste opp, klarer da ikke å slutte igjen før jeg får hjelp på sykehuset.

Så denne gangen har jeg prøvd virkelig hardt å ikke kaste opp, men det skjedde likevel tirsdag og idag. Det positive er at jeg denne gangen har klart å stoppe etter én runde, så kanskje det er håp... samtidig så er det først rundt uke 8 jeg har blitt lagt inn tidligere, når hcg er på topp, og har da vært i grei form til det plutselig smalt... altså har det startet ca 2 uker tidligere denne gangen som gjør at jeg mister det lille håpet igjen...

Har så lite matlyst og er møkklei salte kjeks for lengst men kroppen ønsker seg helst mat omtrent hver andre time. Morgenen er derfor desidert verst når jeg ikke har spist på flere timer og må prøve å dytte ned noen ekle Ritz kjeks før jeg i det hele tatt beveger meg i senga.

Dagens utblåsning, takk for at du leste! [emoji173]
 
Jeg blander farris lime og eplenektar 50/50, det er det eneste jeg får i meg når jeg er som kvalmest. Men bittelitt i magen, selv om det bare er drikke, hjelper ihvertfall meg. Kanskje verdt å prøve? Og det er litt sukker i eplejuicen, så man får ørlite energi av det. Synes ikke salte kjeks hjelper, da må jeg ha skikkelig salt potetgull :)

God bedring!
 
Jeg blander farris lime og eplenektar 50/50, det er det eneste jeg får i meg når jeg er som kvalmest. Men bittelitt i magen, selv om det bare er drikke, hjelper ihvertfall meg. Kanskje verdt å prøve? Og det er litt sukker i eplejuicen, så man får ørlite energi av det. Synes ikke salte kjeks hjelper, da må jeg ha skikkelig salt potetgull :)

God bedring!
Takk for tips! Har prøvd vanlig farris og eplemost blandet men jeg syns det smaker så ekkelt så det gjør bare vondt verre... kjeksen virker forsåvidt men er så lei de! Virker som jeg blir bedre med litt godt med mat i magen, kun drikke ser ikke ut til å gjøre nytta her... [emoji17] men jeg skal se på flere farrisalternativer tror jeg altså [emoji5]
 
(Sniker)
Har du prøvd alt av medikamenter du kan ta?
Lavt blodsukker og lite mat er jo ofte det som gjør kvalmen verre, så si heller ifra før det blir ille.
God bedring! <3
 
(Sniker)
Har du prøvd alt av medikamenter du kan ta?
Lavt blodsukker og lite mat er jo ofte det som gjør kvalmen verre, så si heller ifra før det blir ille.
God bedring! <3
Jeg har ikke tatt medikamenter denne gangen, men har prøvd postafen og afipran i tidligere svangerskap... postafen ble jeg helt slått ut av så min fungering ble omtrent den samme som ved kvalme og afipran merket jeg ingen virkning av dessverre [emoji53]

Det eneste som har funket bra tidligere er intravenøs væske, men håper å slippe veien dit som er via konstant oppkast i noen dager så kroppen blir dehydrert... det er så ubehagelig og vondt at det er liksom ikke verdt det [emoji38]

Prøver hardt å spise minimum hver andre time og det hjelper ihvertfall noe så langt. [emoji846]
 
Back
Topp