Kvalm og bare sover uke 7+5

Oktobermum39år

Blir kjent med forumet
Hei hvordan er formen deres???:dead:
Jeg er kjempe kvalm,hele dagen og spyr om kveldene rett før leggetid.:yuck:
Jeg føler meg som den verste moren på jord. Jeg orker ikke lage mat eller gjøre noe husarbeid. Å dusje blir jeg så utmattet av at da må jeg legge meg rett ned igjen.
Klarer ikke å få i meg mat... Litt Ritz kjeks får jeg ned. Har prøvd å bytte vann ut nå med farris...
Noen gode tips!?:anyone Er 100%sykemeldt nå.

Jeg er heldigvis ikke kvalm, som regel.. men, 10+1, og formen er egentlig ræva...

Har dessverre ingen gode tips for mat :/

Fikk kvalmen forrige uke, og kjenner det igjen slik jeg hadde det med de 2 andre. Igår og idag har jeg stort sett holdt sengen og fått i meg ritz kjeks og cola. Litt yoghurt med digestive gikk ned idag. Kjenner også på dårlig samvittighet ovenfor barna, men heldigvis er samboer enestående. Blir skikkelig kvalm av tanken på middag og egentlig mat generelt. Heldigvis ikke kastet opp enda, men regner med det snart skjer :stop:

Jeg var veldig kvalm på kvelden og fikk ikke sove før langt på natt, kombinert med at jeg var konstant dautrøtt de første 10 ukene. For meg var løsningen å sove på etter middag og frem til 22-23 og kvalmen vekket meg. Sto opp, spiste salte kjeks og drakk taffelvann eller litt iskald cola og holdt kvalmen i sjakk med det, spiste ev. litt mat (toast med smør og ost var gjennganger her) og la meg igjen.

Da fikk jeg noe søvn, om enn ikke på rett tidspunkt på døgnet :p Jeg merket GODT på kroppen de dagene jeg ikke fikk den gode luren på ettermiddag og kveld, da var jeg MYE kvalmere og sov enda dårligere og dagen derpå var ett mareritt.

Vi har ikke barn fra før av, så jeg slapp å ta hensyn der, og samboeren så hvor stor forskjell de timene på ettermiddagen gjorde, så han var flink til å oppmuntre de og planlegge dagen vår rundt de :)

Kanskje du kan få en avtale med familien om at de gjør noe annet så du får en lur på ettermiddagen?

Er 8+1 og vært sengeliggende pga HG nå i 3 uker:pukeTar Zofran(reseptbelagt medisin mot kvalme), men er styggdårlig fordet om. Ligger rett ut i senga eller sofaen å mannen min tar seg av alt alene.

Back
Topp