kvalm igjen?

villter

Forelsket i forumet
Mailykke 2018
Jeg var kvalm under første trimester, så har jeg Vært i super form.
Nå er det på igjen Jeg kaster ikke opp, men det er rett før.

Er det flere som er kvalme? Hva hjelper på dere?

Ingefær te stilnet kvalmen en liten stund her..

Her startet det med fryktelug kvalm igjen igår kveld.
Og værst er det når jeg sitter
Spørs om det ikke er lillemor som krever mer plass... Slitsomt er det hvertfall

Sent from my iPhone using BV Forum

Har det omtrent slik jeg også. Eller til meg varte kvalmen helt til uke 18 ca før den avtok gradvis og ble (omtrent helt) borte i noen uker, og vips så er den tilbake -.- har også tenkt tanken at det er trangere til alle organene mine :-p og at det presser oppover og gir kvalme.. Høres ikke usannsynlig ut iallefall :-) med første var jeg mer eller mindre kvalm helt frem til fødsel.

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

Tror det er noen som opplever at babyen begynner å presse mot nerver og blodårer inn mot ryggen. Det kan være derfor. Jeg har vært kvalm hele tida, så merker ikke så godt forskjellen, men har også hatt en liten økning i kvalmen nå.

Hadde et par dager sist uke hvor jeg følte meg uvel, men kastet ikke opp.

Har begynt å bli veldig kvalm og kaster opp på morgenen.

28.12.14 <3

Har vært kvalm hele veien, og kaster opp en del... Var sånn i forrige svangerskap også:/ Så langt har jeg ikke funnet noe som får kvalmen helt vekk, men sånn Push Pop-is (tror jeg det heter) med colasmak lindrer i alle fall litt:)

Sent from my iPad using BV Forum

Har vært kvalm hele veien, og kaster opp en del... Var sånn i forrige svangerskap også:/ Så langt har jeg ikke funnet noe som får kvalmen helt vekk, men sånn Push Pop-is (tror jeg det heter) med colasmak lindrer i alle fall litt:)

Var sånn med forrige jeg og, er ikke bedre med denne. Her går det i en del poppcorn

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

Har vært kvalm hele veien selv om det er mindre nå. Nå er det først og fremst i form av brekninger når jeg går fort, og også mye halsbrann på kveldstid som gjør at jeg blir veldig kvalm når jeg legger meg ned. Ellers ikke særlig kvalm heldigvis

Sniker fra september her. Jeg var kvalm fra uke 6 til uke 13, så ble formen bedre. I uke 28 kom kvalmen snikende tilbake og har siden vært her av og på, men ikke like ille som i starten. Jeg forstår det slik at det er ganske vanlig å bli kvalm igjen på slutten dersom man har vært det i starten. Og så er visst jentene verst ;-)

Sniker fra september her. Jeg var kvalm fra uke 6 til uke 13, så ble formen bedre. I uke 28 kom kvalmen snikende tilbake og har siden vært her av og på, men ikke like ille som i starten. Jeg forstår det slik at det er ganske vanlig å bli kvalm igjen på slutten dersom man har vært det i starten. Og så er visst jentene verst ;-)

Da er jeg unntaket som bekrefter regelen;)

Opp og ned, men veldig kvalm og uvel nå... Ikke noe godt, sovet dårlig i natt også da:/

Sent from my iPhone using BV Forum

Ikke så mye kvalme lenger heldigvis. Det verste gav seg faktisk i midten/slutten av juni. De siste ukene så har det kommet kvalmebølger nå og da, men de har passert raskt heldigvis. Nå er det mest halsbrann, leggkramper, svimmelhet og luft i magen :p

Har plutselig blitt små kvalm i di siste to dagene. Føles at kvalmen ligger i spiserøret. Litt over livmora og opp til halsen.. plagsomt og ubehagelig.

Venter på årets Julegave<3

I dag ble jeg brått kvalm på butikken og :/ bah. Og matlysta er vekk og jeg har gått ned i vekt. Får jeg lov å banne nå? :|

Har ikke sliti veldig mye med ekstrem kvalme tidligere. Men, har vært Småkvalme innimellom de siste dagene:/ spesielt igår.. ordentlig uvel.

bruker denne (u)smart(e)telefonen

Føler meg også skikkelig uggen for tiden:/ startet vel på fredag... Håper det bare er noe forbigående:/

Får en liten en i julegave <3 termin 03.desember:)

Er også blitt kvalm igjen. Vært helt fin siden ca uke 13. Men nå føler jeg ofte at maten ligger langt opp i brystet. Føler at det er magesekken som er klemt opp over. Hjelper vel ikke at jeg er ganske lav (158). Kastet opp et par ganger i forrige uke.

Jeg har også fått tilbake kvalme og brekninger. Med første mann hadde jeg kvalme og brekninger fra dag en til babyen var ute. Med nr 2 hadde jeg litt kvalme av og til, men nå har jeg hatt kvalme og brekninger de tre første mnd og fikk det tilbake for ca ei uke siden. Verst om morgenen til utpå dagen. Klarer ikke spise skiver, men tør kjeks kan jeg få ned noen biter.

Back
Topp