kvalm i uke 22

Lillespire2205

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Oktobergull 2022
Nå er jeg nesten på kanten til å miste det litt :hilarious: Jeg har hatt kvalme og oppkast siden helt i starten, trodde det skulle gi seg i uke 12, neida. Nå er jeg i uke 22 og har hatt to gode dager uten oppkast. I dag derimot kom det som kastet over meg igjen og jeg er så kvalm at jeg vil nesten krepere.. Har fått afipran av legen, men den virker ikke.
Jeg har vært i jobb hele tiden, og har egentlig ikke så lyst til å sykemelde meg, men hva gjør man?
Andre som har noen gode dager for så å få det kastet over seg igjen værre enn noen gang?

Jeg har stått på Afpran hele veien, og kaster enda opp til tross for den . 18+5 i dag, men venter jente og var sånn forrige gang det lå en jente i magen og (var ikke sånn med guttene)

Det er så kjedelig å være kvalm! Jeg har også slitt med ekstrem kvalme i store deler av svangerskapet. Afipran hjalp heller ikke for min del, men postafen tok bort mye den mest intense kvalmen. Formen ble heldigvis bedre i uke 13, men merker fort at kvalmen kommer tilbake om jeg ikke tar postafen nærmest daglig. Så prøver å teste ut med jevne mellomrom uten postafen, tok f.eks ikke i går, og kjenner kvalmen sniker seg innpå igjen. Har bare belaget meg på å ta dag for dag, og prøver å si til meg selv at det er helt i orden å slappe av og ha rolige dager.

Jeg har hyperemisis, er i uke 20 og tar Postafen etter anbefaling fra legen. Tar 1 tablett hver 12. time. Afipran fungerte ikke i det hele tatt på meg.
Postafen demper hyppigheten av oppkast, men jeg har like intens kvalme fordiom. Blir veldig trøtt av den, så jeg føler meg ikke helt som meg selv. Er kvalm og sløv hele tiden. Det er likevel et bedre alternativ enn å ligge på sykehus fordi man blir dehydrert av all spyingen.
Al medfølelse for å si det sånn! God bedring :Heartred Mitt beste tips er ro og hvile. Det er ikke gøy å være sykemeldt, men i mitt tilfelle er det ikke noe annet alternativ når formen er konstant dårlig.

Back
Topp