kvalm av vanlig middagsmat....

Ellie86

Elsker forumet
holder på å bli gæern nå! hver gang vi skal ha middag blir jeg kvalm når jeg skal sette meg ned og spise den!
men hvis jeg steker en grandiosa så kan jeg spise den uten å bli det minste kvalm.
altså... jeg blir kvalm av vanlig middagsmat[:(], men ikke av junkfood [&:]
og om jeg må lage middagsmaten selv så blir kvalmen ENDA værre!
noen flere som har det sånn??
vanskelig å få i seg ordentlig mat. har igrunn spist hold-it i hele dag for at jeg skulle få i meg litt mat. og så laget jeg fiskegrateng som jeg egentlig er sååå glad i, men når jeg hadde dekket på bordet og fått det på tallerknen så ble jeg så sinnsykt dårlig!!

jeg sendte samboeren min på statoil nå for å kjøpe pizza så jeg har i fryseren til senere. og så spurte jeg om han kunne kjøpe med en burger så jeg kunne få i meg såpass med mat at jeg for en gangs skyld ble mett, men da sa han "su kan da ikke spise bare sånn mat! da får du bli med ned selv!" men problemet er at hvis jeg hadde satt meg i bilen nå så hadde jeg kastet opp. synes han kunne vært så snill at han kunne tatt med en burger opp når han VET at det er noe jeg klarer å spise (av en eller annen grunn)
er absolutt ikke noe stor fan av junkfood ellers, men det har kommet nå. [:(]

jeg klarer ikke å tvinge det i meg. klarte 5 eller 6 små biter [:(]
og så jeg som hadde kokt poteter som jeg vet er kjempegode, men jeg klarte bare en bitteliten bit av dem! [:@] 

Det er mye jeg og ikke klarer, særlig sånn me fløte og rømme i, og med saus til. Det som går best er noe salt, så grandiosa pepperoni UTEN pepperoni er min favoritt for tiden. Men spiser annet også da, suppe, bakt potet, wok, taco og komler går det også, men mye av det er jo litt salt mat da[8D]

skal prøve meg på supper og sånn til uka tror jeg. kanskje jeg klarer å få i meg det. trodde kvalmen var borte nå jeg, men det kunne jeg drømme om gitt

hehe. :) ja nudler er som grøt. man blir sulten igjen etter en halv time hehe.
skal kjøpe noen rundstykker og ha i fryseren også, for jeg har plutselig lyst på brød med makrell i tomat hehe

ja jeg vil liksom ikke spise grandis hver dag selv om det er en av få ting jeg ikke blir kvalm av. har ikke spesielt lyst til å legge på meg mer kg enn nødvendig.
skal på butikken å handle i morgen etter ultralyden [&:] 

Her går d i nudler og hatting rundstykker med dansk salami :) å di må være ny stekt !!
Middagsmat blir jeg dårlig av ;(

Uansett så er alt bedre denne gangen enn med førstemann !
Da gikk jeg konstant kval., spydde hvær eneste dag å lå i sengen !
Jeg var ikke utenfor døren med mindre jeg skulle på kontroll !
Det endte med at lille mann kom 7 uker før tiden ;( 40 t fødsel..
Jeg var så langt nede å svak !

Før jeg ble gravid med han veide jeg 64 kg.
Den dagen han kom til verden veide jeg 58kg...
Når han var 6 uker gammel veide jeg 50kg..
Det uner jeg ingen ! det tok lang tid før matlysten kom,
å lagt om lenge før kroppen ble sterkere !

huff :( det hørtes ikke noe særlig ut. håper virkelig matlysten kommer tilbake snart! og at kvalmen gir seg. man føler seg så hjelpesløs og sliten når man ikke får i seg ordentlig mat :(

grandis går ned her og, men middager og SPES junk smaker fælt!!!!

makrell, ost eller skinke er eneste pålegget jeg orker og å røde epler da....det kan jeg spise tonnevis av!!!

røde epler er jeg ikke spsielt glad i om dagen, men norske plommer derimot!!! herregud. jeg har hvertfall ikke hatt forstoppelse eller treg mage denne helga!! hehe

Jeg hadde det sånn som du beskriver litt tidligere i svangerskapet. For et par uker tilbake var det kun pommes frites og chicken nugets som hjalp mot den evige kvalme, men nå som kvalmen er blitt bedre orker jeg ikke tanken på fast food. Har stort sett bare lyst på sunn mat. Spiser nesten ikke godteri, sjokolade eller noen ting.

Jeg blir kvalm av det meste, men prøver alltid å spise litt og det går stort sett. Bortsett fra frokost da. Den må jeg vente med til i halv ti tiden, ellers kommer den opp igjen.

Denne gangen har jeg ikke hatt noen problemer med kvalme, men det hadde jeg derimot mye av forrige gang.
Jeg brukte å lage fjordland mat, for det luktet ingenting da jeg tilberedte det[;)]
Jeg klarte ingenting matlukter den gang, og slettes ikke kjøleskaplukt[:'(]

Back
Topp