Kvalm? Andre symptomer?

første27

Andre møte med forumet
Hei. Tok positiv test idag :) er dere blitt kvalm? Når er det evt vanligst å bli det? Litt usikker på termin, men blir nok skifte juli/aug
 
6+0 og utover er det vanlig at symptomene popper frem (sånn skikkelig!). Men alt er så individuelt. Jeg er småuggen nå. Kvalmebølger i blant. Men ikke direkte kvalme.
 
6 uker i fht menstermin?

Seks uker på vei, når fosteret er fire uker gammelt. Gjerne. Men er selvsagt ingen fasit. Bare mest typisk da.

Jeg fikk i første svangerskap kvalme uken etter positiv test. Etter "menstermin" var jeg 8 uker på vei da, men i realiteten var jeg visst egentlig akkurat nådd 6 uker :p
 
Jeg er forstoppet. Var det ved sist graviditet og, men hadde det glemt hvor ille det egentlig er. Tror jeg må be legen om noe som kan hjelpe å "holde flyten igang" for dette går virkelig ikke i 9 mnd.....
 
Jeg er forstoppet. Var det ved sist graviditet og, men hadde det glemt hvor ille det egentlig er. Tror jeg må be legen om noe som kan hjelpe å "holde flyten igang" for dette går virkelig ikke i 9 mnd.....
Prøvd lactulose ..?
 
Prøvde det siste graviditet men smakte så gale at jeg ikke klarte få det ned. Skulle hatt noe i pilleform aller helst...

Ikke smakt på det selv.. forer datteren med det for tiden bare, og der går det ned. Kanskje det er mulig å blande det ut litt med vann eller saft? Du kan jo spørre på apotek ang det i alle fall :)
 
Jeg er forstoppet. Var det ved sist graviditet og, men hadde det glemt hvor ille det egentlig er. Tror jeg må be legen om noe som kan hjelpe å "holde flyten igang" for dette går virkelig ikke i 9 mnd.....
Det er jeg også! Fiberrik mat er veldig bra å spise da. Havregryn for eksempel - eller grove knekkebrød.
 
Hvor tidlig kan man i det hele tatt bli kvalm?? Jeg har vært uggen idag. Igår holdt jeg på å kaste opp to ganger og idag fikk jeg oppstøt hele tiden.

Vil virkelig ikke bli kvalm :(
 
Hvor tidlig kan man i det hele tatt bli kvalm?? Jeg har vært uggen idag. Igår holdt jeg på å kaste opp to ganger og idag fikk jeg oppstøt hele tiden.

Vil virkelig ikke bli kvalm :(

Du KAN vel strengt tatt bli kvalm fra egget har festet seg, men det er mest vanlig fra rundt 6+0.
 
Du KAN vel strengt tatt bli kvalm fra egget har festet seg, men det er mest vanlig fra rundt 6+0.
Ååh jeg håper jeg slipper spyingen denne gangen også. Bare fordi det da blir lettere å skjule det.
 
Det er jeg også! Fiberrik mat er veldig bra å spise da. Havregryn for eksempel - eller grove knekkebrød.
Ja lurt å stramme inn litt på kostholdet, så lite sukker som overhode mulig, ikke lyst brød kun ordentlig grovt, masse vann, men når det ikke hjelper virker de neste 9 mnd som en evighet, men da er det vel pest eller kolera og jeg får lære meg å drikke det gyselige stoffet....
 
Her er det ømme pupper, trett og forstoppet. Og nå har kvalmen og begynt å melde seg, så lurer litt på hvor lenge jeg klarer å holde det hemmelig.
 
Ikke smakt på det selv.. forer datteren med det for tiden bare, og der går det ned. Kanskje det er mulig å blande det ut litt med vann eller saft? Du kan jo spørre på apotek ang det i alle fall :)
Det er som en tykk seig søt saus... en sånn greie som når du får det i munnen så må du svelge mellom brenningene for å få det ned.

Ære være datteren din som klarer å få det ned
 
Det er som en tykk seig søt saus... en sånn greie som når du får det i munnen så må du svelge mellom brenningene for å få det ned.

Ære være datteren din som klarer å få det ned
Vil anbefale Frukt & Fiber tabletter fra helsekostbutikk :) smaker ingenting og virker som bare det! Det finnes også fiber-pulver å få kjøpt på apotek. Er smakløst og kan blandes i alt fra vann til mat!

Må skaffe noe av dette selv.. Er akkurat som om peristaltikken i tarmen har tatt ferie :rolleyes:
 
Vil anbefale Frukt & Fiber tabletter fra helsekostbutikk :) smaker ingenting og virker som bare det! Det finnes også fiber-pulver å få kjøpt på apotek. Er smakløst og kan blandes i alt fra vann til mat!

Må skaffe noe av dette selv.. Er akkurat som om peristaltikken i tarmen har tatt ferie :rolleyes:
Det har jeg ikke prøvd - takk for tips
 
Back
Topp