Kvalm 24/7 :-)

Førre-mor

Andre møte med forumet
Hei hei. Jeg er I uke 9, og kvalmen blir bare verre og verre. Jeg begynner seriøst å bli deprimert, dette tar virkelig på. Med 100% jobb, to barn og mann er det lite tid til dette dritet kjenner jeg. Føler for å grine hele tiden, men da blir jeg bare ekstra kvalmen. Ser med skrekk å gru på dette hvis det skal vare i maaaaange uker til. Jeg spyr ikke, men må alltid ha kontroll på hvor nærmeste do er. Er det noen der ute som har noen skikkelig gode tips/råd mot ekstrem kvalme????? Tar imot alle tips med STOR glede.

Uff stakkars deg. Ingefær skal hjelpe. Har ikke prøvd det selv, men hører det er bra. Du kan ta ingefær i blendern og blande ut med vann( er veldig sterkt), ta det i isbit poser og ha isbiter i en flaske/ glass med vann. Eddik skal også hjelpe. Noen dråper i et glass vann. Sitron i vann, kan også hjelpe. Lykke til:)

jeg er på februar forumet men svarer deg allikevell for jeg sliter med det samme! jeg ser at ingefær blir nevnt på fler sider og skal prøve det selv i dag men ikke over 1 mg for det har ikke blitt forsket på gravide og det med ingefær men 1 mg sees som trygt.seaband hjelper meg litt (innbiller meg ihvertfall det) Farris med lime eller sitron smak. tyrkisk pepper drops. vitamin B6 kan hjelpe.

lykke til og håper det går over for det er helt grusomt når det står på. jeg satser på at det vil roe seg snart for mange uker til med dette blir slitsomt.

Kvalme er forferdelig, men har du snakket med legen din om det? kvalme kommer jo gjerne være ekstra ille når en er sliten. Kanskje du kan bli sykemeldt for en periode? 

Eller så sier jeg som de andre at ingerfær hjelper veldig, og farris med sitron. 

Jeg har vært småkvalm i begge mine tidligere svangerskap. Denne gangen var jeg veldig kvalm tidlig, kastet opp 6 ganger på 3 timer, mens jeg sto på jobb, og skjønte at dette blir et mareritt. Gikk rett på helsekost og kjøpte ingefærkapsler. Har tatt de når jeg har vært uggen i magen, og har ikke vært kvalm en eneste dag etter det omtrent. Vet ikke om dette bare er et av de svangerskapene, eller om ingefær faktisk funker. men det kan være verdt å prøve :) 

Så bra at ingefærkapslene virker for deg. Jeg har også kjøpt inn ingefærkapsler, men sliter litt med å ta dem. Hvor mange kapsler tar du? Jeg ble litt forvirret over hvor mye man kan ta per dag. Jeg må gi kapslene en ny sjanse tror jeg.

Gå til legen og få Phenergan. Jeg går på dem selv nå. De er trygge å bruke i både første og andre trimester. Så går du på apokteket og får 40 mg tabletter med pyridoksin som er B6 vitamin... Dokumentert bedre effekt enn ingefær og fullstendig ufarlig hele veien.

Jeg skal til legen på fredag. Tusen takk for tipset, jeg skal spørre legen om akkurat det du nevner :-)

Jeg tar en når jeg kjenner kvalmen komme, kan ta en til i løpet av dagen hvis den sniker seg tilbake. 

Jeg kan tipse deg om å prøve seaband, de har jeg prøvd og de virker faktisk, samt at jeg har drukket blåbærsaft med farris, ritz kjeks. 

Akupunktur hjelper godt her, så det er verdt å prøve. Som regel trengs det tre behandlinger før kvalmen roer seg. Ellers hadde jeg bedt om Afipran av legen, det er kvalmestillende:)

Jeg var til legen igår. Må først si at det var deilig å få en bekreftelse på at jeg er gravid. Jeg forklarte kvalme-problemet og vi fant ut at vi skulle gjøre et forsøk med reisesyketabeletter. Jeg tar en om morgen og en om kveld, og de HJELPER faktisk :-D Jeg er ikke helt kvitt kvalmen, men er myyyyye bedre. Jeg er I tillegg blitt sykemeldt 50% I 2 uker fram til ferien min, så jeg satser på at jeg er mye bedre etter ferie og hvile. Takk før gode råd jenter ;-)

Back
Topp