"Kvalitetstid sammen"

*Meya*

Forumet er livet
Er det bare her i huset at det er helt "overvurdert"?

Her har vi kvalitetstid sammen når ungene er i seng, og det er vel omtrent det eneste. Vi har aldri barnevakt, og ikke har vi tenkt noe spesielt på det heller. Klart, vi har fri fra de to eldste (teit uttrykk, men dere skjønner meg...) annenhver helg, men det er også det eneste. Vi har jo uansett Khadija hjemme.

Mange innvandrerkvinner jeg snakker med blir helt sjokkert når helsesøsteren begynner å mase om at de må "ha kvalitetstid sammen", fordi for dem er dette totalt fremmed, men de føler ikke at de har noe dårligere ekteskap enn noen andre fordet.

ORIGINAL: *Meya*

Her har vi kvalitetstid sammen når ungene er i seng, og det er vel omtrent det eneste. Vi har aldri barnevakt, og ikke har vi tenkt noe spesielt på det heller. Klart, vi har fri fra de to eldste (teit uttrykk, men dere skjønner meg...) annenhver helg, men det er også det eneste. Vi har jo uansett Khadija hjemme.

Mange innvandrerkvinner jeg snakker med blir helt sjokkert når helsesøsteren begynner å mase om at de må "ha kvalitetstid sammen", fordi for dem er dette totalt fremmed, men de føler ikke at de har noe dårligere ekteskap enn noen andre fordet.

Hva har de å sammenligne med da, når de ikke kjenner til det? [8|]

Hvordan kan de da uttale at det værre, bedre eller likt når de mangler den innsikten?

Om dere føler dere har det fint som dere har det så er det jo ikke noe problem da..=)
Men for noen er kvalitetstid sammen veldig nødvendig og noe som settes høyt..
Jeg har ikke noen kjæreste,men jeg setter veldig høyt kvalitetstiden jeg har med meg selv når ungen er hos faren.
Det er virkelig deilig å kun være seg selv for en liten stund,nettopp som at noen syns det er deilig å kun være to avogtil..

ORIGINAL: MammaMia98

Hva har de å sammenligne med da, når de ikke kjenner til det? [8|]

Hvordan kan de da uttale at det værre, bedre eller likt når de mangler den innsikten?

Jeg sa, "de FØLER ikke"... Jeg synes heller ikke jeg har det noe verre enn andre, enda vi egentlig aldri har noe fri, jeg har heller ikke prøvd begge deler forsåvidt, annet enn når jeg har vært vekke av ymse grunner på møter eller seminarer og lignende, men man kan jo tenke seg til hvordan ting kan være.

Jeg vet ikke, men jeg har fantasi nok til å kunne tenke meg hvordan det hadde vært i huset her om Khadija ikke var hjemme i helgen, liksom.

ORIGINAL: [Frk.K]

Om dere føler dere har det fint som dere har det så er det jo ikke noe problem da..=)
Men for noen er kvalitetstid sammen veldig nødvendig og noe som settes høyt..
Jeg har ikke noen kjæreste,men jeg setter veldig høyt kvalitetstiden jeg har med meg selv når ungen er hos faren.
Det er virkelig deilig å kun være seg selv for en liten stund,nettopp som at noen syns det er deilig å kun være to avogtil..

JEg er vel kanskje oppvokst med at det absolutt ikke er nødvendig, for som min mor har prentet inn i meg fra jeg var liten, "har man unger, har man alt" og man kan ikke akkurat legge det fra seg. Selv om jeg feks var hos bestemoren min i helgene, så følte min mor aldri at hun hadde fri, fordi jeg var jo i tankene hennes hele tiden liksom...

Så jeg ser ikke helt hvorfor det skal være nødvendig, når man nå en gang har fått barn, å holde så banna bein på den "kvalitetstiden"... Jeg ser liksom ikke poenget, men det er jo bare meg.

Ser du virkelig ikke at det er deilig med alenetid..?
Skjønner du ikke det..?

ORIGINAL: [Frk.K]

Ser du virkelig ikke at det er deilig med alenetid..?
Skjønner du ikke det..?

Njai... Jo, en time eller to, få dusjet i fred, eller noe, det er jo greit nok hehe. Men har ikke behov for det sånnsett, da tar jeg heller og dusjer når det passer ungene. Altså, om jeg har så små barn at det er nødvendig å tilpasse hverdagen etter ungene, ikke nå, når jeg har så store barn at de klarer seg selv og kan hjelpe den som ikke klarer seg 100% selv.

Gå og handle alene er jo og greit, for all del, men trenger ikke ha tomt hus når jeg kommer hjem fra handling.

ORIGINAL: FABU12

Men du har jo selv skrevet inn en artikkel eller liste eller hva man skal si på bloggen din om kvalitetstid:

Tilbring kvalitetstid sammen
Det er ikke nok å dele måltider, oppgaver og småprat sammen. Ektefellene bør finne tid til å fokusere på å styrke forholdet seg imellom. Ofte blir par opptatt med sine egne ting å gjøre, og glemmer å jobbe på det viktigste elementet i livet. Kvalitetstid kan være alt fra å ha en rolig, dyp konversasjon, til lange turer ut I naturen eller det å dele en spesiell hobby eller ett prosjekt. Begge ektefellene skal like det man velger, og distraksjoner bør være holdt til ett lite minimum.

Nå er jo det en oversettelse, som det står, og ikke en artikkel jeg har skrevet...

Vi deler feks hobby, men den gjør vi jo like mye når ungene er våkne, som vi gjør om kvelden. Vi går turer, men da er jo ungene med... Skjønner?

Jeg synes hele begrepet "kvalitetstid" er helt latterlig!!! Folk snakker om å ha kvalitetstid sammen eller med barna. Hva er kvalitetstid?

Jeg lierk best den som sa: Det blir sjelden kvalitetstid om man ikke har kvantitstestid. Nemlig!

Men du har jo selv skrevet inn en artikkel eller liste eller hva man skal si på bloggen din om kvalitetstid:

Tilbring kvalitetstid sammen
Det er ikke nok å dele måltider, oppgaver og småprat sammen. Ektefellene bør finne tid til å fokusere på å styrke forholdet seg imellom. Ofte blir par opptatt med sine egne ting å gjøre, og glemmer å jobbe på det viktigste elementet i livet. Kvalitetstid kan være alt fra å ha en rolig, dyp konversasjon, til lange turer ut I naturen eller det å dele en spesiell hobby eller ett prosjekt. Begge ektefellene skal like det man velger, og distraksjoner bør være holdt til ett lite minimum.

Nå er jo det en oversettelse, som det står, og ikke en artikkel jeg har skrevet...

Vi deler feks hobby, men den gjør vi jo like mye når ungene er våkne, som vi gjør om kvelden. Vi går turer, men da er jo ungene med... Skjønner?

Ja, jeg så at det ikke var du som var forfatter. Jada skjønner jeg, men da er det fortsatt kvalitetstid uansett om det er med eller uten unger! [:)] 

Mange mener jo at det ikke kan være kvalitetstid om det innebærer ungene. Helsesøsteren jeg gikk til før jeg kutta ut hele helsestasjonen, mente blandt annet det.

Nå kommer det jo helt an på hva man legger i kvalitetstid da... men for MEG er kvalitetstid noe så enkelt som en ordentlig samtale uten forstyrrelse, at jeg kan ta med meg samboeren min ut å være kjærester uten barn, uforstyrra sex[8D]

Det går jo på å kunne kose seg! Både alene, sammen som familie og sammen som kjærester.

Hvorfor skal det være sånn at man ikke skal få litt tid alene som kjærester etter at man blir foreldre?

Back
Topp