Kvalitetstid med den andre halvdelen

tippa

Blir kjent med forumet
Hei!
Vi venter nr 2 og vi er enige om at er det noe vi må bli bedre på til nestemann kommer ut, så er det kvalitetstid sammen. Vi er utrolig glade i hverandre, men her om dagen måtte vi stoppe opp og prate litt sammen. Vi fant ut at dagene gikk i ett og vi stort sett så hverandre på kvelden, som noen slitne slakt i hver ende av sofaen, uten at noen orket å prate noe som helst, bare ha tven på og slappe av...

Vi har jo slett ikke lyst å bli en del av skilsmissestatistikken, og nettopp faren med å ta hverandre for gitt er skummel synes jeg.

Har dere forslag til hva en kan gjøre i hverdagen sammen for å ta vare på hverandre, for å bevar litt spenning i forholdet osv?

Vi har tenkt på barnevakt en kveld hver 14 dag for å komme oss ut på kino, teater, cafe, osv... ( For å prate i fred og ro under andre omstendigheter enn hjemme, siden det fort blir mye fornuftprat om legging, mat, rydding osv.. når en prater sammen...)
Men har dere andre ideer?

den med føttene hørtes deilig ut!! JEg elsker å bli massert på beina, men han er så killen at han holder på å dø:)

Miljøforandring er jeg også helt enig i! Det er derfor vi har tenkt på å komme oss ut av huset litt, men hotell også hørtes deilig ut!!

Ja det er utrolig kva ein helg aleine på hotell kan gjøre for eit forhold! Eller gå ut og spise ein kveld, der du kler deg litt fint.. Viktig å finne på noe der dere må snakke sammen, ikkje alltid det går ann på kino eller film kvelder. Sjølv så synes eg det er koselig å lage ein god middag hjemme, og kanskje ha litt vin til?

Hei!

Vi har vært gift i snart 2 år og har det veldig godt sammen.  Min mann ble enkemann etter bare 1 1/2 års ekteskap 4 år før vi traff hverandre.  Det har iallefall lært meg at man skal ikke ta hverandre for gitt.  Det er viktig å si hva man føler hver dag.  Jeg er også opptatt av å se alt det positive i mannen min og fokusere på det.  Jeg prøver å oppmuntre han og fortelle han hvor glad jeg er i han.  Merker at det gir en utrolig positiv atmosfære i ekteskapet.  Jeg forventer ikke at han er perfekt, og vi tør derfor begge å være oss selv og å være sårbare ovenfor hverandre.  Han er en utrolig øm og god mann som får meg til å ville gjøre det beste for oss.  Jeg tror vi får frem det beste i hverandre.  Vi er jo godt voksne, 35 og 38 så vi vil virkelig at dette skal fungere.  Det er så godt å være i et forhold der man føler seg elsket og satt pris på, hvor man kan være seg selv, og man får gi kjærlighet.  Tror ofte at kjærligheten vokser mest når man ikke fokuserer på å få, men på å gi.

BKA

Her var det mange gode forslag og vi kommer nok til å prøve det meste:) Vi har det bra sammen, men det kan alltid bli bedre og det vil det hvis vi kan begynne i det små og gjøre de tingene dere foreslår[:)]

Vi er veldig glad i å reise rundt, men utfordringene det siste året har vært at vi har holdt på med oppussing av hus, sykdom i familie, ny baby, nye jobber og hverdagens krav.. Men forhåpentligvis så roer ting seg ned og vi kan være litt mer kjærester!!

Tusen takk for alle forslag til nå, håper på enda flere[:D]

Back
Topp