kvaaaaaaalm

.Ida.

Glad i forumet
Aprilbarna`15
jeg er så sykt kvalm, kaster opp hver dag, og hvis jeg ikke spiser konstant et eller annet så blir jeg kjempe dårlig.
Hva er det dere jenter tar mot kvalmen? For orker virkelig ikke dette så mye lenger [:(]

Har du prøvd å bruke seaband? Har hørt at det hjelper godt og eg har ihvertfall god erfaring med de i forhold til reisesyke[:)]

http://www.seaband.no/gravid.html

jeg er også veldig kvalm, men har ikke så veldig mange gode tips. Men legg deg på sofaen og slapp av etter du har fått i deg noe og ligg helt i ro og se på tv eller les en god bok. Ellers så hjelper d med frisk luft på meg, litt lakris og tørre kjeks og solbærsirup. Du skal klare dette. Snart er den over[:D]

jeg har prøvd reisesykearmbånd. det hjalp ikke meg.
prøvd ingefærkapsler- tror jeg ble enda mer kvalm av disse.

tørre kjeks, ristet brød, pasta er ting som er greit å spise. kommer ikke så lett i retur. (alt som er fy på lavkarbo desverre.. )

men lakris hjelper:-))
og farris blandet med eplejuice. og brus.
og les/ se tv når du spiser slik at du ikke blir sittende å tenke " kommer dette i retur?".

[:'(]Kvalm jeg også, men jeg spyr heldigvis ikke... Nå ligger jeg halvveis i koma (trøtt og kvalm) og stapper i meg Pringles med paprikasmak og cola[&:] Det gjør susen, men jeg er stygt redd for hva det gjør med vekta[8|]

Vil bare peke på at dere må være forsiktig med lakkris, ihvertfall etterhvert siden den gir forhøyet blodtrykk[&:]

Jeg har også blitt veldig kvalm:( måtte stoppe bilen idag for å spy [:'(]
Har tatt på seaband og kjøpt ingefær,håper det hjelper

ORIGINAL: SeHvaSomSkjer!

Vil bare peke på at dere må være forsiktig med lakkris, ihvertfall etterhvert siden den gir forhøyet blodtrykk[&:]

det er nok hvis du inntar det i veldig store mengder[:D] noen biter lakris hver dag tror jeg ikke gjør noe.

ORIGINAL: *lillemus*

[:'(]Kvalm jeg også, men jeg spyr heldigvis ikke... Nå ligger jeg halvveis i koma (trøtt og kvalm) og stapper i meg Pringles med paprikasmak og cola[&:] Det gjør susen, men jeg er stygt redd for hva det gjør med vekta[8|]

det hjelper faktisk med potetskruer her. Har ikke prøvd annet potetgull, men siden vi får lite i oss fra før tror jeg ikke det gjør noe at vi er litt usunn[:D]

ORIGINAL: Jordbærjente

det er nok hvis du inntar det i veldig store mengder[:D] noen biter lakris hver dag tror jeg ikke gjør noe.

Det er riktig at noen biter hver dag kanskje ikke gjør noe. Ville bare peke på at det KAN være farlig og at man bør være litt forsiktig[;)] Spesielt for de med høyt blodtrykk og det får io mange gravide[8|]

http://www.nidar.no/eway/default.aspx?pid=4&trg=Content_214&Main_172=214:0:2,133&Content_214=627:2424::0:545:10:::0:0

ORIGINAL: Jordbærjente

Fint at du legger ved link[:D] Det sto helt nederst at moderate mengder med lakris er ikke farlig. Men gravide skal ikke spise mer enn 500. Det tilsvarte jo like mye lakris som de fleste nok kanskje spiser på et år[:D] Men det er viktig å passe på blodtrykket[:D]

Det er riktig at noen biter hver dag kanskje ikke gjør noe. Ville bare peke på at det KAN være farlig og at man bør være litt forsiktig[;)] Spesielt for de med høyt blodtrykk og det får io mange gravide[8|]

http://www.nidar.no/eway/default.aspx?pid=4&trg=Content_214&Main_172=214:0:2,133&Content_214=627:2424::0:545:10:::0:0

i forrige svangerskap ble jeg anbefalt reisesyktabletter av legen min da jeg var på det verste i kvalmen.

ellers skal jo ingefær være godt mot kvalme. [:)]

Hei [:)]
Sniker litt frå januar.
Eg har vore veldig kvalm heilt frå starten av, men har desverre ingen tips som fjerner kvalmen.
Men kanskje dette kan lette det litt:
- tørre kjeks, ta gjerne eitt før du reiser deg frå senga om morgenen
- et med eingang du står opp, ikkje vent til du er ferdig på badet
- sitt i ro og sjå gjerne på tv eller noke, helst uten press på magen
- et litt før du er sulten, kanskje med bare 1 times mellomrom
- vatn med kullsyre og smak er som regel bedre enn vanlig vatn
- nudler, potetskruer, ristet brød og andre ting som er nevnt her
- seaband kan hjelpe for noken

Ellers er avslapping og kvile viktig [:)] Og det er ikkje så viktig om det du får i deg er sunt og næringsrikt, er bedre at du får i deg noke i det heile [;)]
Håper at noke kan hjelpe for deg, veit kor slitsomt det er når det står på.

Jeg spyr også, em nhar merket stor forbedring med Seaband, akupuntur og ingefær (fersk som jeg lager te av) + en sykmelding [:)] Nå kaster jeg vanligvis bare opp om morgenen, det får jeg tåle [:D]

Tusen tusen takk for alle råd [:D] Jeg skal prøve å få prøvd ut det meste, forhåpentligvis finner jeg noe som funker for meg [:)]

ORIGINAL: Jente09Spire11

i forrige svangerskap ble jeg anbefalt reisesyktabletter av legen min da jeg var på det verste i kvalmen.

ellers skal jo ingefær være godt mot kvalme. [:)]

ja jeg spiser postafen.
Har prøvd det meste ... tidligere og syns ikke noe virker.
Kanskje jeg kan spise mye lakris... for jeg har veldig lavt blodtrykk som gravid.. 90/50 og noenganger mindre.

Back
Topp