Kva trimester var verst?

  • Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Kva trimester synes du var det verste? Fyrste, andre eller tredje?
Kanskje alle var like ille? :p
Eller kanskje du synes alle var flotte!
 
2. Var best. 1 og 3 var litt 50/50 på forskjellige måter.
 
2 trimester var best!

1 og 3 trimester er vanskelig å si. Fysisk sett var 1 trimester tyngst
 
Det første trimesteret var verst på grunn av kvalme. Det andre trimesteret var fint. Det tredje trimesteret var helt greit frem til rundt uke 34, for da begynte det å bli tungt.
 
Husker ikke. :p Er nesten litt glad for at jeg ikke vet helt sikkert hvilket trimester som var best og værst. Det meste er glemt allerede og jeg sitter igjen med minner av bare det gode. Gleden over positiv test, første ultralyd, når vi fikk vite kjønn, bevegelsene fra magen osv.

Når jeg tenker tilbake så husker jeg alt det positive. Selvfølgelig vet jeg at jeg var uendelig lei på slutten, men er ikke det jeg tenker på nå. Kanskje jeg har fått en fin avslutning, hodet blir mer og mer fornøyd med tallet 2 (som i to barn) og ikke 3. Så kanskje denne følelsen av at graviditeten er fylt med bare posistivitet er en fin avsluttning på det kapittelet. Nå blir det mest sannsynlig ikke fler, og jeg tror jeg er tilfreds med det. :happy:
 
Per idag, 40+0, er svaret litt definitivt at tredje har vært verst :p Tror jeg er enig med meg selv også om ei stund :D
 
Tredje var verst. Hadde så vondt i hofter og bekken, masse ligamentsmerter og sov så dårlig pga smertene at jeg gikk nesten konstant rundt i svime.

Hadde bekkenløsning hele svangerskapet, og hadde diverse andre plager i første og andre trimester også, men det blir liksom enda verre når man i tillegg er så tung.

Hadde det generelt ikke så bra som gravid denne gangen dessverre, men heldigvis var det siste gang;)
 
1 og 2. Pga usikkerheten om barna kom til å overleve.
 
Back
Topp