Kva trimester var verst?

M

Moderator Marte

Guest
Fyrste, andre eller tredje?

Eller kanskje alle eller ingen? :p
 
Siste uken (forhåpentligvis) av 3. Trimester som jeg er i nå :hilarious: Har hatt veldig god form gjennom alle 3, men nå har jeg startet å få endel modningstegn som kraftige mensensmerter som kommer og går iløpet av dagen og mye vondt i korsryggen som gjør meg litt mer utålmodig. 41+0 idag så det er absolutt et tegn på at noe er i gang, så hver natt er veldig spennende. Og alltid litt skuffende å våkne i 9 tiden fordi da forstår jeg at ingenting startet i natt :laughing002
 
3 trimester var desidert tyngst på alle måter. Sykemeldt pga risiko for prematur fødsel, og ei kroppsvekt som økte noe sinnsykt fordi jeg ikke fikk lov å trene og bare satt og spiste is og godterier. (Det føltes i alle fall sånn).
Nå er 15 av 25 kg borte, tre uker etter fødselen. Har fått helt avsmak på søtt:hilarious:.
For de som lurer, så var babyen rett under 3 kg ved fødsel. Er bare jeg som blir tjukk i svangerskapene:hungover:.
 
3. trimester absolutt for min del. Veldig tung, vondt i knærne og korsrygg, vondt for å sove. Alt var tungt :rolleyes:
Jeg fikk og gallestase (farlig svangerskapskløe) og svangerskapsforgiftning :( Samt karpal tunnel syndrom(drit ifht jobb...).
Synes jeg seilet flott gjennom 1&2 trimester. Så skjønte jo ingenting når alt ballet på seg:happy090
 
Uten tvil første! Nå har jeg termin idag så kan godt være overtidsukene blir tøffe, men jeg tviler for formen er ganske fin :) men kvalmen i første unner jeg ikke min værste fiende!
 
Kvalmen, oppkastet, ekstrem luktesans og svimmelheten i første og deler av andre trimester var det mest slitsomme i svangerskapet til nå. Mulig tiden på overtid blir tung, men det vet jeg ikke enda.
 
Siste uken (forhåpentligvis) av 3. Trimester som jeg er i nå :hilarious: Har hatt veldig god form gjennom alle 3, men nå har jeg startet å få endel modningstegn som kraftige mensensmerter som kommer og går iløpet av dagen og mye vondt i korsryggen som gjør meg litt mer utålmodig. 41+0 idag så det er absolutt et tegn på at noe er i gang, så hver natt er veldig spennende. Og alltid litt skuffende å våkne i 9 tiden fordi da forstår jeg at ingenting startet i natt :laughing002

Ønsker deg masse lykke til, håper det skjer noe raskt hos deg nå! Jeg er uke 39, men regner med å gå minst en uke over termin. Begynner å bli utolmodig, men ingen tegn til fødsel.
 
Ønsker deg masse lykke til, håper det skjer noe raskt hos deg nå! Jeg er uke 39, men regner med å gå minst en uke over termin. Begynner å bli utolmodig, men ingen tegn til fødsel.

Takk :HeartredJa kjente litt på utålmodigheten fra uke 39, men da var heldigvis formen såpass fin at jeg ikke tenkte så mye over det:laughing002 Nå begynner både meldingene å tikke inn hvor slektå spør hvordan det ligger ann og jeg føler meg tung som en kjempe, pluss smerter her og der, så da er det ikke så lett å ignorere tålmodigheten. Strikker en kosepose da som jeg trodde jeg ikke blir ferdig med før han kommer, men nå ser det ut til at jeg kanskje blir det allikevel:hilarious:
 
3. trimester uten tvil. Livredd for ny prematur fødsel og måtte ta det veldig med ro. Hadde foranliggende morkake fram til uke 32 så risiko for blødning og var veldig engstelig for det i og med at vi bor så langt unna sykehus. Følte meg også stor og tung og hadde mye vondt i ryggen. I tillegg en på 13 måneder å passe på. Men, koste meg med å kjenne bevegelser og ble mer og mer glad for hver dag det ikke var tegn til rier eller vannavgang, så var jo fine opplevelser også da❤️
 
Takk :HeartredJa kjente litt på utålmodigheten fra uke 39, men da var heldigvis formen såpass fin at jeg ikke tenkte så mye over det:laughing002 Nå begynner både meldingene å tikke inn hvor slektå spør hvordan det ligger ann og jeg føler meg tung som en kjempe, pluss smerter her og der, så da er det ikke så lett å ignorere tålmodigheten. Strikker en kosepose da som jeg trodde jeg ikke blir ferdig med før han kommer, men nå ser det ut til at jeg kanskje blir det allikevel:hilarious:

Kanskje du rekker å bli ferdig med koseposen, med får håpe lille kommer før du blir satt igang. Det har jeg selv veldig lite lyst til, vil at alt skal skje så naturlig som mulig.
 
Kanskje du rekker å bli ferdig med koseposen, med får håpe lille kommer før du blir satt igang. Det har jeg selv veldig lite lyst til, vil at alt skal skje så naturlig som mulig.

Helt enig. Vi krysser alt vi har for at han kommer før mandag! :) Og sku jeg bli satt i gang så håper jeg at jeg har modnet såpass mye at jeg kun trenger å få satt riene i gang :)
 
Er fortsatt i ruging ,men siste par mnd av 3.trimester. tungt,har en gutt på 18 mnd fra før som nettopp begynte i barnehage, og dermed tok med forkjølelse hjem slik at han og jeg ble syke og sov enda dårligere enn før, i tillegg til en bekkenlåsning som var så ille at jeg måtte ha samboer hjemme før å ta seg av gutten vår og jeg måtte til fysio. Fortsatt snufsete etter forkjølelse, og det er litt tungt, slitsomt . Men snart kommer hun nå ut. :)
 
Back
Topp