Kva irriterer du deg over?

At han aldri klarar å skilje t-skjorta og gensaren når han tar av seg for vask. Samme gjeld boxer og stilongs/bukse.

Når han tar ut av oppvaskmaskinen setter han alltid noe på benken og ikke inn i skapet..

At sokkene hans aldri kan finne veien til skittentøyet, de kan ligge på gulvet nedenfor kurven men finner liksom aldri veien oppi kurven:yuck:

At han av tre doer i huset finner på å bruke den på hovedbadet med stellebord og alt når han skal sitte lenge! Da pleier jeg å ta den lille toaletten jeg altså, men jeg sitter jo ikke så lenge som han! Grusomt irriterende om man vil pusse tenna før leggetid eller står med en unge som må skiftes på!

At han bråker noe helt hinsides når han spiser :shifty:
Han er også den mest distré personen jeg kjenner. Er kresen på mat som bare det. Han er basically mitt tredje barn :p

Noe som irriterer ekstra er når jeg spør han om noe, og nesten før jeg er ferdig med å spørre så svarer han "vet ikke". Han tenker ikke før han svarer engang :rolleyes: Han svarer vet ikke, så går det noen minutter før han plutselig svarer ordentlig fordi han visste det likevel.. :rolleyes:

Stakkars mann :hilarious:
Til hans forsvar så er det hovedsaklig ting som påvirkes av ADHD, men det gjør det ikke mindre irriterende :p

Han blir lett distrahert, så plast/emballasje fra ting blir liggende på benken, bordet osv.
Han hopper fra rom til rom når han driver med husarbeid hvis han holder på aleine, så alt får litt, men ingenting blir helt ryddig eller reint.
Han har helt ekstremt dårlig hukommelse:hungover:
Han avbryter meg hvis han blir engasjert i en samtale :mad:

Det kan også være sinnsykt irriterende at han er mer tålmodig enn Buddha og blir sjeldent irritert selv :hilarious:

At han ikke gidder å gå gjennom klesvasken før han legger den i maskinen. Jeg kan ikke telle på en hånd hvor mange ganger jeg har funnet skruer, bæsjeposer, våtservietter, nøkler og andre ting etter at han har tatt klesvasken...

Også at han legger fra seg sokker overalt på gulvet i huset..

Til hans forsvar så er det hovedsaklig ting som påvirkes av ADHD, men det gjør det ikke mindre irriterende :p

Han blir lett distrahert, så plast/emballasje fra ting blir liggende på benken, bordet osv.
Han hopper fra rom til rom når han driver med husarbeid hvis han holder på aleine, så alt får litt, men ingenting blir helt ryddig eller reint.

Det kan også være sinnsykt irriterende at han er mer tålmodig enn Buddha og blir sjeldent irritert selv :hilarious:

Den med ryddinga kunne like gjerne vore meg. :hilarious: eg tar liksom litt her og litt der. Men føler aldri eg gjer noko skikkeleg. Men kan overlate det til mannen. Han er flink til det. :rolleyes:

Men vrenge sokkane sine tilbake etter å ha tatt dei av klarar han ikkje... :shifty:

Den med ryddinga kunne like gjerne vore meg. :hilarious: eg tar liksom litt her og litt der. Men føler aldri eg gjer noko skikkeleg. Men kan overlate det til mannen. Han er flink til det. :rolleyes:

Men vrenge sokkane sine tilbake etter å ha tatt dei av klarar han ikkje... :shifty:
Det har min blitt ganske god på, så jeg gidder ikke bry meg de få gangene jeg finner en sokk vei :p
Tror det hjelper litt at sokker sorteres for seg selv i klesvasken her, da blir han automatisk litt mer oppmerksom på det :)

Det har min blitt ganske god på, så jeg gidder ikke bry meg de få gangene jeg finner en sokk vei :p
Tror det hjelper litt at sokker sorteres for seg selv i klesvasken her, da blir han automatisk litt mer oppmerksom på det :)
Eg har slutta å vrenge dei tilbake. Berre rister dei (om dei er blitt ball), før eg heng dei opp, og så legg eg dei saman som vanleg. Så får han vrenge dei tilbake sjølv om han vil. Så er dei kanskje rett veg neste gong dei blir vaska.

Dette hørtes fryktelig kjent ut, mannen min har også ADHD :hilarious:

Dette hørtes fryktelig kjent ut, mannen min har også ADHD :hilarious:
Vi/han er egentlig ganske heldige, for han ble diagnosert for bare 5år siden, da hadde vi klart oss i nesten 7år sammen til tross for irritasjoner (nå var jeg rimelig sikker på at han hadde ADHD selv før han ble diagnosert), men fy fader som jeg har irritert meg og vi har jobbet inn rutiner for å få det bedre :dead:

Jeg prøver, hvis jeg blir irritert, å minne meg selv på at han faktisk ikke kan noe for det og at han prøver så godt han kan:Heartred
Men noen dager er det ikke bare bare å leve med en med ADHD, jeg bare ber til høyere makter at han aldri glemmer unger på butikken eller å hente i barnehagen en dag :hilarious::hilarious:

At han SKAL vaske alt, alltid, hele tiden :p Maten skal ryddes unna og kjøkkenet skal vaskes etter middag, mens jeg ligger i middagskoma og får dårlig samvittighet. Huset skal vaskes på morgenen og aldri på kvelden, når jeg er i mitt "vaskeess"... Bil skal vaskes og støvsuges og gjøres HELT ferdig, aldri litt og litt. Når han vasker huset så skal også ALT vaskes, ikke litt på lørdag og litt på søndag :p

At alt må kommenteres og kritiseres. Og at han ikke har et snev av selvinnsikt.

Han er ganske flink til mye, men har noen småting som irriterer litt. Om noe mat er ødelagt /gått ut på dato, og skal kastet så tar han det ut av kjøleskapet å setter det på benken. Og der blir det stående til jeg tar det...
Er stortsett jeg som rydder, vasker og støvsuger. Han kan gjerne bli sittende mens jeg holder på. Om han engang finner ut at han skal gjøre noe, så da MÅ jeg også bidra.

Han bruker alle bord, benker, oppå Micro’en osv til oppbevaring av nøkler, lommebok, alt annet han måtte finne på å oppbevare. «Det er jo ryddig når det ligger i en haug på benken».
Han har verdens dårligste hukommelse og spør meg om de samme tingene 500 ganger.
Spør meg hvor ting er når det er han som har lagt det noe sted.

Back
Topp