Noken med erfaringer om det? JR skal gjere de på torsdag 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Blødde han mykje? Grur mj som bare detSønnen min har gjort det to ganger! Fort gjort! ☺ Det var verst for mamman, gutten skrek mest fordi han ble holdt fast.
Noken med erfaringer om det? JR skal gjere de på torsdag![]()
Sønnen min har gjort det to ganger! Fort gjort! ☺ Det var verst for mamman, gutten skrek mest fordi han ble holdt fast.
Han var 3 uker gammel første gangen og 3-4 mnd andre gangen. Han fikk heller ingen bedøvelse... Idag er han 10 år og har fremdeles nokså kort tungebånd. Han klarer ikke stikke ut tunga lengre enn til leppene. Men han har ingen plager eller hindringer av den grunn. Det endte i flasker istedet for amming da han var baby enest ☺Hvor gammel var gutten din da han fikk klippa?
Jeg er skikkelig irritert på at ikke noen på helsestasjonen tok en sjekk i munnen hans. Tenk om vi kunne ha koset oss med gutten vår fremfor å ha hatt hjertet i halsen... Det var jeg selv som etter 6 uker tvang gjennom en rekvisisjon til ØNH. Men så hardnet job tid før man får time. Heldigvis kjenner jeg en ØNH lege på bygda og fikk time på flekken. HS sa hun aldri hadde vært borti noen som måtte klippe flere ganger.. Jeg er jo førstegangs så har ikke peiling på hvordan amming skal kjennes ut eller en babytunge se ut... Heldigvis har han vært i god form og munter bortsett fra da han ble kvalm av mme. Det var liksom eneste løsning min HS hadde på vektproblemet...
Eg ammer ikkje men når han suger flaske klikker de me tungen for han glepper heile tida.de samme skjedde den månen eg amma å eg fikk kjempe såre brøstvorter som bløddeJa, to ganger på samme gutt. Ikke noe å grue seg til![]()
Regner med dere gjør det pga ineffektiv diing?
Legg han til brystet straks det er gjort. Vi merket bedring på diing med engang! Fikk plutselig en gulpebaby og magesmerter i fem dager siden han plutselig fikk i seg så mye mat.
En gang da han var to dager og så 8 uker (fikk henvisning etter å ha bedt om det selv på 6ukers kontroll for jeg kunne ikke skjønne noen andre grunner til manglende vektøkning). Jo før de får gjort det jo bedre. Noen må klippe når de er blitt over året/voksen pga talefeil og da må de i narkose. Bra du får gjort det nå. Om man gjør det etter babystadiet risikerer man at det gror igjen.
Første gangen ga han ikke en eneste lyd fra seg og ikke noe blod. Andre gangen kom det en dråpe og han gråt helt til jeg la han til brystet.
Er det ØNH du skal til? Min lege var veldig flink. Hun sa at man gir ikke bedøvelse fordi det er mer vondt enn selve inngrepet. Dessuten kan bedøvelse gjøre at de ikke får til å svelge, og det kan være farlig. Den beste smertelindringen for de små er å diedet kan gjøre vondt intense dager hver gang han har hatt tunga i ro. Vi løste det med å ha smokk i munnen så mye som mulig.
Bare pm om du lurer på noe.
Eg ammer ikkje men når han suger flaske klikker de me tungen for han glepper heile tida.de samme skjedde den månen eg amma å eg fikk kjempe såre brøstvorter som blødde![]()
Er glad pappaen kommer fra sjøen idag slik han skal få fare med han.eg klarer det ikkje.vi skal gjere de på legekontoret.vi var barnelege der![]()
Hmmm..får sjå ka legen sei imorga ..Hmm, jeg fikk beskjed av barnelegen at ØNH måtte gjøre det.
Høres kjent ut, min klarte ikke holde smokk på plass. Hadde klikkelyd da han diiet før vi klipte andre gangen. Jeg var nok kjempeheldig som slapp såre brystvorter skjønner jeg.
Ikke uro deg, mye bedre å ordne tungebånd enn vaksine![]()
Hmmm..får sjå ka legen sei imorga ..
Heheheh..skal prøve å ikkje uroe mej,men ikkje enkelt![]()
De va et godt tipsTenk bare hvor mye bedre det blir for han å spise!
De gjekk kjempe brahan sa att visst ikkje ditta hjalp måtte vi inn på sjukehuset å kutte dypere og meir av kjøttet å då måtte han i narkose
Ja de he ej og hørt.ri venninde av mej fikk beskjed om att de gjor dei ikkje lenger men ej fikk beskjed om att visst de var stramt når dei var eldre kunne dei få problem me å uttale forskjellige lyder å fikk da talefeilSå bra at legen synes det er viktig å få gjort det ordentlig! Hørt om en del som får beskjed om at det er gammeldags å klippe... Og at man ikke gjør det før man er sikker på at de sliter med språket.
Ja de he ej og hørt.ri venninde av mej fikk beskjed om att de gjor dei ikkje lenger men ej fikk beskjed om att visst de var stramt når dei var eldre kunne dei få problem me å uttale forskjellige lyder å fikk da talefeil