Kutte ut MME?

_mari_

Elsker forumet
Noen som har gått over til kun lettmelk o.l. i kosten og ikke gir MME lengre?
Her har Karoline kun fått flaske på kvelden ganske lenge nå, og vi har tenkt å kutte ut kveldsflaska når vi er tom for MME, noe vi nesten er... jeg håper ikke det blir en voldsom krig når vi skal slutte...

Vi har prøvd en kveld uten.. mens hun fikk to hjørnetenner, så da er jeg litt usikker på om hun var utilpass og gråt pga melken eller tennene..
gruer meg [&:]

har prøvd å gi melk (lett melk ) men han vil ikke ha enda ...
har ikke gitt han nan melk på en stund heller

men tenkte å blande sammen så han får litt av hver

Karoline elsker melk, så det er ikke noe problem her.. men vi vil gjerne kutte ut flasken...

Jeg holdt og på til pakken var tom.. vanlig lettmelk på dag og mme før legging..
og det har gått fint.. får bare lettmelk nå.. (et par uker)
Eneste var at avføringen ble hard så han får malt i kvelds melka.. og da er avføringen fin..
går det en kveld jeg er på jobb og mannen (skylder på han hehe) glemmer malten, så er avføringen hard igjen..
så nå får han malt i lett melka hver kveld, og så venner vi heller av senere med det [:)]

Vi fikk beskjed om å kutte mme fra 1 årsdagen, og det har vi gjort. Så hun har ikke fått annet enn lettmelk i en måned nå.

Vi har kuttet ut nan for lengst : )

Det lurer jeg på også....
Vi gir ennå mme og for en uke siden måtte vi gå over til sånn nutrigam mme ting tang...hehe
Må vel kanskje gi det fram til disse 4 ukene er over,men håper på å kunne kutte ut melk og flaske snart...
Her er det ennå melk kl 5 om morningen..hehe veldig artig...[&:]

Her går det i nan2 fortsatt! :P Men ser ut til at mini ikke tåler vanlig melk, yogurt etc....skal på kontroll på onsdag så må høre med helsesøster da!

Trappet ned fra 2 flasker til 1 flaske for lenge siden. Har igjen full eske med mme, så etter den er det slutt.

Han drikker vanlig melk også.. er mer for kosens skyld den flaska på morrakvisten. [:)]

Snuppa mi elsker kald kumelk, så her har vi slutta helt med mme..[:)] Slutta på dagen først, hun fikk flaske på natta helt til hun var 1 år, men nå har vi avvendt henne fra nattmaten[;)] Nå har vi gjemt flaskene, og bruker kun kopp[:)]

Null mme her.. fikk litt nå, når han var sjuk.. men ikke ellers.. han foretrekker vann og lettmelk[:)]

Back
Topp