Kutte karbo

Prox

Gift med forumet
Hva spiser dere til frokost, lunsj, middag?

Er så mye innlegg om hva jeg bør kutte, men ingen om hva jeg faktisk bør spise om jeg skal fokusere på å spise mindre karbohydrater

Tips? :D

Kommer litt an på hvilken "retning" av kutte karbo du mener. Kutte helt, lav karbo, lav karbo/høy fett osv.

Jeg spiste mye egg til frokost og lunsj, som var laget på forskjellige metoder. Eggerøre og spekemat, kokte egg og smør, stekte egg, omelett med skinke eller andre ting.
Ellers spiste jeg mye kjøttpålegg og sånn, oster, kylling fungerte godt som lunsj. Så er det en del grønnsaker man kan spise.

Til middag ble det kjøttdeig, rent svinekjøtt, rent storfekjøtt, fjærkre, fisk osv.

jeg har lifesum-app (premium) og går på LOwCarbHighFat
(medium -diett :som er ca 50karb om dagen) :-D

Frokost: 2 stk Fiberrik-knekkebrød (gul pakke) med feks rekesalat el salami,egg og majones. (da blir d ca 7karbs)

mellommåltid: litt gresk yogert m bær (er litt karbs i dette ,men må ha"noe" søtt for å holde det gående.

Lunsj: hjemmelaga salat : stekt kyllingfilet m strandaskinke, halv avocado,fetaost, salat, ruccola, agurk,..dipen er gjerne lettrømme m bittelitt holiday-mix oppi.

Middag: whatever kjøtt/fisk som de andre i familien får, men koker opp grønnsaker til meg selv(blomkål,brokkoli)

Kvelds: fiberrik-knekkebrød..grilla asparges m strandaskinke rundt, en neve cashew-nøtter feks

PS : gått på dette i halvannen uke, gått ned 2,5 kg :-)

Tenker å gå over på lavkarbo etter fullført c9 :)

Vil bare tipse om lchf bloggen! Mange fantastisk gode oppskrifter der!! Bruker de selv om jeg ikke er på lavkarbo selv.

Back
Topp