Kutta ut brus,men går ikke ned i vekt.

Krølla82

Forumet er livet
Jeg drakk mye brus før, ihvertfall 1-2 glass om dagen og da cola ikke lightbrus. Jeg har bytte ut brusen med vann, fun lightsaft og skumma melk. Drikker mest vann. Åssen kan ikke dette ha noe utslag på vekten? Jeg har ikke gått ned et gram etter jeg kutta ut brusen og det er snart 7 mnder siden nå.[8|][&:][&o]

Hva gjør du ellers da?

Ett til to glass til dagen er jo ikke mye da. Så jeg kan ikke tro at det utgjør så mange kalorier til dagen.

1-2 glass om dagen er nok ikke mye....prøv 1,5liter om dagen, da snakker vi myyyyyye[8D]

ORIGINAL: Diddij

Hva gjør du ellers da?

Går turer, har kutta ut fastfood og kutta ned på godisen.

Tenk den vekta du mest sansynlig ikke har gått opp på grunn av dette da! [:)] Flink du er!

ORIGINAL: Krølla82

Jeg drakk mye brus før, ihvertfall 1-2 glass om dagen og da cola ikke lightbrus. Jeg har bytte ut brusen med vann, fun lightsaft og skumma melk. Drikker mest vann. Åssen kan ikke dette ha noe utslag på vekten? Jeg har ikke gått ned et gram etter jeg kutta ut brusen og det er snart 7 mnder siden nå.[8|][&:][&o]

1-2 glass er jo ikke så utrolig mye det da :D Jeg drakk faktisk opptil flere liter om dagen.. drakk KUN brus.. Jeg har kutta brusen, og trener HVER dag nå på treningsstudio.. Jeg ser at jeg er blitt smalere men jeg veier ikke mindre.. Men det har nokk med at jeg trener såppas mye at man får muskler som veier .. Og så tar det nokk ganske lang tid.. Nå aner jeg ikke om du er stor eller ei.. men de fleste har jo en trivselsvekt.. og om du er der kroppen din trives best å være så er jo det muligens hvorfor :)

Og om man vil ned i vekt bør man kutte karbohydrater.. altså melkeprodukter, ris, poteter, snop osv bør man holle seg unna, eller ihvertfall redusere betraktelig.. Spis 1/2-1 potet istedenfor 3-4 osv :D

ORIGINAL: Bymusa

Ett til to glass til dagen er jo ikke mye da. Så jeg kan ikke tro at det utgjør så mange kalorier til dagen.

Men det er jo ekstra kcal hver eneste dag da.

Hva gjør du ellers da?

Hmm...da har du ikke veldig god forbrenning da...
Jeg kutta ut brus, godis og begynte å spise med måte, ikke veldig sunt, men bare mindre middag f.eks og små og ofte måltid. Det utgjorde 16 kg på 3 mnd...
Men har du lav forbrenning må du nok mosjonere mer.

ORIGINAL: furious

du drakk jo ikke mye brus..

men er skumma melk så sunt da? jeg vet ikke, men vet at melk ikke er sunt sånn sett om man vil ned i vekt osv

Vi snakker jo ikke litervis med melk da. drikker skumma isteden for lettmelk til frokost og kveldsmat. 2 glass om dagen.

ORIGINAL: GULLUNGEiVUGGA

Kutt ut safta kanskje?!

Men er det så ille med funlight eller annen saft uten sukker da? Og jeg drikker jo mest vann,men trenger noe med smak innimellom.

Hva gjør du ellers da?

Hmm...da har du ikke veldig god forbrenning da...
Jeg kutta ut brus, godis og begynte å spise med måte, ikke veldig sunt, men bare mindre middag f.eks og små og ofte måltid. Det utgjorde 16 kg på 3 mnd...
Men har du lav forbrenning må du nok mosjonere mer.

Ja jeg har jo planer om det, beinet mitt må bare bli 100% igjen etter bruddet jeg hadde, det er fortsatt litt stivt.

Jeg lærte av ernaringsfysiolog at melk er sunt fett. Hun henviste til flere studier som viste at de som inntok mye melk og melkeprodukter hadde bedre effekt av slankingen enn de som ikke. Og saft eller lignende med søtstoff istedet for sukker er nesten like gale. Kroppen får økt sug etter sukker av det. Og e.f. sa også noe om at det påvirker insulin/glukoseproduksjonen i kroppen.

Light produkter inneholder som regel aspartam og det er ikke positivt på vekta, aspartam kan sabortere vektnedgang om du er riktig heldig...sånn som meg[:'(]

ORIGINAL: AnneEmilie

ORIGINAL: eira

Jeg lærte av ernaringsfysiolog at melk er sunt fett. Hun henviste til flere studier som viste at de som inntok mye melk og melkeprodukter hadde bedre effekt av slankingen enn de som ikke. Og saft eller lignende med søtstoff istedet for sukker er nesten like gale. Kroppen får økt sug etter sukker av det. Og e.f. sa også noe om at det påvirker insulin/glukoseproduksjonen i kroppen.
melkefett er IKKE sunt fett, det er mettet fett som finnes i meireiprodukter, og det er ikke den gode typen fett [;)] men melk inneholder mye annet positivt da, som feks kalsium! skummamelk er den sunneste melka iallefall ja

Kanksje jeg har misforstått litt da. Jeg husker jo ikke helt hvordan hun ordla seg. Men poenget var at melken er gunstig ved vektnedgang. Studier viser at en ikke legger på seg bare fordi det inneholder fett.

En halvliter brus er ca 200 kalorier ( et glass inneholder vanligvis 2 dl), så det er jo ikke veldig mange kalorier sånn egentlig.

ORIGINAL: Tulips

Har ikke du nettopp hatt gips på foten i 6 uker da? Ble kanskje ikke så mange gåturer da eller? Hvis du kutter ut brus og lignende samt går turer daglig i rask gange så burde vekta gå nedover etterhvert. Kanskje du må mosjonere mer?

Jo,men jeg har ikke drikke brus på snart 7 mnder...hehe

Ja jeg vet jeg burde mosjonere med og det var planen det helt til jeg brakk beinet, og er fortsatt planen,men må som sagt komme meg igjen helt først. Jeg hadde trodd jeg skulle gått ned litt av å ikke drikke brus, kutte ned på godis og fastfood,men neida.Vekta står bom stille, og før spiste jeg fast ood misnst 3 ganger i uka.[8|]

Har ikke du nettopp hatt gips på foten i 6 uker da? Ble kanskje ikke så mange gåturer da eller? Hvis du kutter ut brus og lignende samt går turer daglig i rask gange så burde vekta gå nedover etterhvert. Kanskje du må mosjonere mer?

Ja jeg vet jeg burde mosjonere med og det var planen det helt til jeg brakk beinet, og er fortsatt planen,men må som sagt komme meg igjen helt først. Jeg hadde trodd jeg skulle gått ned litt av å ikke drikke brus, kutte ned på godis og fastfood,men neida.Vekta står bom stille, og før spiste jeg fast ood misnst 3 ganger i uka.[8|]

Mange treningsøvelser du kan gjøre med brukket ben [:D] Hvis du er tilknyttet et treningssenter så kan du jo bare spørre de om råd.

ORIGINAL: eira

Mange treningsøvelser du kan gjøre med brukket ben [:D] Hvis du er tilknyttet et treningssenter så kan du jo bare spørre de om råd.

Jeg var på vei for å melde meg inn på treningsstudio da jeg brakk beinet, så det er jo LITT Ironisk da,men nei jeg har ikke noe medlemskap enda. Jeg tenkte å sykkle på trimsykkel og trene 30 DS.

Det viktigste er at du måler deg[:)]det er da du ser resultatene[;)] Jeg har sluttet å bry meg om vekten min.SÅ lenge jeg går inn i cm,så er jeg happy[:D]

men du er iallefall kjempe flink uansett[:)]

Back
Topp