Kutt i finger :/

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Jeg klarte selvsagt å kutte meg i fingeren i middagslaginga her i dag. Kutta av en liten bit helt fremst på ventre ringfinger. Var hos legen,var ikke noe å sy på, men fikk en krem på fingeren, avklippet hanskefinger og bandasje utenpå der igjen. Men det har samla seg en del blod inni den hansken, bare helt ytterst på.
Noen som har skåret seg sånn i fingrene som kan fortelle meg hvor lenge det skal blø? Tror det, og håper det har stoppa, men jeg er så livredd for noe infeksjonsdrit, nå som jeg er gravid. Regner med de hadde sagt noe om at jeg måtte kontakte de, hvis om at, dersom at....

Hva slags krem fikk du? Regner med du skal rense og smøre på nytt og sånn fremover. Regner med du har fått en bakteriedrepende krem som feks brulidine?
Hørtes ikke noe godt ut, og så lenge du gjør som du får beskjed om, så skal det litt til at det blir infeksjon i såret. God bedring til fingeren din.

var en krem de bruker på brannsår. Fikk ikke med meg noe, men skal dit å få skifta på det i morgen tidlig..
takk for det, er ikke vondt lenger hvertfall :)

Huff, høres ikke godt ut! Hvis du har avtale om sårskift i morgen tidlig, så trenger du ikke gjøre noe med det i kveld, med mindre det blør veldig mye gjennom bandasjen. Da ville jeg forsterket den litt, og så ser de jo uansett på det i morgen:) Hvis alt er tett og du passer på er sjansen for infeksjoner liten, for regner med de renset det når du var der, og igjen i morgen:)

De rensa det ja, men synes det har samla seg en del blod inni den latexgreia de hadde på.. Men det kan vel ikke blø i evigheter :)

Fingre blør mye! Er ikke farlig at det blør :-) bare pass på at det ikke kommer noe inn i såret, sånn at du holder det rent og sterilt. Og så må du bare smøre deg med tålmodighet til det har grodd :-) det hørtes ikke noe godt ut!

Ja. De sier så:P går veldig opp og ned, noen ganger er det kjempevondt, andre ganger kjenner jeg det omtrent ikke.. Spent på hvordan det ser ut i morgen ..

Så lenge det er friskt blod som kommer ut og ikke noe annet så er det bra;-) ingenting er bedre enn rødt friskt blod når det først blør. Begynner det å komme puss ut også er det mer ett tegn på bekymring; -) bare pass på å hold plaster/bandasje på og vask godt når du først skifter på det:-)

Takk for tips jenter:) skal til legen i dag, veldig spent på om det har slutta å blø.. Vil tro det har der,men.. Vært mye våken pga smerter i natt, så blir godt å slappe av når jeg har kjørt jentungen i bhg!:)

Jada, gjorde det vettu :-) har slutta å blø, så nå har jeg på bandasje med krem og greier. Så det blir så bra, så! Ikke vondt lenger heller, deilig :-) ImageUploadedByBV Forum1415913753.094611.jpg

Back
Topp